Gezondheid alle pijlers

Grijs haar

19-12-2018 21:30 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fifa leden,

Denken jullie dat grijs haar meer ontstaat door stress of toch meer genen.

Ik ben 24 jaartjes oud en heb nu al grijs haar gekregen. Ik maak me zorgen om. Misschien zijn er meer personen die hetzelfde meemaken.

Grijs haar door:

Totaal aantal stemmen: 57

Strezz (12%)
Genen (88%)
Genetisch vooral. Waarom zorgen? Je gaat er niet dood van of zo. Gewoon accepteren, is niet anders.
Ik ben ook 24 en trek de grijze haren er uit. Als het teveel word ga ik mijn haar verven. En gewoon genen. Als het door stres kwam had ik nu al een grijs koppie.
Waar maak je je er zorgen om? Die haren zijn nu gewoon grijs. Waarschijnlijk genetisch.
Even laten bezinken. Ik schrok me de eerste keer kapot, en nu vind ik het wel prima. Ik ben 31, ik vond de eerste witte haren toen ik 27 was. Het valt nog niemand op. :)
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Waarom maak je je daar zorgen om? Je hebt er nul invloed op,maar gelukkig doet het geen pijn. Dan verf je je haar toch?
Leuk is het niet, maar toch zeker niet iets om wakker van te liggen lijkt me.
Waarom maak je je zorgen?
Ik ben 34 en krijg het laatste jaar ongeveer wat meer grijze haren. Nog niet zoveel dat het opvalt, maar bij mijn slapen trek ik er regelmatig een aantal uit.
Het is niet anders.

Mijn man is trouwens ook 34 en al bijna helemaal grijs.
Oh, en we zijn geen Fifa leden.
Ik ben 24 heb ook grijze haren. Het valt niet op maar ik zoek ze op en trek ze eruit :) mijn ouders werden ook jong grijs, dus kijk er niet van op. Het hoeft niet te betekenen dat je binnen een paar jaar grijs bent, maar merk op bepaalde plekken meer grijze haren dan aan de andere kant van het hoofd
optie 3: ouderdom
Genetisch vooral. Ik had op m'n 21ste al grijze sprietjes, mijn broertje op zijn 18e en bij m'n nichten en neven begon het ook al vroeg. Maar van de mannen is er nog niemand kalend.
Tip: grijze haren niet uittrekken, je kan het haargroeipunt / de haarwortel beschadigen. Als het je erg stoort, beter verven of kleurspoeling
don't watch the movie, read the book
WildeMimosa schreef:
19-12-2018 22:00
Tip: grijze haren niet uittrekken, je kan het haargroeipunt / de haarwortel beschadigen. Als het je erg stoort, beter verven of kleurspoeling
En wat gebeurt er dan als je zo'n haargroeipunt beschadigt?
minnimouse schreef:
19-12-2018 22:07
dan kunnen alle haren ineens grijs worden
Ik zou me geen zorgen maken hoor als ik jou was. Ik ben 29 jaar oud en heb ook al wat grijze haren. Ik verf het gewoon.
minnimouse schreef:
19-12-2018 22:07
Wellicht groeit er dan geen haar meer uiteindelijk? Als je veel haar hebt merk je het niet waarschijnlijk maar als je al dun haar hebt.

Beetje zoiets als tractie alopecia?
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 19-12-2018 22:39
6.37% gewijzigd
Oh leuk, er staat 2 opties en je mag er 2 selecteren.
Dat wordt een helder antwoord :D
TsumTsum schreef:
19-12-2018 22:30
Wellicht groeit er dan geen haar meer uiteindelijk? Als je veel haar hebt merk je het niet waarschijnlijk maar als je al dun haar hebt.

Beetje zoiets als tractie alopecia?
Oh nou ik heb er meer dan genoeg ;-)
Jufjoke schreef:
19-12-2018 21:43
Oh, en we zijn geen Fifa leden.
Misschien was TO in de war met www.fifa.com :P
Ik ontdekte de eerste 2 grijze haren op mijn 25e verjaardag. Bovenop. Nu begint het aan de zijkanten ook. Vermoed dat ik er zo'n 20 heb. Als ik naar de kapper ga vraag ik haar die eruit te knippen. In spiegelbeeld knippen kan ik niet. Dan knip ik steeds de verkeerde. Het is nog niet genoeg om te verven.
Mijn eerste grijze haar op mijn 16e. Tsja.... het is niet anders, gelukkig zijn er kappers.
SilverShadow schreef:
19-12-2018 23:56
Mijn eerste grijze haar op mijn 16e. Tsja.... het is niet anders, gelukkig zijn er kappers.
Ik geloof gelijk dat dat vervelend is, zo jong al, maar met grijs haar in combinatie met je nick zie ik nu enorm stoer wijf voor me.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Zireael schreef:
20-12-2018 01:50
Ik geloof gelijk dat dat vervelend is, zo jong al, maar met grijs haar in combinatie met je nick zie ik nu enorm stoer wijf voor me.
Hou die gedachte vast :P
Erfelijk bepaald. De meeste vrouwen verven hun haren dus weten vaak nieteens of ze al grijs worden, behalve als het zo erg is dat je een witte uitgroei krijgt bij je hoofdhuid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben 21 en heb ook al grijze haren. Ik denk dat het erfelijk bepaald is, want mijn moeder had het ook vroeg. Het kan misschien wel getriggerd worden door stress? Door stress kun je haaruitval krijgen. Als er een haar is uitgevallen komt er misschien sneller een grijze haar voor in de plek. Ik heb de laatste tijd veel stress gehad en heb nu een hele grijze pluk aan de voorkant.
Het zal inderdaad genetisch zijn, maar ik heb ook het idee dat stress wel een factor kan zijn. Ik heb een flinke grijze pluk gekregen tijdens de stressvolle eindfase van mijn studie. Sindsdien zie ik hier een daar wel een grijze haar verschijnen, maar zo snel is het niet meer gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven