Gezondheid alle pijlers

Heel donkerbruin bloed tijdens stopweek, normaal?

03-12-2020 13:58 8 berichten
Hi allemaal,
graag zou ik wat ervaringen horen van dames met hetzelfde "probleem".

het laatste halfjaar heb ik alleen heel donkerbruin bloedverlies (met stolsels) tijdens mijn stopweek en helemaal geen rood bloederlies, ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest en zij gaf aan dat het niks geks is en dat mijn baarmoederslijmvlies waarschijnlijk is veranderd is door de pil omdat ik deze al 7 jaar gebruik.

Voor mij voelt het toch een beetje raar,
Dat donkerbruine bloed met stolsels en geen normaal (rood) bloedverlies meer zoals ik altijd wel heb gehad. Ik heb verder geen klachten tijdens mijn menstruatie. Zijn er dames met dezelfde ervaring? / die gestopt zijn met de pil, is alles daarna alles wel weer normaal op gang gekomen?

Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik had hetzelfde. Ik ben doorgestuurd maar de gynaecoloog omdat ik ook andere klachten had, waaronder dus veranderde duur van de ‘menstruatie’ en bijna geen bloedverlies ondanks krampen. Op aanraden van de gynaecoloog ben ik gestopt met de pil, zij zei inderdaad ook dat door jarenlang pilgebruik mijn baarmoederslijmvlies zo dun is geworden dat je bijna niks verliest tijdens de onttrekkingsbloeding. Ik ben nu pas 2,5 week gestopt dus weet niet of deze maand alweer een menstruatie op gang komt en of ik dan wel rood bloedverlies krijg.
Alle reacties Link kopieren
Ja, had ik vroeger ook. Korrelig en ik vond het heel erg goor. Na de pil kwam het niet alleen gewoon weer goed qua menstruatie maar kreeg ik ook twee prachtige kinderen die blaakten van gezondheid.

Maar... mijn verhaal is een stuk minder waard dan het inzicht van een huisarts die daar JAREN voor gestudeerd heeft, Waarom vertrouw je haar niet?
sprankelend schreef:
03-12-2020 14:06
Ja, had ik vroeger ook. Korrelig en ik vond het heel erg goor. Na de pil kwam het niet alleen gewoon weer goed qua menstruatie maar kreeg ik ook twee prachtige kinderen die blaakten van gezondheid.

Maar... mijn verhaal is een stuk minder waard dan het inzicht van een huisarts die daar JAREN voor gestudeerd heeft, Waarom vertrouw je haar niet?
Ik vertrouw haar wel maar ik ben gewoon benieuwd naar de de ervaringen van dames die dit ook hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde en gebruik de pil ook al meer dan 6/7 jaar. Ooit eens gegoogled, maar kwam niets geks uit. Ga binnenkort naar de gynaecoloog voor een APK'tje, dus zal het dan wel bespreken want het is iets van de afgelopen maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat vroeger tijdens de pil ook en nu alleen nog helder rood bloed met veel minder stolsels.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Ja kan ook geen stopweek houden. Je hebt geen echte menstruatie wanneer je de pil slikt. Je hebt ook geen cyclus. Je bouwt met de pil geen laagje op van binnen op om het bevruchte eitje in op te vangen. Die hele stopweek is onnodig. Indien je bloed wil een cyclus, dan moet je geen pil slikken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ik ben onlangs met de pil begonnen. voorheen had ik een korte menstruatie met helder rood bloed, nu duurt het veel langer en inderdaad donkerder bloed en stolsels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven