Gezondheid alle pijlers

haaruitval door antidepressiva

04-07-2010 17:30 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het staat niet in de bijsluiter maar ik constateer toch echt tijdens mijn gebruik van nu drie maanden fluvoxamine veel haaruitval en verdroogd haar. Komt iemand dit bekend voor?
nee niet bekend maar klinkt niet echt vrolijk kan je geen andere gaan gebruiken dan?
Weet je zeker dat dit komt door de AD?

Ik gebruik zelf ook AD, maar ik heb altijd nogal droog haar gehad. Ik merk ook dat ik na het haren wassen of haren kammen aardig wat haren verlies. Maar 100 haren per dag is nog normaal hoor. Hoewel ik soms ook denk, jeetje, als het zo doorgaat heb ik geen haar meer over.
Heb ik ook gehad, alleen slikte ik een ander middel. Het bleek bij mij ook dat ik een foliumzuurtekort had, dat kan er evt. ook mee te maken hebben.

Maar vlgs mij is haaruitval best wel een veelvoorkomende bijwerking.
Dat zou dan wel in de bijsluiter moeten staan...ze zijn verplicht alle gemelde bijwerkingen (al komt het maar eenmaal voor) in de bijsluiter te zetten.

Heb je wel goed gegeten de laatste tijd? Is het middel voor depressie voorgeschreven? Het komt veel voor dat mensen in een depressie zichzelf een beetje verwaarlozen...tijdenlang alleen pizza's en chips eten bijvoorbeeld. Dan loop je wel essentiele stoffen uit voeding mis en dat merk je o.a. aan haaruitval.

Foliumzuur inderdaad en ijzer! Of koop meteen een goed multivitaminen en -mineralenpreparaat en probeer dat eens een paar maanden. En je kunt je haar natuurlijk ook van buiten extra goed verzorgen met haarmaskers bijvoorbeeld of een goede leave-in conditioner.
Didi01, ben je toen op een ander middel overgegaan en was het toen over? Of ben je aan het foliumzuur gegaan en ging het toen over. Toevallig heb ik mammaplus vitaminen gekocht, daar zit foliumzuur ook in. is eigenlijk een vitamine voor zwangere vrouwen.

En slik elke dag een desertlepel levertraan.

Sahara-desert, ik heb de laatste tijd juist erg goed gegeten, ben toch wel van de gezonde. Psych zegt dat het niet door de AD kan komen, althans ze mompelt zo van, mwah nee dat lijkt me niet. Maar ja die zullen wel aandelen hebben bij de fabriek denk ik dan maar zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven