Gezondheid alle pijlers

Haarnestcyste (niet voor gevoelige magen)

30-01-2013 21:18 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik heb even zelf zitten googlen, en ga morgen de huisarts bellen. Toch heb ik nu graag wat tips en ervaringen als dat mag.

Ik heb sinds een paar dagen last van mijn bilspleet. Eerst jeuk en irritatie, dus overgegaan op de katoenen slips. Hielp niet. Vanmorgen had ik het gevoel alsof mijn onderbroek muurvast tussen mijn billen zat (wat niet zo was) en sinds een paar uur doet het gewoon gemeen zeer.

Ik heb net een gaasje erlangs gehaald. Zelfs na het douchen blijft die geel en stinken. Hele weeïge lucht.

Een rondje googlen leert me dat dit wel eens een haarnestcyste kan zijn. Ik kan zelf niet zien of er een gaatje zit, maar ik voel wel een deukje op de pijnlijke plaats. Ik wil niet mijn man wakker maken om naar mijn bilspleet te kijken, dat kan morgen ook wel.

Dus. Wat kan ik nu het beste doen om niet wakker te liggen van de pijn? Iemand al eens zo'n ding gehad?
Ga naar de huisarts.
Nooit gehad, doet het ook extra zeer met zitten? Eventueel een zwembandje, en inderdaad zo snel mogelijk een afspraak maken bij je HA.
Poeh, nee, ken het gelukkig niet. Op je buik maar slapen en aspirine nemen?
Sudocrme?
Wakker maken om 21:15?

Heb je betadine oid in huis? Probeer even te ontsmetten daar, het kan ook een opengebarsten steenpuist/ ontsteking zijn.
Is het geen aambei?

Niet dat dat wat uitmaakt of je wel of niet naar de dokter zou moeten gaan hoor.

quote:sabbaticalmeds schreef op 30 januari 2013 @ 21:20:

Ga naar de huisarts.

Ja, dat schreef ik al. Ik bel morgen meteen. Ik vind het alleen geen spoed dat ik naar de HAP moet. Vandaar mijn vraag wat er vannacht een beetje verlichting geeft.

Het doet met name zeer bij liggen en zitten.
Heel vroeger een keer gehad. In het ziekenhuis poliklinisch verwijderd. Daarna moest ik nog een tijdlang iedere dag in een teil met water en Biotex zitten om de boel te blijven ontsmetten.
Eh waarom slaap je man om kwart over negen?

Misschien helpt aambeienzalf? En kun je met een spiegeltje zelf kijken. Of gaan zitten in een badje met soda?
Wat betadine op een gaasje doen, dit er tussen leggen, en er verder niet aanzitten.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:jetfreggel30 schreef op 30 januari 2013 @ 21:22:

Wakker maken om 21:15?

Heb je betadine oid in huis? Probeer even te ontsmetten daar, het kan ook een opengebarsten steenpuist/ ontsteking zijn.

Zijn wekker gaat weer om half 5, dus ja, die slaapt al.

Ik heb al gewassen met antibacteriële zeep, betadine ga ik doen.

Het is geen aambei, ik voel geen uitstulping en het zit daar ook te hoog voor.
Paracetamol nemen? Ik weet nog wel dat alles pijn deed, staan, zitten, liggen, lopen. Sterkte!
Uitspoelen onder de douche, vettig gaasje erop, koorts meten. en 4x per dag 2 tabletten paracetamol. Morgenochtend vroeg de huisarts bellen..... Bij veel pijn ondanks paracetamol huisartsenpost bellen.
tegen de pijn kan je paracetamol nemen toch?
Is dit iets voor de HAP dan? Lijkt me toch geen spoedeisend iets.

Ik heb geen vettige gaasjes, maar probeer anders wel een met betadine en dan een oude onderbroek aan.

Bedankt vast.
Leg een handdoek onder je vannacht, om je matras te beschermen.
Heb je geen bloed ed? Ook niet bij de ontlating?
Nu niks voor de hap. Wel bij hoge koorts en veel pijn ondanks paracetamol. Of wanneer je erg onzeker bent...
Je kan wel de huisartsenpost bellen voor wat advies waarmee je het uithoudt tot je naar je huisarts kan. De huisartsenpost is ook daarvoor.
I would rather shit in my hands and clap
Die 4x per dag 2 paracetamol is de max die je mag nemen per dag. Dus dat maar meteen doen vind ik niet echt aan te raden. Kijl het even aan, neem een paracetamol als het niet gaat. En dan mag je als het nodig is tot 4 gram per dag nemen. Maar als dat niet nodig is, liever wat minder dan
Nee dit is niet iets voor de HAP, alleen als je er koorts bij krijgt.

Verder zou ik er inderdaad betadine opdoen nu, met misschien een grote pleister erover of anders een zakdoek ofzo?

En morgen de huisarts bellen!

Succes met de nacht.
Nee geen bloed.

Paracetamol: check.

Nou, hopelijk kan ik morgen tussendoor even terecht.
Twee tabletten paracetamol elke 8 uur kan geen kwaad. Onzin om het niet te nemen, het heeftgeen bijwerking in die dosering en juist beter om het regelmatig te nemen om een goede spiegel op te bouwen.
quote:dubbelma schreef op 30 januari 2013 @ 21:37:

Twee tabletten paracetamol elke 8 uur kan geen kwaad. Onzin om het niet te nemen, het heeftgeen bijwerking in die dosering en juist beter om het regelmatig te nemen om een goede spiegel op te bouwen.onnodig paracetamol nemen vind ik geen aanrader. Waarom iets nemen als het niet nodig is? Dan kan je net zo goed elke dag dat nemen, want stel je voor dat je pijn krijgt. Maar goed, ik gaf het als tip. TO kan zelf prima beslissen wat ze ermee doet denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven