Gescheurde mondhoek
zondag 9 april 2017 om 21:33
Sinds gisteren heb ik weer eens last van een gescheurde mondhoek. Is al een hele tijd geleden en ik weet niet meer wat ik de vorige keer gedaan heb om er vanaf te komen.
Het doet zeer (en ziet er lelijk uit ) en met alleen vaseline / lippenbalsem gaat het in ieder geval niet weg. Vanmorgen was het dicht maar na een hap eten scheurde het meteen weer open.
Dus ben ik op zoek naar ervaringsdeskundigen met de gouden tip wat ik er vanavond nog op kan smeren, internet staat vol met vanalles maar ik weet niet wat nou echt werkt..
Bedankt voor 't meedenken
Het doet zeer (en ziet er lelijk uit ) en met alleen vaseline / lippenbalsem gaat het in ieder geval niet weg. Vanmorgen was het dicht maar na een hap eten scheurde het meteen weer open.
Dus ben ik op zoek naar ervaringsdeskundigen met de gouden tip wat ik er vanavond nog op kan smeren, internet staat vol met vanalles maar ik weet niet wat nou echt werkt..
Bedankt voor 't meedenken
zondag 9 april 2017 om 22:48
Jaaaaa die had ik ook altijd. Eens in de zoveel tijd, zo'n kapotte mondhoek. Tot ik een keer voor iets anders bij mijn huisarts was en hij zei "hey, jij hebt een lik-lip". Ja serieus, hij noemde het lik-lip. Ik dacht dat het door weinig vitaminen kwan maar hij legde uit dat het een schimmeltje is en het feit dat het het met je tong steeds nat maakt, maakt het erger. Hij heeft me een zalfje voorgeschreven en sindsdien heb ik het serieus nooit meer gehad. Terwijl ik het voor die tijd zeker een paar keer per jaar had.
Geen idee meer hoe dat zalfje heette maar als je er mee geholpen bent om de naam te weten, dan kan ik misschien de aoptheek even bellen voor je?
Geen idee meer hoe dat zalfje heette maar als je er mee geholpen bent om de naam te weten, dan kan ik misschien de aoptheek even bellen voor je?
dinsdag 11 april 2017 om 09:11
quote:NymphadoraTonks schreef op 11 april 2017 @ 07:41:
Ik moet dus duidelijk zo Blistex gaan kopen. Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Fijn topic ditJa echt een super tip! Het is helemaal weg, ondanks het fietsen 's morgens waar nog best een koude wind staat (dan blijft het altijd extra lang open
) Dus zou echt Blistex gaan halen! Ik heb het blauwe potje (MedPlus) en de Daily Lip Conditioner. Die laatste vind ik nog het fijnst
Ik moet dus duidelijk zo Blistex gaan kopen. Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Fijn topic ditJa echt een super tip! Het is helemaal weg, ondanks het fietsen 's morgens waar nog best een koude wind staat (dan blijft het altijd extra lang open
dinsdag 11 april 2017 om 10:16
Dat zalfje van de dokter mag/moet maar 2x per dag toch?
Ik zou tussendoor dan Blistex smeren. Ik heb ook wel eens een schimmelsmeersel gehad van de huisarts. Ik heb soms ook het idee dat het een bepaalde tandpasta of lippenbalsem is bij mij. Ik heb het naar mijn idee vaker bij blauwe glittertandpasta bijvoorbeeld
Ik zou tussendoor dan Blistex smeren. Ik heb ook wel eens een schimmelsmeersel gehad van de huisarts. Ik heb soms ook het idee dat het een bepaalde tandpasta of lippenbalsem is bij mij. Ik heb het naar mijn idee vaker bij blauwe glittertandpasta bijvoorbeeld
Het Viva forum is papaja.
dinsdag 11 april 2017 om 10:23
Ja het zijn 2 tubes.Wat gemengd moest worden maar een was eerder leverbaar en met de ander erbij lijkt het erger te worden.
Staat idd 2x per dag op.Maar ik smeer 3 of 4 keer
Goede tip van je in ieder geval om tussendoor met blistex te smeren.
Ik zou echt niet weten wat het is.Ik denk ook een liklip zoals het hier boven werd genoemd.Mijn weerstand is ook wat minder.Veel moe en het weekend misselijk en overgegeven.
Staat idd 2x per dag op.Maar ik smeer 3 of 4 keer
Goede tip van je in ieder geval om tussendoor met blistex te smeren.
Ik zou echt niet weten wat het is.Ik denk ook een liklip zoals het hier boven werd genoemd.Mijn weerstand is ook wat minder.Veel moe en het weekend misselijk en overgegeven.
dinsdag 11 april 2017 om 11:58
quote:beelicious schreef op 09 april 2017 @ 22:08:
Sinaasappels eten. Geen idee waarom maar het is zo over! Geldt ook voor gescheurde lippen.Gescheurde mondhoeken, gesprongen lippen en van die rode, schilferige plekken rond je neus worden vaak veroorzaakt door vitamine C-gebrek. Dan helpt citrusfruit dus zeker.
Sinaasappels eten. Geen idee waarom maar het is zo over! Geldt ook voor gescheurde lippen.Gescheurde mondhoeken, gesprongen lippen en van die rode, schilferige plekken rond je neus worden vaak veroorzaakt door vitamine C-gebrek. Dan helpt citrusfruit dus zeker.