Gezond eten, waar komt het vandaan?
donderdag 21 oktober 2010 om 15:48
Hoi meiden, ik zag laatst de film Food Inc, (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Food,_Inc.) waarin op schokkende wijze wordt duidelijk gemaakt hoe slecht massaproductie van voedsel (zowel dieren als groenten is). Sindsdien probeer ik nog veel meer dan voorheen opp mijn eten te letten en als het even kan biologisch te kopen. Letten jullie daar ook op? Ik ben geen milieufreakje ofzo hoor verder maar wat ik zag in die film heeft me echt aan het denken gezet.
donderdag 21 oktober 2010 om 16:00
donderdag 21 oktober 2010 om 16:09
Hier gaat het met vlagen. We eten niet heel veel vlees (maar vooral omdat ik het niet zo lekker vind), en ik ga zoveel mogelijk hier naar de markt (naar de biologische tuinder). Pakjes en zakjes vermijden we zo veel mogelijk, maar als wij heel druk zijn dan vallen we er toch weer voor. Nu zitten we weer even in een 'dipje', maar ik merk het wel gelijk aan mijn energie-levels. Terwijl zelf je pastasaus maken helemaal niet zoveel werk is.... *bloos*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 21 oktober 2010 om 16:11
Zelf let ik liever op het aantal calorieën, maar mijn man gaat er nog al prat op dat alles zo veel mogelijk biologisch is. Hij doet de boodschappen, dussss.... Hier zijn zelfs de yoghurt en aardappels biologisch (even voor de beeldvorming). Vlees eten we niet meer, wel duurzaam gevangen vis en biologische kippetjes. Zelfs als ik babyvoeding maak, dan gebruik ik nog biologisch gehakt.
donderdag 21 oktober 2010 om 16:44
quote:nike schreef op 21 oktober 2010 @ 16:11:
Zelf let ik liever op het aantal calorieën, maar mijn man gaat er nog al prat op dat alles zo veel mogelijk biologisch is. Hij doet de boodschappen, dussss.... Hier zijn zelfs de yoghurt en aardappels biologisch (even voor de beeldvorming). Vlees eten we niet meer, wel duurzaam gevangen vis en biologische kippetjes. Zelfs als ik babyvoeding maak, dan gebruik ik nog biologisch gehakt.Juist als je babyvoeding maakt, lijkt me?
Zelf let ik liever op het aantal calorieën, maar mijn man gaat er nog al prat op dat alles zo veel mogelijk biologisch is. Hij doet de boodschappen, dussss.... Hier zijn zelfs de yoghurt en aardappels biologisch (even voor de beeldvorming). Vlees eten we niet meer, wel duurzaam gevangen vis en biologische kippetjes. Zelfs als ik babyvoeding maak, dan gebruik ik nog biologisch gehakt.Juist als je babyvoeding maakt, lijkt me?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
donderdag 21 oktober 2010 om 16:51
quote:nike schreef op 21 oktober 2010 @ 16:11:
Zelf let ik liever op het aantal calorieën, maar mijn man gaat er nog al prat op dat alles zo veel mogelijk biologisch is. Hij doet de boodschappen, dussss.... Hier zijn zelfs de yoghurt en aardappels biologisch (even voor de beeldvorming). Vlees eten we niet meer, wel duurzaam gevangen vis en biologische kippetjes. Zelfs als ik babyvoeding maak, dan gebruik ik nog biologisch gehakt.sinds wanneer is een kip geen vlees meer?
Zelf let ik liever op het aantal calorieën, maar mijn man gaat er nog al prat op dat alles zo veel mogelijk biologisch is. Hij doet de boodschappen, dussss.... Hier zijn zelfs de yoghurt en aardappels biologisch (even voor de beeldvorming). Vlees eten we niet meer, wel duurzaam gevangen vis en biologische kippetjes. Zelfs als ik babyvoeding maak, dan gebruik ik nog biologisch gehakt.sinds wanneer is een kip geen vlees meer?

vrijdag 22 oktober 2010 om 09:53
quote:Dejavu schreef op 21 oktober 2010 @ 16:44:
[...]
Juist als je babyvoeding maakt, lijkt me?Ja, ik bedoel dus dat ik alleen vlees gebruik bij het maken van babyvoeding, omdat wij het zelf thuis niet eten. Dat is dus omdat mijn man tegen de bio-industrie is. Ik vind het ook wel zielig, maar als ik zin heb in een broodje filet americain dan haal ik dat gewoon.
[...]
Juist als je babyvoeding maakt, lijkt me?Ja, ik bedoel dus dat ik alleen vlees gebruik bij het maken van babyvoeding, omdat wij het zelf thuis niet eten. Dat is dus omdat mijn man tegen de bio-industrie is. Ik vind het ook wel zielig, maar als ik zin heb in een broodje filet americain dan haal ik dat gewoon.
vrijdag 22 oktober 2010 om 09:58
quote:liselore schreef op 21 oktober 2010 @ 16:51:
[...]
sinds wanneer is een kip geen vlees meer?Hou op schei uit! Ik heb allang opgegeven om die discussie te voeren. Toen ik net een relatie kreeg met mijn man zei hij dat hij vegetarisch was, maar wel kip en vis at ???!!! Hij is dus gewoon tegen de bio-industrie en dan zou je dus ook gewoon biologisch vlees kunnen eten, maar ja dat doet hij dus niet. Zolang ik maar geen vegetarische burgers enzo te eten krijg, vind ik het prima .
[...]
sinds wanneer is een kip geen vlees meer?Hou op schei uit! Ik heb allang opgegeven om die discussie te voeren. Toen ik net een relatie kreeg met mijn man zei hij dat hij vegetarisch was, maar wel kip en vis at ???!!! Hij is dus gewoon tegen de bio-industrie en dan zou je dus ook gewoon biologisch vlees kunnen eten, maar ja dat doet hij dus niet. Zolang ik maar geen vegetarische burgers enzo te eten krijg, vind ik het prima .
vrijdag 22 oktober 2010 om 23:08
Sinds ik moeder ben, let ik nog meer op gezonde voeding. Wat is het lastig zeg, het lijkt wel of alles ineens vergiftigd is!! Ik gebruikte al bijna nooit pakjes en zakjes maar het blijft lastig.
iemand heeft eens tegen me gezegd dat als je iemand uit de middeleeuwen een glas roosvicee geeft, hij ter plekke sterft van de E-nummers...
Toch vraag ik me af of we niet té paniekerig doen. Ons lichaam is toch in staat giftige stoffen af te breken en te verwerken? Of denk ik dan weer te makkelijk. Ik heb geloof ik zelf geen zin om er steeds zo bij stil te staan, je wil ook kunnen leven toch? Het is zo angstig allemaal
iemand heeft eens tegen me gezegd dat als je iemand uit de middeleeuwen een glas roosvicee geeft, hij ter plekke sterft van de E-nummers...
Toch vraag ik me af of we niet té paniekerig doen. Ons lichaam is toch in staat giftige stoffen af te breken en te verwerken? Of denk ik dan weer te makkelijk. Ik heb geloof ik zelf geen zin om er steeds zo bij stil te staan, je wil ook kunnen leven toch? Het is zo angstig allemaal