Gezondheid alle pijlers

Griep en pijstilling?

01-02-2017 13:34 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds maandagavond geveld door de griep (denk ik). Flinke koorts, pijn op m'n borst (van vastzittend slijm wat ik maar niet opgehoest krijg), barstende koppijn en gewoon heel slecht voelen.

Gisteren voelde ik me knap beroerd maar met paracetamol was het nog wel toen. Vanaf gisteravond 18u neem ik er 2 elke 6u. Dus maximaal. Sinds vanmiddag lijkt het niet meer goed te werken. Had net 39,9 op paracetamol. En voel me echt flink slecht. Het lukt me maar niet om het warm te krijgen p. Zelfs niet met huispak en 2 donzen dekbedden.

Ben normaal niet zo van de ibuprofen maar nu redelijk wanhopig. Wat is jullie ervaring? Wat helpt als een trein?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Wat is precies het verschil tussen ibru en paracetamol? Waarom slik je het een wel moeiteloos en de ander niet? Oprechte vraag.
quote:Fee-de-Goede schreef op 01 februari 2017 @ 13:35:

Wat is precies het verschil tussen ibru en paracetamol?

Dat je van inbru maagpijn kan krijgen, dat is wat ik weet.

TO, zetpillen werken sneller. Ik weet niet of het beter is dan gewone paracetamol, maar bij de kinderen werken ze als een tierelier.
Gewoon ibuprofen proberen. Probeer eerst wel even wat te eten. Dat beschermt je maag een beetje (of een maagbeschermer kan ook natuurlijk).

Als de koorts nog lang zo hoog blijft, ondanks paracetamol, bel je dan wel op tijd de dokter?
Ik zou geen ibru nemen zonder maagbeschermer. Straks ruil je de koppijn in voor maagpijn. Ik heb normaal geen gevoelige maag, maar ibuprofen valt bij mij nooit lekker.
.
quote:Fee-de-Goede schreef op 01 februari 2017 @ 13:35:

Wat is precies het verschil tussen ibru en paracetamol? Waarom slik je het een wel moeiteloos en de ander niet? Oprechte vraag.Dat ibu slecht voor je maag schijnt te zijn. Kan je een maagbeschermer bij de drogist kopen? Of moet dat echt via de huisarts?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:Lady_Vintage schreef op 01 februari 2017 @ 13:38:

Als de koorts nog lang zo hoog blijft, ondanks paracetamol, bel je dan wel op tijd de dokter?Ga ik zeker doen. Heel arelaxed dit.
Het verschil tussen deze 2 middelen is is dat ibu een ontstekings remmer is en paracetamol niet....

Ik zou een paracetamol met coffiene proberen
Ik zou gewoon even de huisarts bellen, maar volgens mij duurt een echte griep wel iets langer dan een paar dagen. En het heerst, volgens mij ligt half NL onder de wol op het moment. Maar je moet gewoon je gevoel volgen; jij kent je eigen lichaam het beste.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Slapen, slapen en nog eens slapen.
quote:studiemiepmiep schreef op 01 februari 2017 @ 13:46:

Het verschil tussen deze 2 middelen is is dat ibu een ontstekings remmer is en paracetamol niet....

Ik zou een paracetamol met coffiene proberen

Lijkt mij ook een beter idee.

Maagbeschermers zijn vrij te koop bij drogist en apotheek. Maar of die net zo goed werken als die op recept weet ik niet. .
.
Ik ben ook geveld en neem 3 keer 2 paras op een dag. Van ibuprofen krijg ik maagpijn en tevens is dat niet handig bij griep.
Nog nooit maagpijn gehad. En inderdaad ik weet wat de verschillen zijn. Ik vroeg me alleen af waarom TO er zo'n moeite mee had.

Ik gebruik ze door elkaar, dus 2 paracetamol en dan de volgende een ibruprofen enz.

Ik krijg juist hoofdpijn van de coffiene.
Niets helpt als een trein. Je zou ha een pijnstiller met codeïne kunnen vragen vanwege de vastzittend hoest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En verder kun je niets anders doen dan uitzieken. Slaap en rust en wel proberen te eten, hoe vervelend dat ook is. Ik zit nu op dag 6 en nog steeds flink ziek.
quote:viva-amber schreef op 01 februari 2017 @ 13:53:

Niets helpt als een trein. Je zou ha een pijnstiller met codeïne kunnen vragen vanwege de vastzittend hoest.Waarom? Codeïne dempt de hoestprikkel. Bij vastzittende hoest is dat juist niet de bedoeling.
quote:yasmijn schreef op 01 februari 2017 @ 13:54:

En verder kun je niets anders doen dan uitzieken. Slaap en rust en wel proberen te eten, hoe vervelend dat ook is. Ik zit nu op dag 6 en nog steeds flink ziek.Jemig! Dag 6? Sterkte!
quote:boannan schreef op 01 februari 2017 @ 13:58:

[...]

Jemig! Dag 6? Sterkte!

Griep duurt meestal 7 dagen.

Ik zou wel maximaal 6 paracetamol per dag nemen.

Kruip in je bed, en uitzieken maar...

Codeine is wel een aanrader als je veel moest hoesten, maar alleen op recept helaas.

Fluimicil is om slijm beter te kunnen ophoesten, zonder recept e koop
quote:miedo schreef op 01 februari 2017 @ 14:01:

[...]

Griep duurt meestal 7 dagen.

Ik zou wel maximaal 6 paracetamol per dag nemen.

Kruip in je bed, en uitzieken maar...

Codeine is wel een aanrader als je veel moest hoesten, maar alleen op recept helaas.

Fluimicil is om slijm beter te kunnen ophoesten, zonder recept e koop

Ik heb eigenlijk nooit griep. Wel van die verkoudheidsvirussen die dan 1-2 dagen koorts geven maar de koorts verdwijnt dan vaak ook snel weer.

Dank voor de tips!
Natterman voor het hoesten. Vrij verkrijgbaar.

Ik zorg bij ibu altijd dat ik gegeten heb. Ze kunnen elkaar trouwens versterken, ibu en paracetamol, dus je zou ook nog kunnen proberen om een lage dosis (200 bv) ibu erbij te slikken.
o en wat ook helpt: doorgesneden ui

naast je bed (stinkt wel..)
quote:boannan schreef op 01 februari 2017 @ 13:43:

[...]

Dat ibu slecht voor je maag schijnt te zijn. Kan je een maagbeschermer bij de drogist kopen? Of moet dat echt via de huisarts?

Ja, moest een keer medicijnen halen voor mijn moeder en daar zat ook een maagbeschermer bij, dat was gewoon omeprazol. Moest ook zelf betaald worden. Sindsdien haalt mijn moeder dat ook gewoon bij de kruidvat omdat ze daar goedkoper zijn.

Beterschap.
Geen codeïne nemen bij slijmhoest!! Het onderdrukt de hoestprikkel en dus hoest je het slijm helemaal niet meer op -> kans op longontsteking.

Bij mij heeft de griep 2 weken geduurd helaas. Ibuprofen is inderdaad slecht voor je maag, maar met maagbeschermer geen probleem.

Bij mij hielp de paracetamol met coffeïne het beste.

Beterschap
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
1 paracetamol plus 1 ibuprofen werkt het best. Versterkt elkaar.

Jaar lang dagelijks op doktersadvies genomen. Van een paar ibuprofen krijg je echt niet zomaar maagpijn. Gewoon er iets bij eten dan valt t allemaal wel mee
Als paracetamol bij mij niet helpt neem ik Saridon, dat heeft iets meer effect bij pijnklachten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven