gestopt blijven, hoe??
dinsdag 27 december 2016 om 21:36
Hoi hoi,
Ik ben sinds 5 weken gestopt met roken. Het gaat redelijk. Ik ben al vaker gestopt met roken en als ik eenmaal de keuze gemaakt hebt om te stoppen dan gaat het me redelijk af maar altijd komt er een moment waarin het niet meer zo goed gaat.
En dat moment wordt oud en nieuw. Drank, sigaretten en mijn zwakte om hier in mee te gaan. Ik ben er al weken mee bezig en ik twijfel tussen dan mag ik roken voor 1 avondje en daarna is het echt klaar of niet roken. Al wordt dat laatste een zware dobber want ik weet dat op het moment dat ik in die situatie zit de zwakte een zware overhand gaat hebben.
Hoe ga ik hier mee om? Hoe gaan jullie met dit soort situaties om wat betreft stoppen met roken/alcohol/ andere verslavingen??
Ik voel me niet heel sterk om oud/nieuw door te komen zonder toe te geven aan die verslaving en ergens voel ik die behoefte en het fijne gevoel als ik het doorstaan heb!!
Input is zeer welkom !!
Ik ben sinds 5 weken gestopt met roken. Het gaat redelijk. Ik ben al vaker gestopt met roken en als ik eenmaal de keuze gemaakt hebt om te stoppen dan gaat het me redelijk af maar altijd komt er een moment waarin het niet meer zo goed gaat.
En dat moment wordt oud en nieuw. Drank, sigaretten en mijn zwakte om hier in mee te gaan. Ik ben er al weken mee bezig en ik twijfel tussen dan mag ik roken voor 1 avondje en daarna is het echt klaar of niet roken. Al wordt dat laatste een zware dobber want ik weet dat op het moment dat ik in die situatie zit de zwakte een zware overhand gaat hebben.
Hoe ga ik hier mee om? Hoe gaan jullie met dit soort situaties om wat betreft stoppen met roken/alcohol/ andere verslavingen??
Ik voel me niet heel sterk om oud/nieuw door te komen zonder toe te geven aan die verslaving en ergens voel ik die behoefte en het fijne gevoel als ik het doorstaan heb!!
Input is zeer welkom !!
dinsdag 27 december 2016 om 22:05
dinsdag 27 december 2016 om 22:06
quote:djengaz schreef op 27 december 2016 @ 21:59:
Snoopy jij maakt het wel erg makkelijk voor de verslaafde in mij.Snoopy doet niks, jij zoekt smoesjes. Het gevoel hebben dat je wil roken hoort erbij, het gevoel hebben dat je eigenlijk niet weet wat je dan moet doen hoort erbij. Maar hé, je bent geen roker dus roken is geen optie. Dus dan maar minder drinken of in een andere omgeving je feestje vieren. De junk in je wil dit niet horen, maar je wil niet voor niks van die vieze junk af.
Snoopy jij maakt het wel erg makkelijk voor de verslaafde in mij.Snoopy doet niks, jij zoekt smoesjes. Het gevoel hebben dat je wil roken hoort erbij, het gevoel hebben dat je eigenlijk niet weet wat je dan moet doen hoort erbij. Maar hé, je bent geen roker dus roken is geen optie. Dus dan maar minder drinken of in een andere omgeving je feestje vieren. De junk in je wil dit niet horen, maar je wil niet voor niks van die vieze junk af.
dinsdag 27 december 2016 om 22:06
quote:djengaz schreef op 27 december 2016 @ 22:03:
Ik wil ook echt gestopt blijven en ik snap dat het vooral een zaagklang is. Ik voel hoe zwaar het gaat worden. Zwaarder dan het begin.
En mensen die het snappen helpen en anderen die reageren ook.Maar als het zo zwaar gaat worden waarom ga je dan? Je bent nog maar net gestopt. Neem jezelf in bescherming tegen de verslaving. Niet roken is op dit moment prio nr 1. Veel belangrijker dan een feestje.
Ik wil ook echt gestopt blijven en ik snap dat het vooral een zaagklang is. Ik voel hoe zwaar het gaat worden. Zwaarder dan het begin.
En mensen die het snappen helpen en anderen die reageren ook.Maar als het zo zwaar gaat worden waarom ga je dan? Je bent nog maar net gestopt. Neem jezelf in bescherming tegen de verslaving. Niet roken is op dit moment prio nr 1. Veel belangrijker dan een feestje.
dinsdag 27 december 2016 om 22:10
dinsdag 27 december 2016 om 22:11
quote:djengaz schreef op 27 december 2016 @ 22:07:
Wow matrousjka als je net zolang gestopt bent als heb je dan geen problemen met moeilijke periodes?
Oud en nieuw wordt zo moelijk voor mij dat ik het bijna al zie als een jokerdag .
Tja ik zit O&N thuis met mijn man die ook gestopt is. De laatste tijd bewust wat minder afgesprokrn met rokende vrienden etc. Met kerst hadden we wel rokers over de vloer en ja er waren wel wat momenten dat er een verleiding was. Maar dat is even tegen jezelf zeggen dat de zin in een sigaret van korte duur is. Tegen de tijd dat ze terug binnen kwamen met die stank om zich heen was de zin wel weer weg. Ja verleidingen zijn kut. Maar je voelt je veel beter over jezelf als je ze weerstaat.
Je kunt het TO. Laat het niet verpesten door anderen.
Wow matrousjka als je net zolang gestopt bent als heb je dan geen problemen met moeilijke periodes?
Oud en nieuw wordt zo moelijk voor mij dat ik het bijna al zie als een jokerdag .
Tja ik zit O&N thuis met mijn man die ook gestopt is. De laatste tijd bewust wat minder afgesprokrn met rokende vrienden etc. Met kerst hadden we wel rokers over de vloer en ja er waren wel wat momenten dat er een verleiding was. Maar dat is even tegen jezelf zeggen dat de zin in een sigaret van korte duur is. Tegen de tijd dat ze terug binnen kwamen met die stank om zich heen was de zin wel weer weg. Ja verleidingen zijn kut. Maar je voelt je veel beter over jezelf als je ze weerstaat.
Je kunt het TO. Laat het niet verpesten door anderen.
dinsdag 27 december 2016 om 22:11
quote:djengaz schreef op 27 december 2016 @ 22:07:
Oud en nieuw wordt zo moelijk voor mij dat ik het bijna al zie als een jokerdag .een jokerdag? het leven is geen kaartspelletje hoor. van al die jokerdagen kan je heel ziek worden
Oud en nieuw wordt zo moelijk voor mij dat ik het bijna al zie als een jokerdag .een jokerdag? het leven is geen kaartspelletje hoor. van al die jokerdagen kan je heel ziek worden
dinsdag 27 december 2016 om 22:14
Na 5 weken moet je er wel van af kunnen blijven. Toen wij gestopt waren zijn we de eerste weken even de mensen en plaatsen met rook ontweken en na een dikke maand was het carnaval. Ging prima toen.
En als je gezondheid niet DE motivatie voor je is, denk dan aan alle leuke dingen die je kan doen wanneer je niet meer zoveel geld aan peuken uitgeeft.
En als je gezondheid niet DE motivatie voor je is, denk dan aan alle leuke dingen die je kan doen wanneer je niet meer zoveel geld aan peuken uitgeeft.
dinsdag 27 december 2016 om 22:18
quote:Ik ben er al weken mee bezig en ik twijfel tussen dan mag ik roken voor 1 avondje en daarna is het echt klaar of niet roken. Al wordt dat laatste een zware dobber want ik weet dat op het moment dat ik in die situatie zit de zwakte een zware overhand gaat hebben.Je bent bezig jezelf te belazeren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 27 december 2016 om 22:20
Dat zware zit tussen je oren. Lichamelijk ben je nu volkomen afgekickt. Waarom zou je dat in godsnaam doorbreken? Je weet zelf ook wel dat je niet 1 avondje kunt roken, of 1 sigaret opsteken.
Als je voor jezelf steeds maar blijft herhalen dat het zo zwaar wordt, dan wordt het dat ook. Verander de boodschap aan jezelf. Zeg: nu ga ik al lekker lichamelijk ontwend het nieuwe jaar in, die stap hoef ik niet meer te zetten! Zie het als een cadeau aan jezelf.
Onthou dat je hier nóg een keer doorheen moet als je weer begint. Dat wil je toch niet? Nou dan.
Als je voor jezelf steeds maar blijft herhalen dat het zo zwaar wordt, dan wordt het dat ook. Verander de boodschap aan jezelf. Zeg: nu ga ik al lekker lichamelijk ontwend het nieuwe jaar in, die stap hoef ik niet meer te zetten! Zie het als een cadeau aan jezelf.
Onthou dat je hier nóg een keer doorheen moet als je weer begint. Dat wil je toch niet? Nou dan.
dinsdag 27 december 2016 om 22:42
De hemel gaat echt niet voor je open hoor, als je een sigaret opsteekt. Die halve minuut dat je je even gelukkig voelt kan je ook besteden aan iets anders wat je ook gelukkig maakt. Met niet zo'n destastreus gevolg. Maar je ziet dat moment al als de poort naar de hemel. En dan ben je al van het rechte pad af.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 27 december 2016 om 23:08
Voor elk pakje dat je niet meer hoeft te kopen kun je een goede fles wijn inslaan. Voor elke twee pakjes heb je een fles coebergh of iets anders lekkers. Voor de prijs van vier pakjes kun je apenladderstraalbezopen worden en koop je zes pakjes niet kun je nog vuurwerk kopen bovendien.
Voor de prijs van tien pakjes kun je naar een goede kapper, en als je dertig pakjes niet gerookt hebt kun je een redelijke smartphone kopen. Rook er vijftig niet en je hebt een paar echte Timberlands.
Zoek de beloning in iets dat je graag wilt hebben.
Voor de prijs van tien pakjes kun je naar een goede kapper, en als je dertig pakjes niet gerookt hebt kun je een redelijke smartphone kopen. Rook er vijftig niet en je hebt een paar echte Timberlands.
Zoek de beloning in iets dat je graag wilt hebben.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 27 december 2016 om 23:11
Waarom wordt Oud & Nieuw lastig? Ga je ergens heen waar veel mensen roken? Als dat het is, dan moet je thuisblijven. Echt. Anders geef ik je 0% kans. Maar ik twijfel heel eerlijk gezegd of je wel echt gestopt wil blijven, het klinkt meer alsof je voor jezelf aan het rechtpraten bent dat het nog best één avondje kan.
woensdag 28 december 2016 om 00:05
woensdag 28 december 2016 om 00:14
quote:djengaz schreef op 27 december 2016 @ 21:51:
oud en nieuw is voor mij de beloning voor al zolang gestopt te zijn met roken
fuck ik ben zo verslaafd aan die shit merk ik.
Die 5 weken waren een opstapje.
To, dat slaat toch nergens op? Dat is de verslaving die spreekt.
Komaan, wat is nu één avondje? Dat lukt best.
Je maakt het gewoon veel en veel moeilijker door nu weer wel te gaan roken.
oud en nieuw is voor mij de beloning voor al zolang gestopt te zijn met roken
Die 5 weken waren een opstapje.
To, dat slaat toch nergens op? Dat is de verslaving die spreekt.
Komaan, wat is nu één avondje? Dat lukt best.
Je maakt het gewoon veel en veel moeilijker door nu weer wel te gaan roken.
woensdag 28 december 2016 om 00:15
Joh, neem jezelf heilig voor niet te roken.
Koop absoluut zelf geen pakje.
En niet zelf bij mensen bietsen.
Maar mocht je voor de bijl gaan als iemand je er eentje aanbied, maak er dan ook geen halszaak van.
Dan ga je op 1 januari gewoon weer als niet roker verder.
Bijna iedereen die stopt met roken heeft hier en daar een terugval. Dat wil niet zeggen dat de hele poging is mislukt.
Koop absoluut zelf geen pakje.
En niet zelf bij mensen bietsen.
Maar mocht je voor de bijl gaan als iemand je er eentje aanbied, maak er dan ook geen halszaak van.
Dan ga je op 1 januari gewoon weer als niet roker verder.
Bijna iedereen die stopt met roken heeft hier en daar een terugval. Dat wil niet zeggen dat de hele poging is mislukt.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
woensdag 28 december 2016 om 00:15
Ik ben twee keer na 5 weken weer begonnen. Kennelijk is dat toch een lastig moment. Laatste keer ben ik 7 maanden gestopt en het is elke dag moeilijk geweest. Ik heb zoveel mensen gevraagd wanneer het makkelijker zou worden, en twee jaar werd het vaakst genoemd. Desondanks is het wel balen dat ik weer begonnen ben want ik was juist gestopt om gezond oud te kunnen worden.