Gezondheid alle pijlers

Gigantische kies en oorpijn!

06-09-2009 08:21 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werd vannacht wakker door erge kies en oorpijn, tis niet meer te houden en asprientjes helpen ook niet.

Voel het onderin m'n kaak, tis echt een kies helemaal achterin.

Heb er soms een paar dagen last van, en dan is het weer weg voor een paar weken, maar nu is het dus wéér terug, en zo ontzettend pijnlijk!!

Ik kan niet eerder naar de tandarts dan de 15e (had eerder een afspraak, maar moeten verzetten voor mijn werk)

Heeft dit misshcien iets met de verstandskies ofzo te maken?

Groetjes
Kloppende pijn heb ik niet echt, maar echt een zeurderige/stekende pijn.

De kies die er zit achterin doet ook zeer, net of er iets tegen aan drukt, maar alleen aan de kant waar dat ribbeltje zit bij dat tandvlees.

Snappen jullie het nog, pffff.

Moeilijk uit te leggen allemaal.
Balen, je kunt even bellen met het tandartsbemiddelingsbureau en die zoekt dan de dichtsbijzijnde tandarts die dienst heeft. Dat kost je maximaal 150 euro, ik weet niet of je dat nog hebt of dat je even kan lenen?

Neem, behalve ibuprofen (400) ook 2 paracetamol in. Dit werkt namelijk centraal. Paracetamol is vrij onschuldig maar met ibuprofen moet je iets voorzichtiger zijn. Lees daarom de bijsluiter en ga niet over de maximale dagelijkse dosis heen.

Het kan zoveel zijn, wortelpuntontsteking, erosie, gat, loslatende vulling (als je die hebt) etc. Als je tand aangetast is kan er, door ademen, eten en drinken, telkens een kou en warmtstroom binnen in de tand gaan en dit kan een stekend/zeurderig gevoel geven en best heftig zijn. Een wortelpunt is meestal iets ernstiger, vaak treedt er koorts op en geeft het een bonzende/kloppende pijn. Maar laat een foto maken (ongeveer 20 euro) en de arts ziet meteen of de wortelpunten aangetast zijn. Of niet.
En trouwens, kiespijn kan ook ontstaan vanuit een oorprobleem of een andere kies/tand dan die pijn doet.
quote:paloma schreef op 06 september 2009 @ 12:17:

[...]

Het enige wat je zou kunnen helpen -maar wat ik niet aanraad- is een hamer om je knock-out te slaan want pijnstillers helpen normaliter niet tegen jeuk. Jeuk is volgens mij erger dan pijn.Als het een doorkomende kies zou zijn.. misschien helpt dan wel gewoon van dat babyspul tegen doorkomende tandjes. Dentinox bijvoorbeeld. Verdooft het tandvlees.
Mijn ervaring is dat Aleve intense het beste werkt tegen kiespijn. Wel oppassen als je een slechte maag hebt.
if we all light up, we can scare away the dark...
Echte, echte kiespijn bij bijv een ontsteking is echt niet te houden.. Het beste is dan idd dat knock out slaan, want geen pijnstiller gaat ertegen helpen ben ik bang. Lang leve de wortelkanaalbehandeling.
Ik blijf erbij.. zorg dat je bij een tandarts komt.
quote:siepeltrien schreef op 06 september 2009 @ 12:37:

Lang leve de wortelkanaalbehandeling.Ik heb daar nog een horror ervaring verhaal over die toevallig ook in het weekend plaatsvond waarbij ik bij een kaakchirurg in opleiding terechtkwam (in het ziekenhuis) en die met in de ene hand de telefoon (waar de kaakchirurg aan de andere kant hing) en de andere hand in mijn mond, probeerde te doen wat hem werd opgedragen. Ik was volgespoten met verdoving maar ik voelde er niets van . Later bleek trouwens dat ik een ontsteking op een wortelpunt had. Hmmm TO, zit me nu te bedenken of dit iets kan zijn wat je ook hebt. Ga toch maar voor alle zekerheid vandaag naar de tandarts.
Auw Paloma, dat heb ik ook gehad! Echt de hel gewoon. Maar als de wortel eenmaal weg is, ben je zo blij!
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:tatlitatli schreef op 06 september 2009 @ 13:17:

Auw Paloma, dat heb ik ook gehad! Echt de hel gewoon. Maar als de wortel eenmaal weg is, ben je zo blij!Echt wel!! Ik kon de volgende dag pas onder het mes maar ik heb na afloop volgens mij de kaakchirurg een dikke zoen gegeven. Kan het mij niet goed herinneren vanwege de verdoving (langere naald véél meer verdoving ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven