griep op hoge leeftijd
donderdag 21 februari 2013 om 21:47
Mijn tante waar ik goed contact mee heb heeft volgens mij griep. Ze heeft geen koorts maar moet erg veel hoesten en soms tegelijkerteid niezen waardoor ze zich bijna verslikt. Dit zijn enge momenten. Ze heeft nu thee met honing gehad en paracetamol en is in bed gaan liggen. ik weet dat de griep heerst en heb er zelf ook last van maar maak mij zorgen omdat ze 68 is en bij mensen die 65+ zijn raak ik altijd snel in paniek. Mijn vraag: heeft zn persoon verhoogde kans op complicaties en misschien zelfs erger?
donderdag 21 februari 2013 om 21:51
donderdag 21 februari 2013 om 22:02
De hoest is erg hardnekkig.. bijna een verstikking steeds maar dit kan ook komen doordat ze rookt. Complicaties zoals een longontsteking. Verder zegt ze dat ze zich wel prima voelt buiten het gehoest en gesnotter om. ze is trouwens ook wel erg benauwd om er bij te melden. Nu het ergste.. ik ben bang dat ze zich verslikt in haar slaap door de hoest waardoor ze stikt..
donderdag 21 februari 2013 om 22:05

donderdag 21 februari 2013 om 22:07
Laat je tante maar niet horen dat je 68 een hoge leeftijd vind
Mijn oma van 86 heeft ook al een paar weken een akelig hoestje. Dat is blijkbaar een virus wat nu rondgaat en duurt een paar weken volgens de arts. Maar ook mijn oma slaat zich hier gewoon doorheen. Dus voor je tante lijkt me dat ook geen probleem.
Mijn oma van 86 heeft ook al een paar weken een akelig hoestje. Dat is blijkbaar een virus wat nu rondgaat en duurt een paar weken volgens de arts. Maar ook mijn oma slaat zich hier gewoon doorheen. Dus voor je tante lijkt me dat ook geen probleem.

donderdag 21 februari 2013 om 22:11
quote:bloem55 schreef op 21 februari 2013 @ 22:02:
De hoest is erg hardnekkig.. bijna een verstikking steeds maar dit kan ook komen doordat ze rookt. Complicaties zoals een longontsteking. Verder zegt ze dat ze zich wel prima voelt buiten het gehoest en gesnotter om. ze is trouwens ook wel erg benauwd om er bij te melden. Nu het ergste.. ik ben bang dat ze zich verslikt in haar slaap door de hoest waardoor ze stikt..
Stel je niet aan.
Wiegendood komt op die leeftijd niet zo vaak voor.
Stel je niet aan.
Wiegendood komt op die leeftijd niet zo vaak voor.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
donderdag 21 februari 2013 om 22:17
Oh en longontsteking krijg je niet zomaar, maar als je het krijgt, dan merk je het snel genoeg (hoge koorts). Snap op zich nog wel dat je daar bang voor bent, dat was ik zelf ook (voor mezelf, ben nogal vatbaar door chronische ziekte). Het is echt een naar hoestje immers. Maar nogmaals: daar ga je dus niet zomaar dood aan.
Heb je voor jezelf al een afspraak gemaakt bij de huisarts? Lijkt me goed om te doen, die kan je helpen bij je angsten.
Heb je voor jezelf al een afspraak gemaakt bij de huisarts? Lijkt me goed om te doen, die kan je helpen bij je angsten.
donderdag 21 februari 2013 om 22:19
quote:Superhuisvrouw schreef op 21 februari 2013 @ 22:18:
Een verkoudheid dat gaat wel weer over, wat fuimicil halen lost het slijm op en een neusspray. Als ze een hele benauwde hoest heeft kan ze toch even naar de longen laten luisteren bij de huisarts.Als je het niet vertrouwd.En dit en het hoofdeind wat omhoog als ze er 's nachts benauwd van is.
Een verkoudheid dat gaat wel weer over, wat fuimicil halen lost het slijm op en een neusspray. Als ze een hele benauwde hoest heeft kan ze toch even naar de longen laten luisteren bij de huisarts.Als je het niet vertrouwd.En dit en het hoofdeind wat omhoog als ze er 's nachts benauwd van is.
donderdag 21 februari 2013 om 22:21