Gezondheid alle pijlers

Harde plekken in borst

06-03-2017 13:24 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

9 dagen ben ik opnieuw begonnen met de Evra anticonceptie pleister. Na een paar dagen kreeg ik harde plekken / schijven in mijn rechter borst, in de linker totaal niet. Nu aantal dagen later begint het wel zeer te doen.

Ik heb ca. 2 jaar geleden een borstvergroting gehad en ben 4 maanden geleden bevallen maar geen borstvoeding gegeven.

Is dit een normale bijwerking van de Evra of toch maar bezoekje huisarts?
Nothing worth having ever comes easy
Ik zou even je cyclus in de gaten houden en kijken of de harde plekken daarmee variëren. En natuurlijk naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Belle73 schreef op 06 maart 2017 @ 13:27:

Ik zou even je cyclus in de gaten houden en kijken of de harde plekken daarmee variëren. En natuurlijk naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwt.Een week geleden heb ik gemenstrueerd..
Kan van de anticonceptie komen. Ik heb het ook in mijn rechterborst, doet zeer als ik er of druk.

Heb het laten onderzoeken en blijkt verhard weefsel te zijn. Kan operatief verwijderd worden, maar aangezien het geen kwaad kan laat ik het zitten.

Als je het idee hebt dat het groeit of dat het pijnlijker wordt, zou ik zeker even langs de huisarts gaan.
Kan ook kapselvorming zijn om je implantaat. Heb ik bij mijn linkerborst, rechts niet, ook een vergroting. Kan je weg laten halen, maar grote kans dat je lichaam het weer inkapselt. Masseren wil ook nog weleens helpen, alhoewel dat in t begin best zeer doet.
quote:GateKeeper schreef op 06 maart 2017 @ 13:59:

Kan ook kapselvorming zijn om je implantaat. Heb ik bij mijn linkerborst, rechts niet, ook een vergroting. Kan je weg laten halen, maar grote kans dat je lichaam het weer inkapselt. Masseren wil ook nog weleens helpen, alhoewel dat in t begin best zeer doet.

Kan dat nog 2 jaar na de operatie? Ik heb voor mijn zwangerschap ook evra gebruikt, toen had ik dit niet. Ook bij mijn andere borst heb ik niks..

Misschien toch maar even langs huisarts.
Voor de zekerheid kan je naar je huisarts gaan om te vragen voor een doorverwijzing voor een echo. Ik ga zelf jaarlijks op controle voor een echo omdat ik 'onrustige' borsten heb. Ik krijg gemakkelijk cystes en andere goedaardige knobbeltjes en dit is zeker hormonaal beïnvloed. Mijn cystes kunnen met momenten ook pijn en jeuk veroorzaken. Maar bij jou zou het idd ook kapselvorming kunnen zijn.

In ieder geval, ik zou sowieso naar de huisarts gaan!
quote:Justlikesnow schreef op 06 maart 2017 @ 14:05:

[...]

Kan dat nog 2 jaar na de operatie? Ik heb voor mijn zwangerschap ook evra gebruikt, toen had ik dit niet. Ook bij mijn andere borst heb ik niks..

Misschien toch maar even langs huisarts.Kapselvorming is een langzaam proces. Ik heb het ook maar aan 1 borst. Ik ben toen langs mijn plastisch chirurg geweest en kon het weg laten halen, maar over niet al te lange tijd moeten ze vervangen worden dus daar heb ik mee gewacht.
Omdat je borstproblemen begonnen na de EVRA pleister lijkt het wel verband te houden met elkaar. Ik heb door de pil ook wel eens aan een borst een gevoel van een zere bult. Dat gaat weer weg als ik ongesteld ben geworden. In de bijsluiter staat ook iets over pijn in de borsten.

--------------------------------------------------------------

Bijwerkingen

Zeer vaak (meer dan 10% van de gebruiksters)

Zenuwstelsel: Hoofdpijn.

Maag en darmen: Misselijkheid.

Borsten en geslachtsorganen: Gevoelige borsten.

Vaak (tussen de 1 en 10% van de gebruiksters)

Infecties: vaginale gistinfectie, soms candida genoemd, vochtafscheiding uit de vagina.

Spijsvertering: gewichtstoename.

Psychische stoornissen: stemmingsproblemen zoals neerslachtigheid, verandering in stemming of stemmingswisselingen, angst, huilen.

Zenuwstelsel: duizeligheid, migraine.

Maag en darmen: maagpijn of opgezwollen gevoel, braken of diarree.

Huid: puistjes (acne), huiduitslag, jeukende huid of geïrriteerde huid, problemen waar de pleister op de huid heeft gezeten zoals roodheid, irritatie, jeuk of uitslag.

Skelet en spieren: spiertrekkingen.

Borsten en geslachtsorganen: borstproblemen zoals pijn, vergroting of knobbeltjes in de borst, veranderingen in menstruatiepatroon, baarmoederkrampen, pijnlijke menstruaties.

Algemene aandoeningen: vermoeidheid of zich niet lekker voelen.
Vandaag toch even bij de huisarts geweest en 27 maart word er een echografie en mammografie gemaakt.. Dokter vertrouwt het ook niet helemaal. 27 maart ga ik een echo en mammografie van die borst laten maken. Het zouden zwakke plekken in de prothese kunnen zijn ofzo..
Succes met de echo! Hou ons op de hoogte :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven