Gezondheid alle pijlers

Goedkope bril gezocht...

28-12-2012 20:35 62 berichten
Hallo allemaal!!

Na lang denken dat het niet nodig was toch maar besloten dat het tijd wordt voor een bril... Maar alleen voor autorijden en tv kijken... Dus ik zoek een goedkope bril. Hoeft geen gouden montuur te zijn of zo.

Wie oh wie kan me helpen??
De opticiën.
Alle reacties Link kopieren
Brillen zijn zo duur als hun glazen: het montuur is maar al te vaak gratis. Vaak stunten opticiens van ketens daar rond deze tijd weer mee, oude collectie enzo. Ga voor een opticien met goede papieren: een correct uitgevoerde oogmeting is erg belangrijk om geen nare klachten te krijgen.
GC, joh... :-)

Tia.Dalma: de opticien hier in de buurt vraagt makkelijk 250 euro voor een bril... Vind ik veel geld...
De Hans Anders en Specsavers enzo echt niet hoor plofkip.
Ja maar dan gebeurt het meestal wel goed, bij zo'n vrijgevestigde opticiën. Je kan ook naar een keten gaan, maar zelf niet zulke fantastische ervaringen daarmee. Laatst nog een Pearle drama bij mijn moeder.
Goede ervaringen met Pearl, Hans Anders alleen maar drama's met kapotte monturen en slechte oogmetingen meegemaakt.
De DA drogist hier in de buurt is super goedkoop. Maar ik weet niet of die in heel Nederland zitten.

En bij Hans anders moet je de actie in de gaten houden, dan red je het ook onder de 100euro en misschien krijg je nog wat terug van je verzekering.
Oh jee, pearle en hansje zouden dus al afvallen... Nu maar hopen dat er geen negatieve verhalen zijn over specsavers..
Wat is goedkoop? 500-600 euro?
Hangt ook maar net van de opticien daar af, GC. Dat zijn vaak franchisenemers. De een is beduidend beter dan de ander.

Plofkip, weet je ook al hoe het zit met je ogen? Sterkte, cilinders, etc.
Doet de DA drogist oogmetingen?
Slechte ervaring met hans anders, kapotte monturen.

Toen naar specsavers voor nog geen 190,- een bril + zonnenbril. Was ook alleen voor autorijden en doe er nu in februarie al 4 jaar mee.
Ik had bij de specsavers een bril voor 23 euro. Bevalt prima!

Montuur in de uiterkoop en gratis glazen.
Zaken als Pearle, Specsavers, Hans Anders staan over het algemeen slecht aangeschreven. Misschien goedkoop maar de pest voor je ogen....

Beter geef je wat meer uit voor een echt goede bril (=glazen).
quote:Star schreef op 28 december 2012 @ 20:48:

Doet de DA drogist oogmetingen? mag ik hopen van niet....
Tia.Dalma, ja dat weet ik, sterkte valt wel mee, maar wel cilinderafwijking. Daardoor wiebelt mijn beeld...
Bij de Action hebben ze er al voor 2 euro..of minder. Hahaha
Ik ben erg tevreden over de Brilservice, maar die is niet zo goedkoop als bovengenoemde.
Ja weet ik Tia. Deze Pearle was eerder prima, nu bagger!

Ik ga altijd naar een optometrist, maar dat moet ook wel. Ik heb een behoorlijk hoge sterkte lenzen.
Tsja, ik heb dan nog nooit een negatieve ervaring gehad met grotere ketens, wel een keer met zo'n vrijgevestigde opticien.

Het kan verkeren, zei Bredero al...

Heb ook een relatief lage sterkte-afwijking en een cilinder. Een goede opticien doet een goede oogmeting en dat is, samen met het goed controleren van de glazen en goed afstellen van het montuur, echt het allerbelangrijkst. Bij een slechte meting valt alles in het water.
Idd Ganzanderz
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb een tweede bril laten maken (recept overgetikt) bij goggles4U en die kostte incl. antikrascoating en ontspiegeling maar 10 dollar. Alleen geen lichtgewichtglazen.
anoniem_143599 wijzigde dit bericht op 28-12-2012 21:18
Reden: ah, verkeerd getikt
% gewijzigd
it's a big club and you ain't in it
Goggles denk ik Riony?
quote:del_speciaal schreef op 28 december 2012 @ 20:48:

Wat is goedkoop? 500-600 euro? zoiets idd betaald bij specsavers. Als je daar eenmaal zit dan komt er vanalles bij waarvan ik had gedacht dat het al inbegrepen was.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven