heb ik dat?
dinsdag 28 juni 2011 om 15:40
Jeetje, rare dag. Mijn hart sloeg zo straks op hol en ik kreeg 'm niet meer terug in een normaal ritme. Dus huisarts met spoed gebeld, maar dat duurde best nog lang. Dus even 112 gebeld om te overleggen, moest de ambulance langskomen om een hartfilmpje te maken. Tjonge jonge, heb ik dat. Na een paar keer op mijn hand blazen ging het ritme gelukkig weer terug en verder zag het er ook goed uit. Huisarts daarna nog geweest en ik kreeg van hem wat tips voor als het weer gebeurt en een lage dosis betablockers, zat ik ook niet echt op te wachten natuurlijk. Voel me nog steeds niet prettig en ook best een beetje emotioneel.
Heb het overigens wel vaker gehad, zo'n 2 keer per jaar ofzo, maar nog niet vaak zo lang.
Heb het overigens wel vaker gehad, zo'n 2 keer per jaar ofzo, maar nog niet vaak zo lang.
dinsdag 28 juni 2011 om 15:59
dinsdag 28 juni 2011 om 16:04
Geen paniek; een snel kloppend hart is meestal geen voorbode van akelige hartkwalen hoor. 
De meeste ''snel kloppend hart'' problemen zijn onschuldig.
Dat gezegd hebbende; heb je de laatste tijd misschien veel zout (denk aan snacks, sommige snelle maaltijden,enz) gegeten? Of veel stress gehad?
Mijn hartslag slaat altijd op hol als ik teveel van mijn favoriete snack (noodlesoep) eet. Teveel zout, en dan is het een paar dagen mis. Soms slaat mijn hart dan ook een slag over (heel vervelend, maar ook onschuldig).
Kop op; waarschijnlijk word het nu wel beter. Rustig ademhalen. Die betablockers zullen ook goed helpen.
De meeste ''snel kloppend hart'' problemen zijn onschuldig.
Dat gezegd hebbende; heb je de laatste tijd misschien veel zout (denk aan snacks, sommige snelle maaltijden,enz) gegeten? Of veel stress gehad?
Mijn hartslag slaat altijd op hol als ik teveel van mijn favoriete snack (noodlesoep) eet. Teveel zout, en dan is het een paar dagen mis. Soms slaat mijn hart dan ook een slag over (heel vervelend, maar ook onschuldig).
Kop op; waarschijnlijk word het nu wel beter. Rustig ademhalen. Die betablockers zullen ook goed helpen.
dinsdag 28 juni 2011 om 16:07
dinsdag 28 juni 2011 om 16:17
Ik heb eens bij traumacentrum (of een soortgelijk programma) ook een vrouw gezien die dat had. Ze had het vaker gehad en ze had een hartslag van over de 200. Ze moest blijven totdat hij zakte. Uiteindelijk heeft ze een injectie gekregen waardoor de hartslag weer normaal werd. Ze had voor de rest niets ernstigs maar ze moest altijd de arts raadplegen als het weer voorkwam.
dinsdag 28 juni 2011 om 16:18
dinsdag 28 juni 2011 om 16:24
Mijn man heeft het soms ook. Meestal wordt het na een paar minuten weer normaal. Maar de vorige keer was het na 25 minuten nog niet over (ook meer dan 200 pm) dus naar de huisartsenpost. En terwijl we daar op een arts wachtten werd het ritme weer normaal.
Ze konden of deden er daar verder ook niks mee.
Strekte to!
Ze konden of deden er daar verder ook niks mee.
Strekte to!
dinsdag 28 juni 2011 om 16:25
dinsdag 28 juni 2011 om 18:01
dinsdag 28 juni 2011 om 18:02
dinsdag 28 juni 2011 om 19:32
Nee, was geen paniekaanval. Ik heb het vaker gehad, 2x per jaar ofzo en vaak na een inspanning, zoals traplopen ofzo.
Als ik last heb van angst enzo, dan uit zich dat bij mij nooit in een op hol slaand hart, maar in andere klachten. Het omgekeerde was wel het geval, ik werd wel angstig doordat de hartslag niet meer in zijn 'normale' stand terugging.
Als ik last heb van angst enzo, dan uit zich dat bij mij nooit in een op hol slaand hart, maar in andere klachten. Het omgekeerde was wel het geval, ik werd wel angstig doordat de hartslag niet meer in zijn 'normale' stand terugging.