Gezondheid alle pijlers

Grijze haar

10-09-2013 21:08 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 17 jaar, en ik heb sinds een aantal jaar (ik denk sinds mijn 14de ofzo?) af en toe een dunne, grijze haar op mijn hoofd. Mijn (tweeling) zus heeft er ook last van. Ik heb het eens aan mijn moeder gevraagd, en die zei dat het door medicijnen kwam bij de geboorte. Vorige week, en deze week heb ik opeens een paar grijze haren. Vorige week had ik er 3, en gisteren ook al 1! Vaak ziet mijn zus het, en die trekt hem er dan uit. Maar gisteren zag een meisje uit mijn klas het, ik vond dat natuurlijk best voorschut.. Ze zei ook 'maak jij je geen zorgen?' Ik heb net op internet gelezen dat het kan dat je een verkeerd 'pigment' in je haar kan hebben, maar dat is wel raar toch? Mijn ouders zijn trouwens op gewone leeftijd grijs, dus dat kan het sowieso niet zijn. Iemand die hier ook last van heeft? Ik heb kastanje bruin/beetje rood krullend haar, kan het daar mee te maken hebben?
Heel veel mensen hebben vanaf jonge leeftijd af en toe een grijze haar. Jij en je zus zijn echt geen uitzondering. Trek die enkele haar er uit, en maak je niet druk. Kans is groot dat je pas grijs gaat worden op dezelfde leeftijd als je ouders. En tegen die tijd verkopen ze vast nog wel grijsdekkende haarverf

PS: het is niet "voorschut" (dat is niet eens een bestaand Nederlands woord). Je staat voor schut of je vindt iets genant.
Je kunt ook gewoon grijs worden (ik weet het, dat is niet wat je wilt horen).

Heb je op je huid toevallig plekjes waar minder pigment zit?
Ik was ook heel jong met af en toe een grijze haar.

Ben nu 41 en ben niet grijs, ja paar haartjes boven mijn oren, die trek ik eruit.

Dus het kan nog alle kanten opgaan.

Zou mij er heemaal niet druk om maken.
Als je al die enkele grijze haren eruit blijft trekken word je kaal, ik ben toch liever grijs.
verba volant, scripta manent.
Ik had in mijn puberteit ook al mijn eerste grijze haar hoor. Niks aan te doen. Nou ja, eerst kun je ze er nog uittrekken, maar daarna wordt het toch echt verven
I am surrounded by morons
Dank jullie wel voor het reageren! Ik denk inderdaad dat iedereen er wel last van heeft, en misschien dat het bij mij gewoon meer opvalt. Ik ga sowieso ook meer vitamines eten, want ik heb gelezen dat het daar ook mee te maken kan hebben.
Op mijn middelbare school zat een meisje, die al helemaal grijs was, maar ik vond haar niet voor schut lopen hoor. Waarom voel je dat zo?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven