Gezondheid alle pijlers

Hechtingen gezicht

19-02-2013 15:50 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Even een vraagje over hechtingen in het gezicht na het verwijderen van moedervlekken. Heb deze al eerder weg laten branden maar het resultaat is 0,0!! Nog steeds dik en donker dus vraag me af wat de arts heeft gedaan?! Nu heb ik dus morgen een afspraak voor controle en hierbij wil ik aangeven dat ik niet tevreden ben en graag wil dat hij ze wegsnijdt. Wil nu namelijk een methode waarbij ik zeker weet dat ze weg zullen zijn.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe lang blijven de hechtingen zitten? Hoe ziet de wond eruit na het verwijderen van de hechtingen? Is dit dan nog rood en dik en hoe lang duurt het ongeveer tot het is weggetrokken?

Hoor graag van jullie. Bedankt!
Ik heb ook een verhoogde moedervlek weglaten snijden. Het wondje werd niet gehecht,maar dichtgebrand, niets meer van te zien.

Moest wel even helen, ik heb geen idee meer hoelang dat duurde. Vast niet zo lang.
Wegbranden of afschaven heeft een kans dat de moedervlek terugkeert, bij wegsnijden is dat minder, maar dan hou je altijd een litteken over. Afhankelijk van de plaats van de vlek, je huid en de techniek van de arts kan dat duidelijk zichtbaar zijn of maar nauwelijks.

Zelf zou ik snel gaan voor wegschaven of wegbranden, als dat na de tweede of derde keer niet werkt, dan zou ik het pas weglaten snijden.

Als je het weg laat snijden, vraag je huisarts of deze het zelf doet ( sommige huisartsen kunnen dit goed, anderen minder) of dat je verwezen wordt naar de plastisch chirurg of dermatoloog ( beiden zijn ze goed in verwijderen van moederblekken). Meestal wordt het gehecht met draden in de huid die vanzelf oplossen, soms een draadje of twee aan de buitenzijde die een week moeten blijven zitten. Duurt vaak een week of drie voordat het niet meer opvalt, maar littekenheling duurt maanden, dus blijf uit de zon.
Ik zou me even laten doorsturen naar een plastisch chirurg. Ik heb 20 jaar geleden een verhoogde moedervlek laten weghalen, liep ongeveer een week met hechtingen (lekker zwart, net haren ) maar toen ze eruit waren was het nog een roze streepje. Heb een poosje goed gesmeerd met littekencrème en na een half jaar zag je echt niks meer. En nu kan ik met de beste wil van de wereld de plek niet meer terugvinden.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hoe lang is het geleden, van het wegbranden?

Verder eens met Dubbelma.
Het is nu 5 weken geleden.

Heb eigenlijk geen zin om het eerst nog een paar keer weg te laten branden met het risico dat het weer niet helpt. Heb al 2 weken met een flinke wond gelopen.

Littekens maken mij niet zo zeer uit. Het gaat mij erom dat de vlek met verdikking weg is want nu had ik net zo goed niks kunnen laten doen. Ik heb dan liever een streepje in mijn gezicht dan een dikke vlek.

Ik ben trouwens bij de dermatoloog geweest.
@ Walstro: ze hebben de vlek dus wel echt weggesneden? Of is het weggeschaafd dan? Met echt snijden moet er toch sowieso gehecht worden of niet?
Vijf weken is nog ontzettend vers. Best kan dat het nog bijtrekt. Het lijkt me geen goed idee om er nu in te gaan snijden, maar bespreek het met je dermatoloog.
@ dubbelma: er werd 6 weken voor volledig herstel gezegd maar zie nu echt geen enkele verandering... Nog precies zoals het was eigenlijk en nog steeds even dik. De plek is ook niet geirriteerd of iets dergelijks dus ziet er ook niet uit of het bij gaat trekken..... Sowieso twijfel ik of het pigment ook echt weg is.

Zal het met de dermatoloog bespreken maar als ik na 5 weken nog absoluut geen resultaat zie en er 6 weken voor staat begin ik toch ernstig te twijfelen....
Ik heb een laar jaar geleden ook twee verhoogde moedervlekken weg laten snijden door een plastisch chirurg. Het werd plaatselijk verdoofd en was zo gepiept. Ik geloof dat de hechtingen er inderdaad na ongeveer een week uitmochten. Daarna was het nog wel een paar maanden rood, maar nu zie je er niks meer van. Het is dat ik weet waar de moedervlekken zaten, anders zou ik de minuscule littekentjes niet terugvinden. Het kostte alleen wel wat geld en aangezien het eigen risico inmiddels een stuk hoger ligt, moet je er rekening mee houden dat je de kosten mogelijk grotendeels zelf moet betalen.
Was het ook dik nadat de de hechtingen waren verwijderd of alleen rood? Waren het streepjes?

Was het ook in het gezicht?

Weet dat het geld kost maar dat heb ik ervoor over.
Ik heb een moedervlek naast mijn neus weg laten halen omdat hij de diepte in was gegroeid & op een zenuw duwde waardoor ik steeds het gevoel had verkouden te zijn.

Het was echt zo gepiept. De verdoving ging erin, we hebben ff gekletst tot de verdoving werkte & daarna voelde ik alleen mijn huid wat trekken. Binnen 10 min was het klaar, omdat er toch nog tijd over was (voor mij was er een kwartier gereserveerd) heeft de plastisch chirurg ook nog een kleine moedervlek net onder mijn neus weggehaald, die was iets naar buiten gegroeid waardoor ik mijn bovenlip niet meer kon ontharen zonder die vlek stuk te maken.

Met de bloederige hechtpleisters erop zag het er wel viezig uit, maar je mag er een gewone pleister overheen plakken. Ik heb er ook daarna niets van gevoeld & hij is erg mooi geheeld. Als ik eerlijk ben had hij misschien nog wel mooier geheeld als ik het litteken verzorgd had zoals aangeraden. Nu heb ik er nooit iets aan gedaan & mensen moeten echt 2x kijken voor ze het littekentje zien.
Dik is het bij mij overigens nooit geweest, rood maar heel even.
@ Stukje_Cake: Weet je ook nog hoe lang de hechtingen erin hebben gezeten? Toen de hechtingen eruit waren, had je toen enkel een rood streepje? Dus geen verdikkingen of lelijke plekken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven