Gezondheid alle pijlers

Hechtingen en douchen

19-05-2024 19:04 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds vrijdag heb ik drie hechtingen in mijn voet. Beetje beduusd verliet ik de hap vrijdagavond. Weet nog wel wanneer de hechtingen eruit mogen maar heb dus geen idee meer wanneer ik mag douchen en de wond dus nat mag worden. Ik heb inmiddels natuurlijk wel gedoucht met een zak om mijn been en dat gaat prima. Nou vroeg ik me af of ik niet onnodig moeilijk blijf doen met die zak.

Wanneer kun je zo'n wond wel weer nat laten worden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Drie opties:

Je moet er bij zingen
Je moet erbij fluiten
Je moet er eventjes met wat alcohol overheen vrijven
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lento schreef:
20-05-2024 15:24
Welke stap dan? En wat kan er mis gaan? Misschien hebben anderen daar ook wat aan en misschien zie ik het te simpel. Die hechting kan je maar op 1 plek doorknippen toch? De rest zit immers in de huid?

Hoef je niet per se te antwoorden hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig.
De plek waar je de hechting door snijdt, is van belang. Het is namelijk niet de bedoeling dat het deel van de hechting dat bovenop de huid ligt door de huid wordt heen getrokken bij het verwijderen.

De knoop van een klassieke hechting zit altijd aan één kant het dichtst bij de huid. Je moet de hechting door snijden ónder de knoop. Zo haal je bij het verwijderen niet het deel dat tijdens het helen op je huid ligt en dus feitelijk vies is, door de huid heen tijdens het verwijderen, omdat daardoor alsnog infecties kunnen ontstaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flipflop schreef:
20-05-2024 16:39
De plek waar je de hechting door snijdt, is van belang. Het is namelijk niet de bedoeling dat het deel van de hechting dat bovenop de huid ligt door de huid wordt heen getrokken bij het verwijderen.

De knoop van een klassieke hechting zit altijd aan één kant het dichtst bij de huid. Je moet de hechting door snijden ónder de knoop. Zo haal je bij het verwijderen niet het deel dat tijdens het helen op je huid ligt en dus feitelijk vies is, door de huid heen tijdens het verwijderen, omdat daardoor alsnog infecties kunnen ontstaan.
Dank voor je uitleg! Ik doe het zo inderdaad. Omdat ik bij de knoop vastpak, klein beetje ruimte maken en daaronder dan doorknip vlak boven huid, zeg maar. Dus zo min mogelijk draad door de huid trekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga even naar je apotheek voor waterdichte eilandpleisters, daar kun je prima mee douchen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
https://www.bol.com/nl/nl/p/gipshoes-vo ... oductImage
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb eergisteren een facelift gehad en vandaag zelf de hechtingen eruit gehaald. Maar volgens mij was het nog niet goed geheeld want mijn gezicht hangt helemaal los..
Alle reacties Link kopieren Quote
Yakuzakiko schreef:
22-05-2024 18:10
Ik heb eergisteren een facelift gehad en vandaag zelf de hechtingen eruit gehaald. Maar volgens mij was het nog niet goed geheeld want mijn gezicht hangt helemaal los..

:proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Yakuzakiko schreef:
22-05-2024 18:10
Ik heb eergisteren een facelift gehad en vandaag zelf de hechtingen eruit gehaald. Maar volgens mij was het nog niet goed geheeld want mijn gezicht hangt helemaal los..
Nietjes werken dan goed. Wel van te voren even uitkoken en zorgen dat de spanning niet te groot wordt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven