Gestopt met roken! Tips?!
dinsdag 28 april 2015 om 14:54
Afgelopen weekend ben ik met vriendlief een weekend weggeweest, lekker met zijn tweetjes, veel ondernomen, vriendlief rookt niet. Ik merkte al een tijd dat ik veel minder rook als ik bij hem ben, of als hij bij mij is. En ik heb eigenlijk afgelopen zaterdag het besluit genomen gewoon te stoppen!
Ondertussen dus bijna 3 dagen gestopt met roken! Gewoon op een terrasje tussen de rokers gezeten, en niet eens de behoefte gehad om een sigaret op te steken.
Vandaag is de eerste dag dat ik alleen thuis zit, zo snel het begint te kriebelen ga ik maar wat poetsen, een wasje aanzetten, dat soort dingen. Momenteel heb ik komkommer voor mijn neus staan, want wat heb ik een honger! (Zit tussen de oren ik weet het!)
Ik mag van mezelf de eerste week toegeven aan die "honger" maar vanaf volgende week ga ik weer gezonder eten, zie het niet zitten om heel veel aan te komen!
Ben jij ook gestopt met roken? Hoe?
Ik dus cold turkey, ben van mening dat dit voor mij het best helpt...
Ook heb ik een app gedownload die me verteld hoeveel geld ik uitgespaard heb en hoeveel sigaretten ik NIET gerookt heb
Tips zijn welkom, ik voel me zo zenuwachtig en kriebelig haha!
Ondertussen dus bijna 3 dagen gestopt met roken! Gewoon op een terrasje tussen de rokers gezeten, en niet eens de behoefte gehad om een sigaret op te steken.
Vandaag is de eerste dag dat ik alleen thuis zit, zo snel het begint te kriebelen ga ik maar wat poetsen, een wasje aanzetten, dat soort dingen. Momenteel heb ik komkommer voor mijn neus staan, want wat heb ik een honger! (Zit tussen de oren ik weet het!)
Ik mag van mezelf de eerste week toegeven aan die "honger" maar vanaf volgende week ga ik weer gezonder eten, zie het niet zitten om heel veel aan te komen!
Ben jij ook gestopt met roken? Hoe?
Ik dus cold turkey, ben van mening dat dit voor mij het best helpt...
Ook heb ik een app gedownload die me verteld hoeveel geld ik uitgespaard heb en hoeveel sigaretten ik NIET gerookt heb
Tips zijn welkom, ik voel me zo zenuwachtig en kriebelig haha!
Nunc scio quid sit amor.
dinsdag 28 april 2015 om 21:53
quote:femmel92 schreef op 28 april 2015 @ 21:03:
[...]
Ik heb 10 jaar gerookt, waarvan 8 jaar echt vast...
Pff, vandaag is toch de ergste dag tot nu... Hopelijk gaat het morgen wat beter... ;)Ik heb een week last gehad van concentratieproblemen, slecht slapen en vermoeid zijn. Daarna is het nog puur mentaal. Je kunt het, even doorbijten!
[...]
Ik heb 10 jaar gerookt, waarvan 8 jaar echt vast...
Pff, vandaag is toch de ergste dag tot nu... Hopelijk gaat het morgen wat beter... ;)Ik heb een week last gehad van concentratieproblemen, slecht slapen en vermoeid zijn. Daarna is het nog puur mentaal. Je kunt het, even doorbijten!
donderdag 30 april 2015 om 14:12
Dag 5, nog geen sigaret aangeraakt, begin ook eindelijk wat minder te snaaien als vervanging van een sigaret... Heb wel gezonde snacks in huis, worteltjes, komkommer en bloemkool. Wil echt terug naar het 3 maaltijden per dag, 3 tussendoortjes. Ben bang dat ik anders heel veel aan ga komen, en ben net zo goed bezig geweest om van de 80 naar de 60 kg te komen in t afgelopen jaar...
Nunc scio quid sit amor.
donderdag 30 april 2015 om 22:38
Goed hoor!
Nog even volhouden en binnenkort vraag je je af waarom je ooit een roker bent geweest.
ik ging niet snoepen maar dronk veel thee
'sAvonds kreeg ik het moeilijk en dronk dan 1-2 potten thee weg
Ik ben de eerste 2 maanden ook niet uitgegaan want icm alcohol zou ik zo weer gaan roken.
En verder focussen op de voordelen. Je houdt geld over waar je wat leuks van kan kopen, je stinkt niet meer ( en het stinkt echt als de hel), je hoeft niet steeds naar het rokershok te gaan op verjaardagen enzo, wittere tanden, mooiere huid, energieker.
Succes!
Nog even volhouden en binnenkort vraag je je af waarom je ooit een roker bent geweest.
ik ging niet snoepen maar dronk veel thee
'sAvonds kreeg ik het moeilijk en dronk dan 1-2 potten thee weg
Ik ben de eerste 2 maanden ook niet uitgegaan want icm alcohol zou ik zo weer gaan roken.
En verder focussen op de voordelen. Je houdt geld over waar je wat leuks van kan kopen, je stinkt niet meer ( en het stinkt echt als de hel), je hoeft niet steeds naar het rokershok te gaan op verjaardagen enzo, wittere tanden, mooiere huid, energieker.
Succes!