Grijze haar
dinsdag 10 september 2013 om 21:08
Ik ben 17 jaar, en ik heb sinds een aantal jaar (ik denk sinds mijn 14de ofzo?) af en toe een dunne, grijze haar op mijn hoofd. Mijn (tweeling) zus heeft er ook last van. Ik heb het eens aan mijn moeder gevraagd, en die zei dat het door medicijnen kwam bij de geboorte. Vorige week, en deze week heb ik opeens een paar grijze haren. Vorige week had ik er 3, en gisteren ook al 1! Vaak ziet mijn zus het, en die trekt hem er dan uit. Maar gisteren zag een meisje uit mijn klas het, ik vond dat natuurlijk best voorschut.. Ze zei ook 'maak jij je geen zorgen?' Ik heb net op internet gelezen dat het kan dat je een verkeerd 'pigment' in je haar kan hebben, maar dat is wel raar toch? Mijn ouders zijn trouwens op gewone leeftijd grijs, dus dat kan het sowieso niet zijn. Iemand die hier ook last van heeft? Ik heb kastanje bruin/beetje rood krullend haar, kan het daar mee te maken hebben?
dinsdag 10 september 2013 om 21:14
Heel veel mensen hebben vanaf jonge leeftijd af en toe een grijze haar. Jij en je zus zijn echt geen uitzondering. Trek die enkele haar er uit, en maak je niet druk. Kans is groot dat je pas grijs gaat worden op dezelfde leeftijd als je ouders. En tegen die tijd verkopen ze vast nog wel grijsdekkende haarverf
PS: het is niet "voorschut" (dat is niet eens een bestaand Nederlands woord). Je staat voor schut of je vindt iets genant.
PS: het is niet "voorschut" (dat is niet eens een bestaand Nederlands woord). Je staat voor schut of je vindt iets genant.
woensdag 11 september 2013 om 18:26