Gezondheid alle pijlers

heb ik dat?

28-06-2011 15:40 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, rare dag. Mijn hart sloeg zo straks op hol en ik kreeg 'm niet meer terug in een normaal ritme. Dus huisarts met spoed gebeld, maar dat duurde best nog lang. Dus even 112 gebeld om te overleggen, moest de ambulance langskomen om een hartfilmpje te maken. Tjonge jonge, heb ik dat. Na een paar keer op mijn hand blazen ging het ritme gelukkig weer terug en verder zag het er ook goed uit. Huisarts daarna nog geweest en ik kreeg van hem wat tips voor als het weer gebeurt en een lage dosis betablockers, zat ik ook niet echt op te wachten natuurlijk. Voel me nog steeds niet prettig en ook best een beetje emotioneel.

Heb het overigens wel vaker gehad, zo'n 2 keer per jaar ofzo, maar nog niet vaak zo lang.
Lijkt me heeeel eng!

Heb geen tips voor je, maar sterte ermee. Hopelijk blijft zo'n 'aanval' weer lang weg!
Hoi Lila, wat is dat dan? Komt dat door de medicijnen alleen of door iets anders?

Sterkte
Zou toch eens vragen voor een verwijzing naar een cardioloog.

Beter een keer teveel naar de dokter dan te weinig...

Wat moet je met die betablckers dan? Die werken niet extreem snel ofzo...

Als je naar een cardio gaat vraag dan ook eens naar je QT tijd
Geen paniek; een snel kloppend hart is meestal geen voorbode van akelige hartkwalen hoor. ;)

De meeste ''snel kloppend hart'' problemen zijn onschuldig.

Dat gezegd hebbende; heb je de laatste tijd misschien veel zout (denk aan snacks, sommige snelle maaltijden,enz) gegeten? Of veel stress gehad?

Mijn hartslag slaat altijd op hol als ik teveel van mijn favoriete snack (noodlesoep) eet. Teveel zout, en dan is het een paar dagen mis. Soms slaat mijn hart dan ook een slag over (heel vervelend, maar ook onschuldig).

Kop op; waarschijnlijk word het nu wel beter. Rustig ademhalen. Die betablockers zullen ook goed helpen.
De mannen van de ambulance hebben heel goed gekeken en het hartfilmpje zag er prima uit. Het op hol slaan is niet echt te verklaren, maar dat komt vaak voor. Voor hun geen enkele reden voor verder onderzoek. Ook mijn huisarts denkt er zo over. En ja, ik heb de laatste tijd heel veel stress.
de betablokkers zullen je helpen je hartslag mooi rustig en laag te houden,dus daar hoef je niet "niet blij" mee te zijn hoor.

Juist prettig als je ook zo stressig bent als je noemt.
Ik heb eens bij traumacentrum (of een soortgelijk programma) ook een vrouw gezien die dat had. Ze had het vaker gehad en ze had een hartslag van over de 200. Ze moest blijven totdat hij zakte. Uiteindelijk heeft ze een injectie gekregen waardoor de hartslag weer normaal werd. Ze had voor de rest niets ernstigs maar ze moest altijd de arts raadplegen als het weer voorkwam.
Snap ik boterblommetje, maar ik heb ook al seroxat, oxazepam en salofalk (voor darmontsteking), vind het een beetje veel allemaal.
Ik denk dat die stress je gewoon even heel hoog zit. Heel herkenbaar!! Is yoga of leren mediteren (hoeft echt niet zweverig te wezen) niet iets voor jou? Dan kan je zelf je hartslag 'tot rust' brengen door jezelf te kalmeren. Werkt voor mij echt heel goed.
Sjee, is accupunctuur niks voor je? Zo te horen ben je fysiek en geestelijk behoorlijk in de war.
quote:lila01 schreef op 28 juni 2011 @ 16:17:

Snap ik boterblommetje, maar ik heb ook al seroxat, oxazepam en salofalk (voor darmontsteking), vind het een beetje veel allemaal.snap ik ook maar dan is m.i. de betablokker nog de minst erge..
Mijn man heeft het soms ook. Meestal wordt het na een paar minuten weer normaal. Maar de vorige keer was het na 25 minuten nog niet over (ook meer dan 200 pm) dus naar de huisartsenpost. En terwijl we daar op een arts wachtten werd het ritme weer normaal.

Ze konden of deden er daar verder ook niks mee.

Strekte to!
Ik heb het trouwens vaker gehad, maar niet specifiek door stress, ongeveer 2 keer per jaar ofzo. Een keer na het zwemmen en nu nadat ik de trap opliep. Maar deze keer ging ie niet weer terug en leek het anders.
He wat schrikken Lila. Gelukkig dat het niet ernstig is, maar het lijkt me wel heel vervelend. Als je erg uitgedroogd (wat met dit weer en cu sneller gebeurd) bent kan je hart ook sneller gaan, maar dat gaat dan geleidelijk.

Hopelijk komt het niet meer terug!
Idalee, de man van de ambulance vertelde mij dat ook, daarom vroeg ie ook door over mijn darmen. Hij had het over het verlies van lichaamszouten.
Heb je een kaliumtekort door je darmaandoening?
Heb ik ook weleens hoor, dat mijn hart gaat flubberen. Je kan dan niet anders dan wachten tot het overgaat. Je kan er aan doodgaan als het zich niet vanzelf herstelt, maar dat is mij nog nooit gebeurd.
quote:bommi schreef op 28 juni 2011 @ 17:30:

Heb je een kaliumtekort door je darmaandoening?Bij de laatste keer prikken (begin juni) niet.
quote:Bahco schreef op 28 juni 2011 @ 17:56:

Heb ik ook weleens hoor, dat mijn hart gaat flubberen. Je kan dan niet anders dan wachten tot het overgaat. Je kan er aan doodgaan als het zich niet vanzelf herstelt, maar dat is mij nog nooit gebeurd.Nee, anders had je hier nu niet geschreven .
Ik baal ervan, ik ben zo langzamerhand helemaal zat van die 'rare' dingen die ik altijd heb. Begon het vertrouwen in mijn lijf net weer een beetje terug te komen, aan de andere kant... het hartfilmpje liet wel zien dat het verder goed is, dus daar moet ik me dan maar een beetje aan optrekken.
Die mannen van de ambulance waren trouwens schatten, echt, ze wilden graag blijven eten, de grapjassen.
Paniekaanval gehad?
Bazinga!
Nee, was geen paniekaanval. Ik heb het vaker gehad, 2x per jaar ofzo en vaak na een inspanning, zoals traplopen ofzo.

Als ik last heb van angst enzo, dan uit zich dat bij mij nooit in een op hol slaand hart, maar in andere klachten. Het omgekeerde was wel het geval, ik werd wel angstig doordat de hartslag niet meer in zijn 'normale' stand terugging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven