Hechting
donderdag 12 februari 2026 om 18:12
Hallo allen,
Ik heb van de week een vetbult bij de huisarts laten wegsnijden en daarna heeft ze mij gehecht.
Dit was in mijn lies. Enige instructies die ik kreeg was 24 droog houden en het liefst 48 uur.
Heel dom maar ik was actief zoals altijd en de wond is na paar dagen open gescheurd. Het gaat om een wond wat waarschijnlijk nu een brede litteken gaat laten omdat het niet opnieuw gehecht kan worden.
Ze gaf aan dat ik dit nog bij een plastisch chirurg kan laten corrigeren.
Heeft iemand ervaring hierin?
Ik heb van de week een vetbult bij de huisarts laten wegsnijden en daarna heeft ze mij gehecht.
Dit was in mijn lies. Enige instructies die ik kreeg was 24 droog houden en het liefst 48 uur.
Heel dom maar ik was actief zoals altijd en de wond is na paar dagen open gescheurd. Het gaat om een wond wat waarschijnlijk nu een brede litteken gaat laten omdat het niet opnieuw gehecht kan worden.
Ze gaf aan dat ik dit nog bij een plastisch chirurg kan laten corrigeren.
Heeft iemand ervaring hierin?
donderdag 12 februari 2026 om 18:44
Ik had daar een bultje die ik heel onsierlijk vond op dat plek en nu krijg ik er een brede litteken voor terug ipv een dun streepje.
Dus het is er niet mooier op geworden. Weet natuurlijk nog niet hoe het gaat genezen maar toch. Had juist gehoopt dat het mooi glad zou worden na dat bultje te hebben verwijderd.
Dus het is er niet mooier op geworden. Weet natuurlijk nog niet hoe het gaat genezen maar toch. Had juist gehoopt dat het mooi glad zou worden na dat bultje te hebben verwijderd.
donderdag 12 februari 2026 om 19:07
Nee natuurlijk niet, tis gewoon meer jammerLady*Voldemort schreef: ↑12-02-2026 19:01En dan gaat ie je meteen verlaten als er een litteken in je lies zit? Dan stelde het toch al niet veel meer voor haha
donderdag 12 februari 2026 om 19:09
Dat denk ik ook niet, maar misschien iets minder mooi. Tis toch ook zonde als je ineens een grote litteken hebt. Daarom vroeg ik me af of iemand zoiets ook heeft gehecht.
Een wond die ondanks hechting toch is open gegaan en of ze het hebben laten corrigeren of gewoon zo gelaten.
donderdag 12 februari 2026 om 19:17
Ik heb als gevolg van een operatie een litteken in mijn lies. Omdat dit een beweeglijke plaats is rekt dat litteken open. Stoort mij hoegenaamd niet, behalve nu, door jouw bericht, denk ik er zelfs nooit meer aan en ik draag gerust een bikini op vakantie.Dina schreef: ↑12-02-2026 19:09Dat denk ik ook niet, maar misschien iets minder mooi. Tis toch ook zonde als je ineens een grote litteken hebt. Daarom vroeg ik me af of iemand zoiets ook heeft gehecht.
Een wond die ondanks hechting toch is open gegaan en of ze het hebben laten corrigeren of gewoon zo gelaten.
flandrien wijzigde dit bericht op 12-02-2026 19:34
14.51% gewijzigd
donderdag 12 februari 2026 om 19:30
Hoe groot is dat litteken dan als je een klein bultje laat weghalen? Dat is dan toch ook maar klein?Dina schreef: ↑12-02-2026 19:09Dat denk ik ook niet, maar misschien iets minder mooi. Tis toch ook zonde als je ineens een grote litteken hebt. Daarom vroeg ik me af of iemand zoiets ook heeft gehecht.
donderdag 12 februari 2026 om 19:37
donderdag 12 februari 2026 om 19:41
Je hebt me helemaal niet onzeker gemaakt, ik geef er totaal niet om, vergeet zelfs dat het er is. Ik heb andere, meer zichtbare littekens. En daar ben ik ook niet onzeker over.
donderdag 12 februari 2026 om 19:50
Balen. Ik had dit ook. Prachtig gehecht, vervolgens de wond gestoten. Kan gebeuren.
Als het echt dicht is, kun je https://www.kruidvat.nl/dermatix-littek ... /p/6392510 siliconen pleisters kopen. Op amazon kun je ze goedkoper vinden. Het gebruik bouw je op.
Na een jaar kun je er creme met retinol opsmeren. (Dagelijks of twee keer per dag - ook opbouwen).
Mijn litteken is niet heel mooi, maar zeker niet zo erg als ik in het begin dacht. Het duurt gewoon heel erg lang (een jaar dus) voordat je het eindresultaat kan zien.
Uiteindelijk heeft iedereen littekens, niemand komt helemaal zonder schade door het leven.
Als het echt dicht is, kun je https://www.kruidvat.nl/dermatix-littek ... /p/6392510 siliconen pleisters kopen. Op amazon kun je ze goedkoper vinden. Het gebruik bouw je op.
Na een jaar kun je er creme met retinol opsmeren. (Dagelijks of twee keer per dag - ook opbouwen).
Mijn litteken is niet heel mooi, maar zeker niet zo erg als ik in het begin dacht. Het duurt gewoon heel erg lang (een jaar dus) voordat je het eindresultaat kan zien.
Uiteindelijk heeft iedereen littekens, niemand komt helemaal zonder schade door het leven.
kipzonderkop wijzigde dit bericht op 12-02-2026 19:55
9.71% gewijzigd
donderdag 12 februari 2026 om 19:54
Ik hoop dat ik dit niet goed begrijp...
Je hebt zeker nog geen kinderen? Ik denk dat zo ongeveer de helft van de moeders daar onder een litteken heeft (oké, niet precies je lies, maar komt behoorlijk in de buurt).
Ik kan werkelijk niet begrijpen dat iemand zich hier druk om maakt... je leeft gewoon, dat geeft gebruikssporen. Vraag je vent eens wat hij ervan vindt. Waarschijnlijk zal hij denken dat jij niet spoort als je hem dit vraagt.
Wat ik me wel afvraag: Wat dacht je zelf toen je ging seksen met een kersverse hechting in je lies? Had je serieus verwacht dat dat een goed idee was? Al was het maar omdat het niet nat mag worden. De boel even lekker wassen (en het moet natuurlijk schoon blijven die wond) zit er niet in.
donderdag 12 februari 2026 om 19:57
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in