Gezondheid alle pijlers

Gestopt met roken

13-08-2018 15:54 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren mijn laatste sigaret gerookt! En nu echt! Ging van gelegenheidsroker? Naar een pakje per maand. Voor, tijdens en na mijn zwangerschappen miet gerookt. Langzaam weer begonnen, paar keer paar maanden niet gerookt. Maar het laatste jaar is mijn rookgedrag flink toegenomen. Zit nu op 2 pakjes per week, en dat is echt belachelijk! Begin van de vakantie al stoppogingen gedaan, maar nog geen dag volgehouden... werkstress is nu helemaal weg, lekker relaxed vakantie gevoel, dus gisteren toen mijn man even een boodschapje ging doen en vroeg of ik nog sigaretten nodig had heb ik nee gezegd! (Met nog maar twee peukjes in mijn pakje...)
Vandaag valt het me nog mee, maar ik heb wel momenten dat ik zo graag even wil roken! Ben ook op mijn eten aan het letten, dus even de zin weg snacken is ook geen optie!
Eigenlijk opende ik dit topic om wat motiverende steuntjes in de rug te ontvangen, maar alleen de op schrijven helpt eigenlijk al een beetje!
Nog meer stoppers hier?
Peetje369 schreef:
19-09-2018 19:17
Zijn je muren al geschilderd Fretra? Toch ook al heel goed de e sigaret...het blijft een lastig dingetje ze maken het ook zo verslavend. Ik hoop dat ik het niet meer ga doen maar ik kan mezelf geen garantie geven :-D
Ja. Woonkamer is klaar. Wat een genot. Lekker fris en ruikt lekker.
Nu de hal nog. Slaapkamers en keuken hoeft niet. Daar rookte ik nooit.
goed bezig :cheer:
Ik ben nog steeds gestopt....hoe gaat het bij jullie? :cheer:
Ik ben ook gestopt, dat deed ik vorig jaar al, maar er kwam nogal veel op m'n dak dus ik ben weer gaan roken. Nu rook ik al 3 maanden niet meer en ga nog steeds door. Af en toe dronk ik wel alcohol, maar daar ben ik ook een tijd mee gestopt, omdat roken dan zo lekker is. Het is nog steeds afzien maar ik voel me er wel beter door.
Hier ook een stopper. Na ruim 5 jaar niet te hebben gerookt ben ik met m'n stomme kop vorig jaar tijdens de zomervakantie weer begonnen. In januari weer gestopt maar eind april tijdens een weekje vakantie weer begonnen. Eind mei wéér gestopt en toen kwam de zomervakantie weer. Ik zie een patroon, jullie ook? :facepalm:

Nu sinds maandag weer gestopt, vond stoptober een mooie gelegenheid om er weer mee op te houden.
Vandaag heb ik wel een lastige dag, zou het liefst een sigaret opsteken maar ik doe het niet omdat ik weet dat ik dan weer van vooraf aan moet beginnen.
Gelukkig staat de eerste vakantie pas in april 2019 gepland en ik heb goede hoop dat ik er dan écht niet meer aan begin.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Ik moet zeggen het blijft hartstikke moeilijk ...ik ben nu sinds eind juli gestopt en heb vaak nog zo lekker ff zin om te roken...heb ook stress situaties gehad...ja dan denk je wel ff...zo nu steek ik eerst een peuk op maar heb het niet gedaan....ik denk dan verandert de situatie erdoor nee. .dus niet gaan roken. Ja met alcohol is het het lekkerste...dus drink ik ook maar ff niet ik wil niet in de verleiding komen. Oh het blijft lastig Pipo zonde na vijf jaar en dan weer beginnen...ik denk ook eens een roker geweest dat het altijd moeilijk blijft. Zet hem oo :yes:
ik ben sinds afgelopen zaterdag gestopt, rookte zo`n 20 sigaretten op een dag. Tot nu toe gaat het prima, af en toe was vervelende momenten maar die vallen me reuze mee. Heb eerder een paar pogingen gedaan maar eigenlijk was ik toen niet gemotiveerd en nu zeker wel, ik hoop dat het daardoor nu wel lukt.

Voel me nu eigenlijk vooral heel blij, best apart maar wel fijn ;-)
Jaren geleden ben ik van de een op de andere dag gestopt met roken. Wat mij verbaasde was dat ik er nagenoeg geen moeite mee had. Ik had gedacht het niet vol te houden maar had het gelukkig mis. Ik was een kettingrookster en had altijd sigaretten met aansteker bij. Het viel mij al snel op dat het huis en mijn kleding niet meer naar rook stonk en dat was heel prettig.
Ik wens de stoppers veel sterkte. Maar als ik het kan,kunnen jullie het ook. Ik heb namelijk ruim 40 Jaar gerookt
Succes!
En guppekop lukt het nog? Op de een of andere manier moet je er ook aan toe zijn dan lukt het. Ik was altijd heel bang om de ziekte K te krijgen en nu ben ik daar helemaal niet meer bang voor ..slaat nergens op want die ziekte kan je altijd krijgen natuurlijk. Ik ben er nu drie maanden vanaf :worship:
Met stoptober aan de e-sigaret begonnen, ondertussen ook wat borrels gehad, met geen echte peuk opgestoken. Ik ben trots op mezelf. Mijn plan is de nicotine af te bouwen. Scheelt nu al behoorlijk wat geld.
die ik wilde bestaat al...
Even een update nav een ander stoppen-met-roken topic. Ik durfde hier niet meer te reageren omdat ik weer helemaal begonnen was met roken. Terwijl ik zo zeker van mijn zaak begon! Nu dikke anderhalve maand terug, weet niet eens precies meer ging ineens echt de knop om. Heb niet meer gerookt en het kostte me heel weinig moeite! Bizar hoe dat werkt, maar het voelt alsof ik echt gestopt ben! Jippie!
Wel nog een aantal zin in roken momenten gehad hoor, maar dan vond ik het vooral jammer dat ik nooit meer mag roken. En ook die momenten gaan voorbij...
wel aantal kilo’s aangekomen... ben van fanatiek sporten even gestopt ivm blessure,,, en dat in combinatie met emotie eten en feestdagen... ach die sporten we er wel weer af!
Hoe is het met de rest van de stoppers?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven