Gezondheid alle pijlers

Heb ik een ziekte?

23-11-2010 15:02 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij een beetje zorgen om mijzelf... ik vroeg mij af of iemand deze symptomen herkent:

- Regelmatig buikpijn

- Vaker diarree dan normaal (niet door pittig eten trouwens)

- Weinig eetlust (een sneetje brood en avondeten per dag ongeveer)

- Soms in de ochtend lichtelijk misselijk

- Moe

- Bloed bij ontlasting (gister)

Ik weet dat ik echt heel weinig eet, ik probeer ook meer te eten maar het lukt maar niet. Ik eet gewoon elke keer totdat ik vol zit, ook al is dat dan de laatste tijd niet zo veel.

Liefs
Maar ben je nu al bij de ha geweest?
Nog niet, maar heb voor volgende week een afspraak

Mijn HA zit namelijk in een heel andere stad dan waar ik nu woon (ben student) Dus vandaar dat het even wat langer duurt, want ik moet alles goed plannen ivm studie.
Ik ben bij de HA geweest. Volgens hem heb ik PDS ofwel spastische dikke darm.. niet echt iets ernstigs. Krijg wel medicijnen ervoor...

Had alleen toen niet erbij gezegd dat ik 1.5/2 weken terug bloedverlies had bij de ontlasting, omdat het eenmalig was (dus ik dacht een gesprongen adertje oid).. maar nu heb ik dit gister ook weer gehad :S dus ik ga van de week maar eens opbellen om te vragen of het niets ernstigs is en dit keer wel zeggen dat ik bloedverlies heb gehad.
Chrysantje, ik weet helaas uit ervaring dat huisartsen graag zeggen dat je een spastische darm hebt als je met vage buikklachten langskomt. Ik ben ook jaren het bos in gestuurd hiermee. Bij mij bleek er achteraf iets heel anders aan de hand te zijn (galstenen, ik had hele andere klachten dan jij trouwens, dus dat zal het bij jou niet zijn hoor). Ik vraag me serieus af hoe jou huisarts tot deze conclusie is gekomen en ik zou me hiermee niet laten afschepen. Laat je echt goed onderzoeken en laat je anders doorsturen naar een internist.
Hm.. ja ik ga me ook goed laten onderzoeken hoor

Maar ik las trouwens in de bijsluiter van mijn medicijnen dat als ik bloedverlies zou hebben bij mijn ontlasting dat ik dan contact moest opnemen met de huisarts.. helaas is het nou weekend, dus ik moet even wachten.

Dus wie weet komt het wel daardoor.
Welke medicijnen heb je meegekregen dan? Ik gok Duspatal.

En de huisarts heeft verder niets onderzocht? Geen bloed afgenomen? Geen ontlastingkweek oid? Hij of zij kon aan de hand van je klachten en (eventueel) buik voelen zomaar constateren dat je PDS hebt?
Bij aanhoudende buikpuin...

Bij wisselend ontlastingpatroon...

Bij bloed in de ontlasting....

Altijd even de huisarts raadplegen. Hoeft helemaal niets ernstigs te zijn. Maar het zijn van die dingen waar je beter even naar kunt laten kijken, het hoort namelijk niet.
Ja ik kreeg Duspatal mee.

De HA heeft inderdaad aan de hand van mijn klachten en mijn buik voelen geconstateerd dat ik PDS heb.

Ik moet binnenkort weer een nieuwe afspraak maken met hem vanwege dat bloedverlies.. helaas heb ik nog geen tijd ervoor gehad ivm studie.
Ik snap die HA's dus echt NIET he. Gewoon even buikvoelen en dan zeggen dat je een PDS hebt.

Wat een stierenpoep zeg....
Hoe zou het dan volgens jou moeten liubi? Bloedprikken ofzo ??

Ik heb trouwens voor vandaag weer een afspraak met de HA.. ben benieuwd wat eruit komt.
Ja, op z'n minst een bloedonderzoek. Een ontlastingkweek om te kijken of je parasieten en dergelijke in je darm hebt zitten, controleren op occult bloed.

En je klachten in combinatie met het afvallen vind ik toch wel een verwijzing naar de internist of MDL-arts waard.

Ik snap die huisartsen ook niet, je hoort het zo vaak. De mijne is net zo hoor. Maar ik ben tenminste nog wel onderzocht door een internist destijds.
Gister naar de huisarts geweest.

Hij vermoedt dat het een kloofje is, waardoor ik dus bloedverlies heb bij de ontlasting. Hij wilde er eigenlijk nog naar kijken, maar ik zei dat ik dat liever niet heb. Het is waarschijnlijk ook wel dom, maar ik vind het gewoon echt niet prettig.

Ik heb vervolgens van hem een zalfje gekregen die ik dus zelf erin moet smeren voor een paar weken. En als het dan nog steeds bloedt moet ik naar het ziekenhuis.. dan moet er een lampje en camera in.. liever niet.. Maargoed, de laatste 2 keren dat ik naar de wc ben gegaan heb ik geen bloedverlies gehad.

Ik ben nog jong dus ik hoef niet te vrezen voor allerlei enge/nare ziektes volgens hem. Vorig winter ben ik ook al door een internist onderzocht. Volgens die internist had ik ook toen een spastische darm (maar dat heb ik pas gister voor het eerst te horen gekregen)..

De huisarts denkt dat er echt heel weinig/niets zal worden gevonden met een prikje.
Fijn chrysantje. Je moet het gewoon zelf in de gaten houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven