Glutenvrij
zondag 18 februari 2018 om 23:10
Onze peuter heeft vanaf geboorte ondergewicht. Inmiddels onder de min
2.5 grafiek. Wij worden vanaf het begin in de gaten gehouden Door kinderarts enz. Maar zij vonden het nooit erg genoeg. Er is nooit echt veel onderzoek gedaan.
Op ons verzoek is een bloedtest op gluten allergie gedaan. Daar kwam niets uit. Artsen sluiten gluten allergie dus uit. Ik niet. Onze peuter heeft altijd diarree of brijachtige poep. Dit klopt niet lijkt mij. Volgens de artsen is dit niet verontrustend.
De reden van het ondergewicht komt in mijn ogen Door de diarree.
Ik ben zelf met glutenvrij producten begonnen. Meteen was er voor het eerst normale ontlasting. Maar na een paar dagen niet meer. Ik denk zelf Door kruisbesmetting. Maar weet dit niet zeker.
De artsen nemen het nu iets meer serieus. Binnenkort volgen er weer afspraken.
Nu heb ik op symptomen gezocht en kom daarbij ook darmkanker tegen. Er zijn best veel overeenkomsten. Maar die zijn er ook bij voedsel allergie. Toch maak ik me zorgen.
Heeft iemand enig idee waarom een glutenvrij dieet ineens na 1 week niet meer helpt maar eerst wel? Zou in het ergste geval van kanker het kunnen dat glutenvrij tijdelijk klachten vermindert? Ik kan dit nergens vinden.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee.
2.5 grafiek. Wij worden vanaf het begin in de gaten gehouden Door kinderarts enz. Maar zij vonden het nooit erg genoeg. Er is nooit echt veel onderzoek gedaan.
Op ons verzoek is een bloedtest op gluten allergie gedaan. Daar kwam niets uit. Artsen sluiten gluten allergie dus uit. Ik niet. Onze peuter heeft altijd diarree of brijachtige poep. Dit klopt niet lijkt mij. Volgens de artsen is dit niet verontrustend.
De reden van het ondergewicht komt in mijn ogen Door de diarree.
Ik ben zelf met glutenvrij producten begonnen. Meteen was er voor het eerst normale ontlasting. Maar na een paar dagen niet meer. Ik denk zelf Door kruisbesmetting. Maar weet dit niet zeker.
De artsen nemen het nu iets meer serieus. Binnenkort volgen er weer afspraken.
Nu heb ik op symptomen gezocht en kom daarbij ook darmkanker tegen. Er zijn best veel overeenkomsten. Maar die zijn er ook bij voedsel allergie. Toch maak ik me zorgen.
Heeft iemand enig idee waarom een glutenvrij dieet ineens na 1 week niet meer helpt maar eerst wel? Zou in het ergste geval van kanker het kunnen dat glutenvrij tijdelijk klachten vermindert? Ik kan dit nergens vinden.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee.
dinsdag 20 februari 2018 om 16:25
hoe hebben jullie lactose getest want dat kan niet via een bloedtest
als ik de problemen lees zou ik denken aan de ontlasting onderzoeken, bloed onderzoeken , lactose test.
ik zou niet zo maar een biopt erdoor duwen want dat is echt geen pretje. maar een gv dieet zou ik ook niet zo maar doen. Eerst de rest uitsluiten
als ik de problemen lees zou ik denken aan de ontlasting onderzoeken, bloed onderzoeken , lactose test.
ik zou niet zo maar een biopt erdoor duwen want dat is echt geen pretje. maar een gv dieet zou ik ook niet zo maar doen. Eerst de rest uitsluiten
dinsdag 20 februari 2018 om 16:25
Ik weet niet of je leest wat ik schrijf, maar dit is dus pertinent niet waar. Lees mijn uitleg daarover nog eens... Ja, hij zal poepen na 15 minuten, en nee, dit is niet het eten dat hij 15 minuten daarvoor heeft gegeten.
dinsdag 20 februari 2018 om 16:26
Het is lichter verteerbaar, dat zal het waarschijnlijk zijn.
dinsdag 20 februari 2018 om 16:30
Ik ben er na bijna 3 jaar echt bijna overspannen van. Steeds de focus op het gewicht dat het omhoog moet. Een kindje dat niet wil eten. En een ziekenhuis dat alles wegwuift. Ik wacht de afspraak over 2 weken af. Ik vrees dat ze weer helemaal opnieuw gaan beginnen met dingen die we al eerder gedaan hebben. Dus weer kijken naar mondmotoriek, iemand die eetgedrag komt bekijken enz. Echt frustrerend. Ik kan toch wel vragen of ze de ontlasting eens onderzoeken en een algemeen bloedtest ivm bloedarmoede enz?
dinsdag 20 februari 2018 om 16:31
Het is al eerder gezegd, maar een verandering van dieet levert vaak ook veranderingen in de stoelgang op (wat dan na een tijdje weer normaliseert). Ik zeg niet dat dat bij jouw zoon is gebeurd, maar het zou kunnen.
Toevoeging: ik weet niet of je het al overlegd hebt met de diëtiste, maar ik zou haar vragen om haar bevindingen op papier te zetten voor de afspraak met de kinderarts over 2 weken. Dat kan dan ook bij het dossier.
anoniem_44917 wijzigde dit bericht op 20-02-2018 16:32
16.65% gewijzigd
dinsdag 20 februari 2018 om 16:31
Daar zijn echt veel te weinig aanwijzingen voor. En bij coeliakie geeft een glutenvrij dieet geen verbetering binnen een week, dus dat is geen argument.
Jij kunt geen diagnoses stellen. En hebt merkbaar weinig medische kennis over hoe het verteringsstelsel (van een peuter) werkt. Ik hoop echt dat je een arts vindt op wie je durft te vertrouwen, die de benodigde onderzoeken uitvoert, en stopt met zelf aanmodderen.
dinsdag 20 februari 2018 om 16:33
Lactose hebben we met druppels gedaan. Ik wist niet eens dat dat bestond.lisbeth schreef: ↑20-02-2018 16:25hoe hebben jullie lactose getest want dat kan niet via een bloedtest
ontlasting onderzoeken en bloed heb ik al vaak om gevraagd. Zal het bij de nieuwe afdeling nog een keer vragen.
dinsdag 20 februari 2018 om 16:36
maritte schreef: ↑20-02-2018 16:31Het is al eerder gezegd, maar een verandering van dieet levert vaak ook veranderingen in de stoelgang op (wat dan na een tijdje weer normaliseert). Ik zeg niet dat dat bij jouw zoon is gebeurd, maar het zou kunnen.
Toevoeging: ik weet niet of je het al overlegd hebt met de diëtiste, maar ik zou haar vragen om haar bevindingen op papier te zetten voor de afspraak met de kinderarts over 2 weken. Dat kan dan ook bij het dossier.
Dat is een goede tip van de dietiste. Dank je wel.
Wat je al eerste zegt zou ook kunnen. We weten het gewoon niet meer.
dinsdag 20 februari 2018 om 16:36
dinsdag 20 februari 2018 om 16:38
Onze grootste frustratie is dat het bijna 3 jaar is weggewuifd. Sommige dingen hadden allang opgepakt kunnen worden zoals ontlasting onderzoeken of algemene bloedtest. Ik heb inderdaad helemaal geen kennis erover. Vind het daarom enorm frustrerend dat het tot nu toe nooit echt is opgepakt.Koffiehagedis schreef: ↑20-02-2018 16:31Daar zijn echt veel te weinig aanwijzingen voor. En bij coeliakie geeft een glutenvrij dieet geen verbetering binnen een week, dus dat is geen argument.
Jij kunt geen diagnoses stellen. En hebt merkbaar weinig medische kennis over hoe het verteringsstelsel (van een peuter) werkt. Ik hoop echt dat je een arts vindt op wie je durft te vertrouwen, die de benodigde onderzoeken uitvoert, en stopt met zelf aanmodderen.
Daarom op eigen initiatief maar naar een dietiste gegaan. Van ziekenhuis kwam niets. Alleen nog 4 maanden aankijken of gewicht aan komt. Allergietest was volgens ziekenhuis ook niet nodig.
anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 20-02-2018 16:42
10.71% gewijzigd
dinsdag 20 februari 2018 om 16:41
Ik begrijp de frustratie ontzettend. Lijkt me ook slopend om je jarenlang zorgen te maken. Hoe is je man eronder? En heb je ooit uit kunnen spreken hoe ontevreden je bent over het handelen van de medici?yogonaise schreef: ↑20-02-2018 16:38Onze grootste frustratie is dat het bijna 3 jaar is weggewuifd. Sommige dingen hadden allang opgepakt kunnen worden zoals ontlasting onderzoeken of algemene bloedtest. Ik heb inderdaad helemaal geen kennis erover. Vind het daarom enorm frustrerend dat het tot nu toe nooit echt is opgepakt.
Daarom op eigen initiatief maar naar een dietiste gegaan. Van ziekenhuis kwam niets. Alleen nog 4 maanden aankijken of gewicht aan komt.
dinsdag 20 februari 2018 om 16:49
Dat was bij die dietist. De artsen hebben hier überhaupt nog niet naar gekeken. Allergie test is niet nodig volgens ziekenhuis,
Hoe hebben jullie dat dan gedaan?
Wat vervelend dat jullie ook zoveel moeilijkheden hebben gehad hiermee.
ik wel, maar dat wil mijn man weer niet. Hij wil niet naar een ander ziekenhuis.
Hoe hebben jullie dat dan gedaan?
Wat vervelend dat jullie ook zoveel moeilijkheden hebben gehad hiermee.
ik wel, maar dat wil mijn man weer niet. Hij wil niet naar een ander ziekenhuis.
dinsdag 20 februari 2018 om 16:51
en nog een andere vraag. je schrijft dat je kind al vanaf geboorte ondergewicht heeft.
kreeg je kind borstvoeding? naar mijn weten is er maar een hele kleine kans dat een kind op gluten reageert via de moedermelk. dat is echt maar zeldzaam. Mijn kind ontwikkelde ook pas later coeliakie.
Dan zou het eerder op iets anders wijzen.
kreeg je kind borstvoeding? naar mijn weten is er maar een hele kleine kans dat een kind op gluten reageert via de moedermelk. dat is echt maar zeldzaam. Mijn kind ontwikkelde ook pas later coeliakie.
Dan zou het eerder op iets anders wijzen.
dinsdag 20 februari 2018 om 16:54
bij ons waren er meerdere problemen. kind had een ernstige reflux. kinderarts vond het echter niet nodig om daar iets mee te doen. pas toen ze een keer haar melk h=over zijn papieren heen spuugde en ze echt begon af te vallen werd iets gedaan.
het hele coeliakie verhaal werd ook niks mee gedaan. peuterdiarree etc. buikpijn is maar vaag. tot ze meerdere blaasontstekingen kreeg en een keer een nierbekkenontsteking.de huisarts heeft toen aan de bel getrokken. coeliakie had niemand verwacht eigenlijk.
het hele coeliakie verhaal werd ook niks mee gedaan. peuterdiarree etc. buikpijn is maar vaag. tot ze meerdere blaasontstekingen kreeg en een keer een nierbekkenontsteking.de huisarts heeft toen aan de bel getrokken. coeliakie had niemand verwacht eigenlijk.
dinsdag 20 februari 2018 om 16:59
Dat is ook een puntje. Het is echt een ukkie. Zit met lengte op -1. Maar ik ben zelf ook klein. Zit als volwassene zelfs op de -2 met lengte. Dus dan zeggen ze al snel dat de lengte komt omdat ik zelf klein ben.
Uitslag heeft inderdaad wel. Met een zalfje is het uiteindelijk na lange tijd weggegaan.
Uitslag heeft inderdaad wel. Met een zalfje is het uiteindelijk na lange tijd weggegaan.
dinsdag 20 februari 2018 om 17:03
Heb je daar argumenten voor? Want echt, het komt niet zelden voor dat iemand simpelweg op die lijn hoort. Zolang hij/zij maar (ongeveer) die lijn blijft volgen is dat an sich niet iets waar zorgen gepast om zijn. Dan was het met mij ook niet goed gekomen
Het enige waarvan ik hoor dat het objectief problematisch is is het voedsel weigeren en de stukjes onverteerd voedsel die je in de ontlasting terugvindt (wat echter ook te maken kan hebben met het feit dat het darmstelsel van een peuter nog in ontwikkeling is). Af en toe buikpijn is niet gek, een lagere curve volgen niet, en zeker niet als je kind wel gewoon actief is... Waar zit je grootste zorg?
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 20-02-2018 17:04
0.37% gewijzigd