Gezondheid alle pijlers

Haaruitval na Yasminpil

06-03-2014 21:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

2 jaar geleden ben ik met de yasminpil gestopt. In 1 jaar tijd is mijn haar voor meer als de helft uitgevallen. Ik ben extensions gaan dragen, maar mijn haar is overal dun en de hoofdhuid is overal goed zichtbaar. Ik ben zwanger geraakt, tijdens en na de zwangerschap viel mijn haar ook erg uit, en nu na de zwangerschap is er nog maar 1/4 van mijn oorspronkelijke haar over. Extensions voldoen eigenlijk niet meer, want het gebied rondom mijn scheiding is ook goed zichtbaar. Mijn staart is een héél dun miezerig sliertje.

Zal dit ooit nog herstellen of moet ik vresen op het ergste?

Heeft iemand eenzelfde situatie meegemaakt en hoe is het verder gegaan? Er zit geen AGA (= erfelijk haarverlies) in mijn familie.

En moet ik na mijn zwangerschap weer aan de Yasminpil gaan? Wat is jullie ervaring?
Wat heeft je arts je verteld en geadviseerd?
Is het echt bewezen dat het door de Yasmin pil komt? Zo ja, dan zou ik er niet meer aan beginnen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Yasmin kan in ieder geval geen kwaad, misschien heeft het een licht androgene werking door de oestrogenen. Je ziet wel vaker na het stoppen van anticonceptie dat er problemen ontstaan qua haaruitval en dat AGA getriggerd kan worden. Zwangerschap is gewoon TE, dat stopt wel weer. Ben je al bij een dermatoloog geweest, wat heb je voor de rest al geprobeerd?
Diane kende die bijwerking ook, ik ken het gelukkig niet in de mate zoals jij omschrijft

vitamine B kan het probleem zijn

maar met jouw probleem zou ik absoluut naar de HA en me ws laten doorverwijzen naar de dermatoloog

ben je daar al geweest?
Ja daar ben ik al geweest, die constateerde mogelijk alopecia androgenetica of telogeen effluvium, ik heb nog steeds de hoop dat het beter wordt, maar of dat realistisch is weet ik niet..
Als je iets kunt zeggen hierover is dat je er niets over kunt zeggen, helaas.
Minox geprobeerd?
Veel vrouwen hebben inderdaad baat bij Yasmin en (vooral) Diane wat betreft hun haardos dus als je stopt dan is het niet verwonderlijk dat je haar terugkeert naar de natuurlijke staat.

Ik zag gisteren op tv een vrouw die een kruinhaarstuk kreeg aangemeten en dat staat over het algemeen erg leuk. Wordt met speldjes vastgezet over je natuurlijke haar.
Maar de dermatoloog weet zelf ook niet wat het is?

Daarna heb je verschillende opties, haarwerk of pillen of haarlotion ed
quote:viiiiie, 26 minuten geleden

Maar de dermatoloog weet zelf ook niet wat het is?

Daarna heb je verschillende opties, haarwerk of pillen of haarlotion edMaar als lotion of pillen zouden werken, dan had de dermatoloog dat ook wel voorgeschreven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Himalaya ik geloof daar persoonlijk niet in en vind het allemaal troep. M'n vroegere dermatoloog geloofde er wel in.

Ik lees ook niet echt wat TO's dermatoloog heeft gezegd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven