Gezondheid alle pijlers

Halsspieren?

09-11-2015 17:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laat van een raar gevoel in mijn hals, links naast mijn nekwervels. Soms lijkt het heel lichtjes alsof ik een 'bal' in mijn keel voel zoals je dat weleens hebt met keelpijn.

Ik kan zelf geen bulten oid ontdekken en het gevoel lijkt nog het meest op als je even kort op je halsslagader drukt.

Kunnen dit je halsspieren zijn?

Ben momenteel onder behandeling van een fysio voor een rib die verkeerd in de kom zit en kan pas donderdag weer terecht voor verdere behandeling waardoor ik t ook niet aan de fysio kan vragen nu.

Wie kent dit gevoel?
Kunnen ribben uit de kom?
Alleen wanneer je verliefd bent op de fysiotherapeut.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou uit de kom is misschien niet de juiste omschrijving maar hij zat in elk geval gekanteld.
Ophouden met voorovergebogen mobieltje lezen. Je compenseert deze belastende houding al vanwege je rib waardoor je nek onevenwichtig belast wordt. Kan zelfs een 'knoop' zijn in je fasciale bindweefsel door de verkeerde (compenserende) houding.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Oke klinkt niet onlogisch.

Het gevoel is in elk geval ontstaan voor de behandeling bij de fysio. Van de wk vroeg ik nog of ik last kon krijgen na de behandeling maar ze zei alleen een beurs gevoel.

Het gevoel in mn hals is ook niet continue aanwezig. Soms komt het even en dan gaat het ook weer weg. Maar heb zelf nu zoveel zitten drukken en voelen dat alles me nu zeer doet. Ik ben altijd zo dat ik meteen denk het ergste te hebben.
aha je bent een beetje aan het hyperchonderen, niet alles overanalyseren. De fysio heeft na de intake niets raars ontdekt, dus laat het los en bespreek dit donderdag met je fysio.. Zij kan dan ook gelijk de nek en spieren beoordelen. Iets wat niet lukt door een beeldscherm.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Klopt daar heb je gelijk in...

Heb ook wat last van spanningshoofdpijn en in mn nek voelde ze wel iets wat niet helemaal lekker liep en het lijkt alsof de plek in mn nek correspondeert met de plek in mn hals maar teen flauw idee of dat kan?
Ik heb momenteel ook zo'n ribblokkade. Mijn fysio omschreef het ook als een rib die een soort van uit z'n kommetje is. Die pijn kan doortrekken naar je nek, schouder doordat je houding door de pijn verandert. Mijn nek zat zo op slot dat de fysio hem een paar keer gekraakt heeft (hij is ook manueel therapeut).

Zit je rib nu weer goed? Ik heb er nu bijna drie maanden last van, overgehouden aan een lange vliegreis, en ondanks dat de rib nu weer goed zit is de pijn nog lang niet weg.
Wat een toeval!

Mijn rib zit nu weer goed. Ik had constant last van een zeurend gevoel aan de voorzijde wat dus kwam door de rib. Er zat een triggerpoint in mn spier op de plek waar de rib biet goed zat en die is nu behandeld. Door stress zat mn bovenrug ook wat vast.

Het gekke is dat alles waar ik last van heb aan de linkerkant van mijn lijf zit.
Niemand die dit herkent verder?
Ik herken het bij mijn patienten. En de klacht zit vaker aan 1 kant dan aan beide kanten. is echt niet raar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als er geen enkele medische oorzaak te vinden is zou je een ander hoofdkussen kunnen proberen.

O, niet terug gelezen.
verba volant, scripta manent.
quote:hamerhaai schreef op 10 november 2015 @ 18:07:

Ik herken het bij mijn patienten. En de klacht zit vaker aan 1 kant dan aan beide kanten. is echt niet raar.Kun je dus idd zo'n raar gevoel hebben wat zo nu en dan lichtjes opspeelt door een spier? En kan dat een gevolg zijn van de klachten uit mn bovenrug?
Bekijk anders ook eens de ketenleer. Vaak kan een 'spierknoop' op een zenuwbaan drukken waardoor de klachten ergens anders optreden, namelijk op de plek waar die zenuwbaan naar toe loopt.

De meest bekende is de pijn/last in en rond de knieën omdat er een bilspier in de stress zit die die zenuwbaan beklemt. Er zijn mensen die jaren ellende, fysio, pijnstillers, operaties en zelfs psychotherapie hebben ondergaan omdat de behandelende artsen alleen maar naar de knie keken en totaal geen weet hadden van hoe het een en ander in het lichaam met elkaar verbonden is en ze ergens anders hadden kunnen kijken zodat het met een paar simpele behandelingen verholpen zou zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik heb gegoogled op triggerpoints en zie precies de plek in mijn hals waar ik last heb. Die ene dikke spier die daar loopt kan idd uitstraling geven naar pal naast het midden van je hals.

Ga morgen even naar de HA. Dan kan zij even voelen of ze nog wat raars voelt en smiddags bij de fysio. Hopelijk ben ik morgen dan weer rustig.

[img]null[/img]
Waarom word je er onrustig van?

IK heb ook weleens last van een spier in mijn heup en dat geeft weer uitstraling in mijn knie en enkel....maar ik ga niet dood van de stress en beschouw het als een gegeven.

Ik heb ook twee beknelde zenuwen gehad in mijn schouder dat straalde door in mijn hals, bicep en hand, maar met oefeningen is het weer opgelost. Ik was niet terminaal ofzo.

Waarom maak je je zo druk?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben ontzettend bang dat ik den erge ziekte heb.

Ik kan dat gevoel in mn hals dan niet plaatsen en dan ga ik (heel slecht ik weet het) googlen en het 1e wat er dan bovenkomt is K.

Vanaf dat moment kan ik niet meer relativeren en is het hek van de dam. Dan raak ik in een soort bubbel en kan niet meer normaal nadenken.

Volgens mij is het ook zo dat je zelf van alles kan oproepen wat je voelt / denkt te voelen.

En zou het zo zijn dat je het allemaal kan irriteren door eraan te zitten?
Ik zou gewoon lekker naar de fysio gaan morgen en de ha overslaan. Mijn ribblokkade is opgeheven (zat trouwens aan de rugkant) maar ik heb nog steeds last van mijn nek en schouder, en ook nog pijn waar de ribblokkade zat. Het heeft er een tijdje gezeten en door de pijn ga je anders zitten/bewegen waardoor je op andere plekken pijn krijgt. Je hebt vast niks engs, er is een verklaring voor je klachten. Succes bij de fysio morgen.
Voor mijn gemoedsrust ga ik wel gewoon even naar de ha.

Mijn ribblokkade zit ook op mijn rug, best wel hoog met uitstraling naar de voorkant en zijkant. Inmiddels maak ik me daar niet meer zo druk om.

Klopt wel wat je zegt over anders bewegen. Hebben thuis de laatste tijd ook wat spanningen gehad en denk dat dat ook meespeelt en dat dat er nu een beetje uitkomt. Heb veel last van hoofdpijn die ook weer precies zit op de plek waar de evt triggerpoints uit de hals naar uit kunnen stralen.

Op internet zie je wel ataan dat je de triggerpoints kan voelen maar ik voel ze niet?
Rot dat je je zo druk maakt, hoe oud ben je?
32....
Je bent best jong.

Het kan ook een lymfeknoop zijn en die hoort daar gewoon te zitten. Net als spieren en bindweefsel, je lichaam is niet egaal. Wanneer je een blessure hebt kan er best op een verbindende plek ook een soort knoop zitten.

Pas wanneer je ernstige klachten hebt zoals heel veel beperking in bewegen of grote bobbel of koorts of ernstige vermoeidheid, forse pijn in nek/hals/keel is er kans op een heel ernstige aandoening. Wanneer jij redelijk normaal functioneert afgezien van angst dan is de kans groter dat het iets is wat er hoort te zitten, een plekje kan een beetje geïrriteerd zijn maar hoeft echt niets ernstig te betekenen. Bij een verkoudheid kan bijvoorbeeld je lymfeknoop al een beetje opzwellen.
Pijn in de ribben is trouwens onwijs rot, je voelt het bij de raarste bewegingen, niezen en lachen is een hel. Het kan zo 6 weken tot 3 maanden duren voor je van een simpele kneuzing of verrekking niets meer voelt. Gewoon niet leuk. Ik hoop dat het snel over gaat.
Dank je voor je lieve reacties.

Het zal ook allemaal wel loslopen hoor. Mankeer verder niets dn voel me echt gewoon heel goed, los van de angst die me lamlegt.

Mijn klachten zou ik ook absoluut niet ernstig noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven