Heb ik een ziekte?
dinsdag 23 november 2010 om 15:02
Ik maak mij een beetje zorgen om mijzelf... ik vroeg mij af of iemand deze symptomen herkent:
- Regelmatig buikpijn
- Vaker diarree dan normaal (niet door pittig eten trouwens)
- Weinig eetlust (een sneetje brood en avondeten per dag ongeveer)
- Soms in de ochtend lichtelijk misselijk
- Moe
- Bloed bij ontlasting (gister)
Ik weet dat ik echt heel weinig eet, ik probeer ook meer te eten maar het lukt maar niet. Ik eet gewoon elke keer totdat ik vol zit, ook al is dat dan de laatste tijd niet zo veel.
Liefs
- Regelmatig buikpijn
- Vaker diarree dan normaal (niet door pittig eten trouwens)
- Weinig eetlust (een sneetje brood en avondeten per dag ongeveer)
- Soms in de ochtend lichtelijk misselijk
- Moe
- Bloed bij ontlasting (gister)
Ik weet dat ik echt heel weinig eet, ik probeer ook meer te eten maar het lukt maar niet. Ik eet gewoon elke keer totdat ik vol zit, ook al is dat dan de laatste tijd niet zo veel.
Liefs
dinsdag 23 november 2010 om 15:08
Bloed bij ontlasting hoeft niet iets engs te zijn hoor. Zeker niet als het eenmalig was en helderrood.
Bij slijmbijmenging, vaker bloedverlies en of donker bloedverlies is het raadzaam een bezoek te brengen aan je arts.
Maar goed, aangezien je ook andere klachten aangeeft zou ik toch even een afspraak maken bij je huisarts en geen raad vragen op een forum.
Bij slijmbijmenging, vaker bloedverlies en of donker bloedverlies is het raadzaam een bezoek te brengen aan je arts.
Maar goed, aangezien je ook andere klachten aangeeft zou ik toch even een afspraak maken bij je huisarts en geen raad vragen op een forum.
dinsdag 23 november 2010 om 15:16
Bij bloed in ontlasting dat felrood is, is er vaak sprake van een bloedinkje in de endeldarm of in het rectum; hetzij een gesprongen adertje of aambei. Bij zwarte ontlasting, of vaak en veel bloed moet je je echt zorgen gaan maken.
De klachten die je omschrijft passen ook bij een tekort aan eten; van een lege maag word je misselijk, krijg je buikpijn. Bovendien heb je een tekort aan vezels en voedingsstoffen waardoor je diarree kunt krijgen. Verstopping kan ook trouwens een ziektegevoel, misselijkheid en diarree geven, dit kan ook komen door een tekort aan vezels.
Ook vermindert de eetlust soms, wanneer je te weinig eet raak je misselijk--> minder eetlust.
Toch zou ik de huisarts bellen voor een afspraak, hij kan je helpen de boel weer op gang te helpen.
De klachten die je omschrijft passen ook bij een tekort aan eten; van een lege maag word je misselijk, krijg je buikpijn. Bovendien heb je een tekort aan vezels en voedingsstoffen waardoor je diarree kunt krijgen. Verstopping kan ook trouwens een ziektegevoel, misselijkheid en diarree geven, dit kan ook komen door een tekort aan vezels.
Ook vermindert de eetlust soms, wanneer je te weinig eet raak je misselijk--> minder eetlust.
Toch zou ik de huisarts bellen voor een afspraak, hij kan je helpen de boel weer op gang te helpen.
This is not kosher!
dinsdag 23 november 2010 om 15:17
Bloed klinkt als een aanbei.
Alle andere klachten kunnen van alles zijn maar kunnen ook allemaal door stress veroorzaakt. Zo ook de aanbei vertelde iemand me laatst.
Ik zou dus zowiezo naar de huisarts om alles even uit te sluiten.
Voel je je geestelijk lekker?
Zit je goed in je vel?
Zo niet; denk daar ook eens goed over na.
Sterkte!
Alle andere klachten kunnen van alles zijn maar kunnen ook allemaal door stress veroorzaakt. Zo ook de aanbei vertelde iemand me laatst.
Ik zou dus zowiezo naar de huisarts om alles even uit te sluiten.
Voel je je geestelijk lekker?
Zit je goed in je vel?
Zo niet; denk daar ook eens goed over na.
Sterkte!
dinsdag 23 november 2010 om 15:25
Aambeien? Dat hoort toch zeer te doen? Ik voel anders helemaal niks en gister ook al niet. Wanneer is bloedverlies ''veel''? Ik vind het een beetje lastig om daar antwoord op te geven.
Ik ben 19, hoezo?
Het is misschien inderdaad wel zo verstandig om contact op te nemen met mijn huisarts. Ik ga nog wel even afwachten hoe mijn volgende ontlasting gaat zijn...
Ik ben 19, hoezo?
Het is misschien inderdaad wel zo verstandig om contact op te nemen met mijn huisarts. Ik ga nog wel even afwachten hoe mijn volgende ontlasting gaat zijn...
dinsdag 23 november 2010 om 15:27

dinsdag 23 november 2010 om 15:39
dinsdag 23 november 2010 om 15:41
quote:Chrysantje schreef op 23 november 2010 @ 15:25:
Het is misschien inderdaad wel zo verstandig om contact op te nemen met mijn huisarts. Ik ga nog wel even afwachten hoe mijn volgende ontlasting gaat zijn...Je eet ook veel te weinig, dus ik zou sowieso naar de huisarts gaan. Tenzij je een eetprobleem ambieert natuurlijk.
Het is misschien inderdaad wel zo verstandig om contact op te nemen met mijn huisarts. Ik ga nog wel even afwachten hoe mijn volgende ontlasting gaat zijn...Je eet ook veel te weinig, dus ik zou sowieso naar de huisarts gaan. Tenzij je een eetprobleem ambieert natuurlijk.
dinsdag 23 november 2010 om 15:43
quote:kaetje schreef op 23 november 2010 @ 15:36:
Ik zou in elk geval contact opnemen met je huisarts over je eetlust. 1 boterham over de hele dag en dan 's avonds warm eten en verder niets? Dat lijkt me niet goed. Hoe lang eet je al zo?Goh, niet zo heel erg lang hoor. Misschien een paar weken? Het is gewoon zo dat mijn eetlust telkens vermindert. Ik dwing wel mezelf om te eten trouwens. Ik weet dat ik wat moet binnenkrijgen, vooral in de ochtend. Maar ik eet totdat ik echt gewoon niet meer kan...
Ik zou in elk geval contact opnemen met je huisarts over je eetlust. 1 boterham over de hele dag en dan 's avonds warm eten en verder niets? Dat lijkt me niet goed. Hoe lang eet je al zo?Goh, niet zo heel erg lang hoor. Misschien een paar weken? Het is gewoon zo dat mijn eetlust telkens vermindert. Ik dwing wel mezelf om te eten trouwens. Ik weet dat ik wat moet binnenkrijgen, vooral in de ochtend. Maar ik eet totdat ik echt gewoon niet meer kan...
dinsdag 23 november 2010 om 15:46