Gezondheid alle pijlers

Hardlopen en migraine

22-04-2011 19:18 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren migraine. Sinds een tijd weet ik dat als ik mijn antidepressiva blijf gebruiken ik geen migraine krijg. Dat is mij heel wat waard en daarom slik ik ook een onderhoudsdosering.

Twee jaar geleden begon ik langzaam met hardlopen. Ik had toen al een tijd geen migraine gehad. Ik kreeg toen plots weer migraine.

Ik ben toen gestopt met hardlopen. En heb sindsdien ook geen sport gedaan. (gewoon uit luiheid )

Nu ben ik weer begonnen met hardlopen, En ja, ik kreeg nu weer migraine, nadat ik dit dus al lang niet meer heb gehad. Ik koppel dit dus nu aan het hardlopen.

Zijn er meer mensen met dit probleem? En heeft er iemand tips?
Het enige wat ik kan bedenken is dat je tijdens het sporten vocht verliest en dit niet voldoende aanvult en daardoor hoofdpijn krijgt... Maar of je daar ook echt migraine van kunt krijgen? Geen idee... Wel heel vervelend en je zou inderdaad zeggen dat er een verband zou moeten zijn.
soms krijg ik koppijn van het lopen, maar dan heb ik niet genoeg gedronken
Ik heb juist het tegenovergestelde. Als ik hardloop, dan ontspan ik en heb ik veel minder last van migraine. Niet na één keertje hardlopen natuurlijk, maar ik merk zeker wel verschil als ik een paar weken achter elkaar loop. Dan heb ik er echt minder last van.

Nou ja, ik zou dus eigenlijk niet weten waar het aan kan liggen. Misschien toch vochttekort? Drink je voldoende? En niet alleen ná maar ook (en vooral) vóór het lopen?
Even ter verduidelijking. Ik krijg niet direct na het hardlopen migraine, maar na aantal dagen. Ik heb twee dagen geleden voor het laatst hardgelopen en vanochtend kreeg ik dus migraine. Dat was twee jaar geleden ook zo. Dus niet direct erna. Daarom vind ik het ook zo vaag.
Misschien als gevolg van de spanning in je lichaam? Ik weet niet of iedereen ontspant tijdens rennen. Probeer een andere sport die iets minder intensief is zoals zwemmen, of let op je grens tijdens het rennen, dan maar wat minder snel naar grote afstanden.
Ik had nooit migraine, sinds een aantal maanden weet ik hoe dat voelt.... Vreselijk......

Maar ik ben een aantal maal bij een osteopaat geweest. Hij heeft mijn nek losgemaakt en in mijn darmen zitten rommelen (klinkt erg oneerbieding, ik bedoel het goed), en het gaat goed !

Misschien span je bij het hardlopen je (nek)spieren zo veel aan (verkeerd) waardoor je spanning opbouwt.

Sterkte ermee !
Wilde ik ook zeggen Haantje. Ik ben zelf sinds kort begonnen met hardlopen en de eerste paar keer heb ik een last van mijn nek gehad. Soms is spanning in je nek de veroorzaker van migraine. Misschien is je loophouding niet goed. Heb je wel goede hardloopschoenen?

Je zou een keer een afspraak kunnen maken bij een sportfysiotherapeut om te kijken hoe je houding is met hardlopen. Misschien dat die je wat tips kan geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven