Gezondheid alle pijlers

Gigantische kies en oorpijn!

06-09-2009 08:21 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werd vannacht wakker door erge kies en oorpijn, tis niet meer te houden en asprientjes helpen ook niet.

Voel het onderin m'n kaak, tis echt een kies helemaal achterin.

Heb er soms een paar dagen last van, en dan is het weer weg voor een paar weken, maar nu is het dus wéér terug, en zo ontzettend pijnlijk!!

Ik kan niet eerder naar de tandarts dan de 15e (had eerder een afspraak, maar moeten verzetten voor mijn werk)

Heeft dit misshcien iets met de verstandskies ofzo te maken?

Groetjes
Geen idee natuurlijk, zou best kunnen. Maar je kunt altijd een spoedafspraak maken hoor, en er is ook altijd een weekendtandarts en eentje met nachtdienst. Waarom wachten tot de 15e als het ondraaglijk is? Ze zijn er niet voor niets!

Succes.
Ja dat weet ik, maar bij mijn eigen tandarts is er geen plek, en bij andere tandartsen moet ik meteen betalen na behandeling, en heb mijn geld nog lang niet binnen, vandaar....
Bellen met de weekenddienst. Volgens mij valt dat onder de 'spoedeisende hulp' en ik heb nog nooit gehoord dat je daar moet betalen, tenzij je niet verzekerd bent.

Maar hoe dan ook: je gaat toch niet met zoveel pijn wachten tot de 15e omdat je nog geen geld hebt? Dan leen je dat toch in dit noodgeval van je ouders/broer/zus/goede vriendin??
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oef, dat is erg vervelend! Even de weekenddienst bellen en vragen hoe het gaat met betalen, of het contant moet of dat het direct met de verzekeraar wordt afgehandeld. Anders morgen als eerste je eigen tandarts bellen, ik weet niet of ze het verplicht zijn maar een beetje goede tandarts vindt heus wel een gaatje voor je (en ik bedoel daarmee in zijn agenda ). In ieder geval hier niet al te lang mee blijven rondlopen. Het kan ook een ontsteking of een abces zijn.
Vraag bij de apotheek naar Ibuprofen in poedervariant. Dit is ontstekingsremmend en werkt sneller dan gewone Ibuprofen (wordt ook door tandartsen voorgeschreven bij ontsteking). Aspirientjes verdunnen je bloed en kunnen daardoor juist voor meer pijn zorgen.

Sterkte!
En als je dan toch bij de apotheek bent, haal dan een flesje Otalgan oordruppels, helpen goed tegen de pijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Even bellenm inderdaad. Het ligt onder andere aan je verzekering. Als de spoedarts afspraken heeft met jouw verzekeraar dan hoef je niet meteen te betalen. Bellen kan altijd toch? De hele dag kiespijn is ook niet alles en de 15de duurt nog erg lang.
Himalaya, als je met spoed naar een weekendtandarts gaat, moet je idd direct afrekenen, verzekerd of niet. En nee, dat lag niet aan mijn verzekering.
Volgens mij geldt in het algemeen wel dat je gelijk moet betalen. Desondanks zou ik wel bellen; dit ga je zo echt niet volhouden tot de 15e! Bijna niets is zo moeilijk te negeren als kiespijn. Misschien kan je qua betalen wel iets afspreken met de tandarts die dienst heeft.
Okee, dat zal dan overal anders zijn. Ik heb hier 2 maal weekendtandarts(niet mijn eigen tandarts) moeten raadplegen, maar hoefde niet direct te betalen omdat hij afspraken had met mijn zorgverzekeraar
hey ik heb net de centrale arts gebeld. ze bellen zo mij terug voor een afspraak voor vandaag. ik kon ook niet slapen heb ook ontzetend kiespijn. je kan ook de arts bellen voor spoed. en als je erheen bent geweest bel je morgen je eigen tandarts op, je afspraak af te zeggen
Heb net even voorzichtig in m'n mond gevoeld waar de pijn zit, en ik voel iets hards onder m'n tandvlees, een klein randje langs m'n andere kies helemaal achtrerin.

Voel alleen tandvlees, maar met een beetje drukken is het wel hard, net of er een kies door moet komen ofzo.

Ribbeltje voel ik zeg maar (srry, kan het niet al te best uitleggen)
Heb je al gebeld met de tandarts die dienst heeft om te vragen of je echt direct moet betalen?
@DKXR: En het kan geen ontstoken wortelkanaal zijn?

En dropje, ik zou die afspraak niet afzeggen als ik DKXR was. Spoedtandarts kijkt nl alleen naar de pijnplek, doet geen geen reguliere controle.
ja klopt. ik weet al wat het is. maar die pijn moet vandaag weg. ik haat kiespijn
ja je moet direct betalen. maximaal bedrag is 200euro.
Inderdaad de afspraak laten staan. De noodtandarts geeft namelijk alleen een noodoplossing. Bijvoorbeeld een wortelkanaalbehandeling bestaat ook uit een tweede behandeling die je later moet laten doen.
Of soms wel een derde of vierde behandeling.

En los van die behandeling, de noodtandarts doet gewoon niet de reguliere controle.

Dus idd: laten staan!
Ibuprofen nemen. Dat werkt het beste.

Heb je ook een soort kloppende pijn? Of dat niet?
als je een hard randje voelt, kan er dan idd niet gewoon een kies doorkomen? Kan ook behoorlijk pijn doen is mijn ervaring. Vorig jaar is er bij mij nog een verstandskies doorgekomen en dat deed echt zeer. Had echt medelijden met al die babietjes die tandjes krijgen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:DKXR schreef op 06 september 2009 @ 09:20:

Heb net even voorzichtig in m'n mond gevoeld waar de pijn zit, en ik voel iets hards onder m'n tandvlees, een klein randje langs m'n andere kies helemaal achtrerin.

Voel alleen tandvlees, maar met een beetje drukken is het wel hard, net of er een kies door moet komen ofzo.

Ribbeltje voel ik zeg maar (srry, kan het niet al te best uitleggen)Zou inderdaad wel eens kunnen zijn dat het een verstandskies is die door gaat komen. Ik heb daar ook zo'n verschrikkelijk veel last van gehad, niet alleen pijnlijk maar vooral ook een knagend jeukerig gevoel. Ik werd gek van de jeuk; had dan ook zo'n plastic (ei)lepeltje waarmee ik met de steel over mijn tandvlees schuurde (net als een baby met een bijt ring ). Het is even doorbijten maar als ie eenmaal een beetje door is, dan gaat het wel weer. Alleen jammer dat er in principe vier verstandskiezen zijn die door kunnen komen.
als een vriendin met dit verhaal naar me toe kwam dan liep ik naar de pin en gaf geld. dat komt later wel weer goed. je hebt maar 1 gebit en die pijn is vreselijk. daar kun je niet mee blijven rondlopen.
Als er een kies doorkomt kan een tandarts daar denk ik ook niet zoveel tegen doen..
quote:gliene schreef op 06 september 2009 @ 11:51:

Als er een kies doorkomt kan een tandarts daar denk ik ook niet zoveel tegen doen..Het enige wat je zou kunnen helpen -maar wat ik niet aanraad- is een hamer om je knock-out te slaan want pijnstillers helpen normaliter niet tegen jeuk. Jeuk is volgens mij erger dan pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven