Gezondheid alle pijlers

Gevoelige tand na wkb

20-02-2010 16:34 14 berichten
Hallo,

Begin januari heb ik een wkb gehad.

Pijn is wel verminderd, maar tand is nog steeds gevoelig.

Heb niet echt symptomen van een ontsteking (geen kloppend gevoel), maar nog steeds last van die tand.

Heb geen pijnstillers nodig ofzo.

Weet niet zo goed wat nu te doen, nog eens een maand afwachten, of toch nog maar eens terug gaan naar tandarts?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met eenzelfde probleem (bij mij is het alleen niet op dezelfde plek als waar ik die wortelkanaalbehandeling heb gehad), maar ik vind het behoorlijk irritant en ga het zeker niet afwachten... Dus ik zou als ik jou was een nieuwe afspraak maken. Straks wordt het misschien erger en vraagt je tandarts waarom je niet eerder bent gekomen (dat had ik dus de vorige keer).
Ben je al terug geweest voor de tweede behandeling? WKB is altijd in tweedelen. Als je alleen de eerste behandeling hebt gehad dan kan het zijn dat er nog een rest troep onder de noodvulling zit die voor last zorgt. Ook de noodvulling zelf kan een vervelend gevoel geven. Dus even langs de tandarts voor of de tweede behandeling of voor een extra check.
Ja, ben al terug geweest voor 2e behandeling die was in januari.

Loop beetje te sukkelen met deze tand, tussen 1e en 2e wkb behandeling ook 2x terug geweest omdat ik veel pijn had, antibiotica gekregen maar hielp niet veel.

Tandarts zei toen iets over eventuele barst in wortel...en nu durf ik dus niet zo goed meer te gaan..

@ Scarlet, heb je nu last van een andere tand dan je behandelde tand?
Als je last blijft houden moet je teruggaan. met een foto kan hij zo zien of er nog een ontsteking zit. In principe als de complete behandeling gedaan is, dan zou de wortel en de zenuw dood moeten zijn en zou je daar ook geen pijn aan kunnen hebben. Wellicht een tand die er tegenaanzit?
Het kan soms heel lang gevoelig blijven. Ook de zenuwen van de kiezen ernaast kunnen er wel een paar maanden na-stress van hebben.
Heb ik ook zeker jaar last van gehad,schijnt vrij normaal te zijn.....helaas..
Heb al eens eerder wkb gehad en totaal geen last gehad, tand was ook vrij snel gevoelloos. Het is niet de tand ernaast ofzo, deze zijn pijnloos. Het is echt de benandelde tand, als ik deze aanraak met tong ofzo is deze gevoelig.

Daffyduck, was de tand bij jou ook gevoelig als je deze tand aanraakte? Hopelijk is het zoals je schrijft gewoon normale napijn bij mij ..
Ik zit met hetzelfde probleem, verschil alleen is dat mijn wkb pas afgelopen woensdag was.

Ik gebruik parasetamol anders kan ik niet eens fatsoenlijk eten.
Oh wat blij dit te lezen. Sorry.

Maar ik heb ongeveer 8 mng geleden ook een wkb gehad, en die kies zeurt ook nog steeds.

Ik ben dus niet de enige.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ja ik heb nu last van een andere kies dan de laatst behandelde. Ik heb wel ruim 2 jaar geleden een wortelkanaalbehandeling aan mijn huidige zere kies gehad, maar het lijkt me stug dat ik nu pas "napijn" heb.

Mijn tandarts is gewoon een prutser. Ik heb heel vaak na een tandartsbezoek in no time last van onstoken tandvlees o.i.d. omdat hij op die plek heeft zitten poeren. Ik word het een beetje beu want tot ca. 3 jaar terug heb ik nooit ergens last van gehad op af en toe een klein gaatje na dan. En nu moet ik om de haverklap bij die man langs...

(Mijn vorige wortelkanaalbehandeling moest overigens in 4x omdat het nog steeds niet schoon was)
Zo te lezen komt het dus vaker voor pijn/gevoeligheid na wkb.

Bah en bij vorige tanden wkb totaal nergens last van.
Ik heb er echt best lang last van gehad,een zeurende pijn,dof gevoel,niet echt te omschrijven.......

Eigenlijk best onlogisch,want die tand is "dood "toch,in je mond?Vaak verkleurd die kies/tand ook na een tijd...

@Scarlet>Waarom zoek je geen andere tandarts als je deze zo'n prutser vnid
Ik heb zo'n drie maanden last gehad van mijn kies na een wkb. Gisteren tijdens de half jaarlijkse controle nog maar eens gevraagd hoe dat nu kon, zo lang na de tijd last. Mijn tandarts had het over fantoompijn, dus net zoiets als wanneer een voet wordt geamputeerd iemand nog maanden daarna pijn in zijn grote teen heeft. De zenuw(en) (als ik hem goed heb begrepen) zijn voor een gedeelte dus af of weggesneden. Het komt dus vaak voor dat je na de tijd nog een soort van zenuwpijn hebt terwijl de zenuw er niet meer is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven