Gezondheid alle pijlers

Gisteren verstandskies laten trekken nu heftige pijn.

07-01-2011 08:28 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb al eerder een verstandskies laten trekken bij de tandarst en had er de volgende dag helemaal geen last van.

Gisteren dus weer, volgens de tandarst was hij aan het rotten en moest hij eruit. 3 spuitjes en toen ging hij trekken. Dat ging met zoveel geweld. De tand brak af, hij kreeg de helft er maar uit. Toen iets met een boor gedaan en na een hoop getrek kwam hij er uiteindelijk uit.

Zou de pijn die ik nu voel te maken hebben met de manier waarop het ging? En hoelang blijft dit?

Ik spoel met lauw water en pijn en gebruik ibroprufen tegen de pijn, iemand nog andere tips om het draagelijker te maken?
Tek time you gon fine ants belly
Geen idee. Vanmiddag gaan mijn verstandskiezen eruit, hoop dat het iets makkelijker gaat bij mij..
De pijn die je voelt is normaal hoor, je kies is er met geweld uitgehaald namelijk. Ik denk dat hij met de boor de kies doormidden heeft geboord o.i.d. omdat hij er anders niet uit ging. Dat hebben ze bij mij ook weleens gedaan.

Ik heb geen tips voor je, behalve misschien koelen met een icepack? Of spoelen met peroxide. Dat heb ik ook eens moeten doen, al was dat wel ongeveer een week na het trekken...misschien anders even contact opnemen met je tandarts om te vragen of zij nog tips hebben?
quote:chrissiy schreef op 07 januari 2011 @ 08:31:

Geen idee. Vanmiddag gaan mijn verstandskiezen eruit, hoop dat het iets makkelijker gaat bij mij..

Bij iedereen is het anders hoop voor je dat het gaat meevallen. Bij mij is het de eerste keer zonder pijn gegaan.

Succes
Tek time you gon fine ants belly
Ze hebben behoorlijk aan je kaak lopen trekken en er in gewroet, nu heb je een soort 'spierpijn'. Spoelen met speciaal spul en pijnstillers innemen.

Je kan natuurlijk ook de tandarts bellen voor advies.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ik word daarvoor naar een kaakchirurg gestuurd , omdat die er beter bij kan en omdat die beter gereedschap heeft , dat je pijn hebt dat is normaal die duurt ongeveer 3 dagen en dan moet de de zwelling ook minder zijn , ik heb alleen niet gezien of je perio aid hebt? dat is mondspoelmiddel omdat je de eerste dagen die plek niet mag poetsen en zo blijft de wond toch zo goed als schoon.

ik hoop dat je snel opknapt!

en ja hoe grover het geweld hoe meer napijn je krijgt
quote:chrissiy schreef op 07 januari 2011 @ 08:31:

Bij mij waren al mijn verstandskiezen er zo uit hoor Chrissiy, geen ontzettende napijn gehad.

Sterkte vanmiddag.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:roosdezoveelste schreef op 07 januari 2011 @ 08:38:

ik word daarvoor naar een kaakchirurg gestuurd , omdat die er beter bij kan en omdat die beter gereedschap heeft , dat je pijn hebt dat is normaal die duurt ongeveer 3 dagen en dan moet de de zwelling ook minder zijn , ik heb alleen niet gezien of je perio aid hebt? dat is mondspoelmiddel omdat je de eerste dagen die plek niet mag poetsen en zo blijft de wond toch zo goed als schoon.

ik hoop dat je snel opknapt!

en ja hoe grover het geweld hoe meer napijn je krijgt

Meestal schat de tandarts in of het kaakchirurg werk is of dat hij het zelf kan doen. Hij heeft dus, helaas voor jou, een verkeerde inschatting gemaakt. Ben zelf naar kaakchirurg geweest en toen zijn er met grof geweld 3 kiezen uitgehaald. Na 2 dagen had ik de ergste pijn wel gehad.

Sterkte!
Er is behoorlijk gewroet in de mond en dan kun je zo'n soort van zware spierpijn in de mond voelen. Dit trekt wel binnen 3 dagen weg. Ibuprofen en spoelen ik geloof dat het middel chloorhexidine heet. Dit zou je even kunnen navragen bij de

tandartsassistente,of rechtstreeks bij de apotheek.
Ik heb het ook een keer gehad dat een verstandkies eruit gesneden moest worden bij de kaakchirurg. Ook vreselijke pijn gehad.

Ik heb geen idee of het wel mag maar ik heb gespoeld met alcohol. Het was de eerste kerstdag een paar jaar geleden dus ik heb geen idee meer of dat wel of niet een goed plan was maar bij mij hielp het iig tegen de pijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou het bij de tandarts navragen of je mag spoelen met PeroAid of iets dergelijks, mijn tandarts zei dat dan de 'prop' die de boel afsluit en zo dicht blijft, dan juist wordt opgelost. En dan blijft het maar bloeden.

Ik denk ook dat de pijn komt van al het geweld, sterkte ermee! En flink aan de pijnstillers!
Vraag even een receptje aan je tandarts voor Brufen bruis 600. Dat is bij dit soort pijn een stuk aangenamer dan gewone Ibuprofen.
Voor zover ik uit ervaring weet is de pijn de dag na het trekken het heftigst (zie het als spierpijn na een avondje sportschool). Een kies trekken gaat altijd met geweld, vooral een die goed diep geworteld zit, je krijgt hem er gewoon niet gemak uit.

Bij mij zijn beide kanten getrokken: 1e kant geen last, 2e kant de dag erna ontzettend kloppende pijn in mn wang en kaak (tot aan het oor)

Ik kreeg van de kaakchirurg zo'n spuitje om de boel goed schoon te spoelen, dus ik denk dat spoelen met lauw water wat je doet al erg goed is. Ook hebben ze me toen gezegd om pijnstillers te nemen.

Ik hoop dat het gauw over is!
Ik geloof dat het bij mij wel een week duurde voordat het niet meer zo´n pijn deed, maar volgens mij is dat bij iedereen heel erg verschillend.

Als het kan zou ik proberen om een beetje rustig aan te doen en te genieten van de ibuprofen.
Na het trekken van mijn verstandskiezen kreeg ik van de kaakchirurg een recept voor sterke pijnstillers, met het advies al te gaan slikken vóór de verdoving uitgewerkt was.

Ik ben pas gaan slikken toen ik iets voelde, en uiteindelijk weinig gebruikt, maar ik vind raar dat blijkbaar niet iedereen pijnstillers krijgt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Toen mijn verstandkiezen eruit zijn gesneden heb ik zeker een week behoorlijk pijn gehad. Ik had wel speciale pijnstillers gekregen, en ik moest spoelen met een bepaald goedje tegen ontstekingen. Misschien dus even je tandarts bellen en vragen of je sterkere pijnstillers mag?
Ik heb gister ook mijn verstandskiezen laten trekken ( 2 aan de rechterkant) en ik heb gelukkig alleen wat last van licht gebonk rechts onder..

Bij mij zijn ze er snel uitgetrokken ( links ging wat lastiger, vriend werd er niet goed van ) maar verder zonder problemen.. wat de tandarts mij vertelde was dat, hoe erger er gerukt, getrokken en gewroet werd, hoe meer last je van (spier) pijn kreeg. Het kon zelfs zo zijn dat je meer last kreeg van de kies ervoor, dan van de getrokken kies zelf.

Hopelijk gaat het snel wat beter! Ben zo blij dat het mij zo is meegevallen.. moet in juli voor de 2e ronde..

Sterkte!
quote:himalaya schreef op 07 januari 2011 @ 08:42:

[...]

Bij mij waren al mijn verstandskiezen er zo uit hoor Chrissiy, geen ontzettende napijn gehad.

Sterkte vanmiddag.Dank, hoop dat dat bij mij ook zo gaat
Ik heb dinsdagavond een tand laten trekken, waarvan de wortel ontstoken was. Die ontsteking is niet ineens weg en leef ook nu nog op paracetemol.
Ik heb ongeveer drie maanden geleden mijn verstandskies linksonder weg laten snijden en ik heb drie nachten niet kunnen slapen van de pijn, ondanks zware pijnstillers.

Over een maand moet ik weer, maar ik krijg al buikpijn als ik eraan denk...
Net terug van de tandarts: dat ging wel makkelijk zeg! Beetje wrikken, duwen en klaar. Heb ook geen recept meegekregen voor pijnstillers, dat leek em niet nodig. We zien het wel: heb zelf iig paracetamol in huis.
Laat de tandarts ibuprofen 600 voorschrijven, of anders je HA.

Voor nu een combi van 2 paracetamolletjes en ibuprofen, deze pijnstillers versterken elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven