Gezondheid alle pijlers

Halsspieren?

09-11-2015 17:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laat van een raar gevoel in mijn hals, links naast mijn nekwervels. Soms lijkt het heel lichtjes alsof ik een 'bal' in mijn keel voel zoals je dat weleens hebt met keelpijn.

Ik kan zelf geen bulten oid ontdekken en het gevoel lijkt nog het meest op als je even kort op je halsslagader drukt.

Kunnen dit je halsspieren zijn?

Ben momenteel onder behandeling van een fysio voor een rib die verkeerd in de kom zit en kan pas donderdag weer terecht voor verdere behandeling waardoor ik t ook niet aan de fysio kan vragen nu.

Wie kent dit gevoel?
triggerpoints kan je voelen maar daar moet je wel een beetje in getraind zijn. Je moet namelijk eerst weten hoe iets hoort te voelen, welke structuren en weefsels je onder je vingers hebt. Pas dan kan je afwijkingen beoordelen.

Voorlopig maar niet meer googlen op klachten, want voor dat je het weet denk je dat je van alles en nog wat onder de leden hebt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik ben bij de dokter geweest en heb mijn angst uitgelegd.

Ze heeft mijn hals bevoeld en kon niets raars voelen. Ze zei ook dat als je wat ergs onder de leden had, je dan wel andere klachten moest hebben zoals bloed ophoesten, blijvende klieren, gewichtsverlies, benauwdheid etc. Niks van dat alles heb ik.

Wel iets lichts kalmerends gekregen voor het geval de spanning me echt teveel wordt.

Zal het vanmiddag nog eens voorleggen aan de fysio en het dan proberen los te laten.
Misschien wordt het ook eens tijd om wat aan je angsten te doen. Een pilletje is een lapmiddel, maar neemt de oorzaak niet weg.

Vaak kan je ook veel doen met bewegen, ademhalingsoefeningen, yoga, mindfulness, etc Overleg dit ook eens met je fysio.

Of anders dit misschien eens gaan opnemen met een psycholoog/psychotherapeut. Cognitieve gedragstherapie of EMDR zijn dan ook behandelmogelijkheden.

Een interessant boek om te lezen is Schijtluis van Marjolijn van Kooten.
Goeie tip dank je wel!

Zal het boek eens opzoeken.

Nee die pillen ben ik ook eerlijk gezegd niet van plan te nemen ik.hou daar helemaal niet van.

Maar zoals ik.het begrijp is 1 van jullie fysio. Klopt het dat je klachten dan in 1e instantie na de behandeling kunnen verergeren?
Ja dat klopt, door de behandelingen verandert je lichaam. Bijvoorbeeld een spier is meer ontspannen. Daar gaat het lichaam op reageren. Hopelijk door minder klachten, maar soms kan het lijf even gaan protesteren. En kan je dus tijdelijk wat meer of andere klachten krijgen.
Inmiddels zijn we een paar weken verder.

De problemen met mijn rib zijn inmiddels verholpen. Tijdens de behandeling is er heel even kort door de fysio gekeken naar mijn hals en toen zij de dikke halsspier stevig beetpakte bleek daar het eea niet helemaal lekker te zitten. Ze heeft er even snel iets aan gedaan en daarna waren de klachten minder/weg. Omdat zij mijn rib niet verder kon behandelen ben ik doorverwezen naar een manueel therapeut binnen de praktijk.

Afgelopen weekend speelde mijn hals weer op; nu vaker dan voorheen en leek het ook wat anders te voelen. Het gevoel is lastig te omschrijven. Soms lijkt het of er een kort stukje elastiek heel strak wordt opgerekt; op een ander moment lijkt het weer alsof mijn keel lichtjes wordt dichtgeknepen. Het straalt soms uit naar mijn kaak. Pijn zou ik het niet willen noemen. Als ik het op een schaal van 10 een cijfer moet geven, dan geef ik.het een 2. Maximaal.

Gisteravond bevoelde/bedrukte ik de plek in mn hals waar ik dat gevoel heb en toen leek het op de punt van mijn strottenhoofd te zitten, links. Als ik daar op druk voelt het als een blauwe plek. Er is niks te zien en voel verder zelf ook geen verdikking oid maar je raadt het al... ik ben weer van het pad.

Gelukkig heb ik morgen weer een date met de manueel therapeut maar is er voor die tijd misschien nog iemand die hier een verklaring voor kan geven?

Ik ga overigens, als de manueel therapeut me morgen geen geruststelling kan bieden, een afspraak maken bij de psycholoog want die angsten nemen ongezonde vormen aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven