Gezondheid alle pijlers

Gescheurde mondhoek

09-04-2017 21:33 43 berichten
Sinds gisteren heb ik weer eens last van een gescheurde mondhoek. Is al een hele tijd geleden en ik weet niet meer wat ik de vorige keer gedaan heb om er vanaf te komen.

Het doet zeer (en ziet er lelijk uit ) en met alleen vaseline / lippenbalsem gaat het in ieder geval niet weg. Vanmorgen was het dicht maar na een hap eten scheurde het meteen weer open.

Dus ben ik op zoek naar ervaringsdeskundigen met de gouden tip wat ik er vanavond nog op kan smeren, internet staat vol met vanalles maar ik weet niet wat nou echt werkt..

Bedankt voor 't meedenken
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa die had ik ook altijd. Eens in de zoveel tijd, zo'n kapotte mondhoek. Tot ik een keer voor iets anders bij mijn huisarts was en hij zei "hey, jij hebt een lik-lip". Ja serieus, hij noemde het lik-lip. Ik dacht dat het door weinig vitaminen kwan maar hij legde uit dat het een schimmeltje is en het feit dat het het met je tong steeds nat maakt, maakt het erger. Hij heeft me een zalfje voorgeschreven en sindsdien heb ik het serieus nooit meer gehad. Terwijl ik het voor die tijd zeker een paar keer per jaar had.

Geen idee meer hoe dat zalfje heette maar als je er mee geholpen bent om de naam te weten, dan kan ik misschien de aoptheek even bellen voor je?
Dat zou fijn zijn Poekeloris!! Ik heb het dus ook regelmatig al is het nu al even geleden. Ik klungel altijd een beetje aan met huis tuin en keukenmiddeltjes maar als de gouden tip er tussen zit ben ik heel blij!
Zinkzalf. Ik heb er iedere winter weer last van. Dit werkt echt fan-tas-tisch.
De Blistex-tip was dus ook super. Vanmorgen al een heel eind weg en zowaar is het nu nog niet opengescheurd na het eten. Blijf het goed insmeren maar denk dat ik het hier al mee onder controle heb!
Fijn liliyo! Die blistex doet echt wonderen
Ik moet dus duidelijk zo Blistex gaan kopen. Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Fijn topic dit
Het Viva forum is papaja.
quote:NymphadoraTonks schreef op 11 april 2017 @ 07:41:

Ik moet dus duidelijk zo Blistex gaan kopen. Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Fijn topic ditJa echt een super tip! Het is helemaal weg, ondanks het fietsen 's morgens waar nog best een koude wind staat (dan blijft het altijd extra lang open :( ) Dus zou echt Blistex gaan halen! Ik heb het blauwe potje (MedPlus) en de Daily Lip Conditioner. Die laatste vind ik nog het fijnst
Ik heb net lip relief gehaald omdat die eerder specifiek genoemd werd hier. Die meuk prikt. Voor het goede doel maar.
Ik heb tevroeg gejuigd.Bij mij is het weer open gescheurd Ga nog een paar dagen smeren met zalfje van de dokter en anders de tips hier opvolgen.
Dat zalfje van de dokter mag/moet maar 2x per dag toch?

Ik zou tussendoor dan Blistex smeren. Ik heb ook wel eens een schimmelsmeersel gehad van de huisarts. Ik heb soms ook het idee dat het een bepaalde tandpasta of lippenbalsem is bij mij. Ik heb het naar mijn idee vaker bij blauwe glittertandpasta bijvoorbeeld
Ja het zijn 2 tubes.Wat gemengd moest worden maar een was eerder leverbaar en met de ander erbij lijkt het erger te worden.

Staat idd 2x per dag op.Maar ik smeer 3 of 4 keer

Goede tip van je in ieder geval om tussendoor met blistex te smeren.

Ik zou echt niet weten wat het is.Ik denk ook een liklip zoals het hier boven werd genoemd.Mijn weerstand is ook wat minder.Veel moe en het weekend misselijk en overgegeven.
quote:beelicious schreef op 09 april 2017 @ 22:08:

Sinaasappels eten. Geen idee waarom maar het is zo over! Geldt ook voor gescheurde lippen.héél lang geleden werd mij verteld dat je dan vitamine C gebrek had....
not all who wander are lost
Ik heb ergens gelezen dat je misschien vitaminen tekort komt als je mondhoeken inscheuren. Even gegoogled: vitamine B2, foliumzuur en ijzer. Misschien scheelt het als je lekker banaantjes eet en spinazie
quote:knolselder schreef op 11 april 2017 @ 10:57:

[...]

héél lang geleden werd mij verteld dat je dan vitamine C gebrek had....En vitamine c inderdaad..
quote:beelicious schreef op 09 april 2017 @ 22:08:

Sinaasappels eten. Geen idee waarom maar het is zo over! Geldt ook voor gescheurde lippen.Gescheurde mondhoeken, gesprongen lippen en van die rode, schilferige plekken rond je neus worden vaak veroorzaakt door vitamine C-gebrek. Dan helpt citrusfruit dus zeker.
Ik heb fruitallergie dus eet eigenlijk nooit fruit ben nog geen fruit tegengekomen waar ik wel tegen kan helaas. Neem wel iedere dag vitamine C.
Maar nu je t zegt, van die schilferige rode plekken rond m'n neus heb ik ook vaak. Hm toch maar eens kijken wat ik aan extra groenten kan eten dan voor de vitamines.
Je kunt een multi-vitaminepreparaat proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven