Gezondheid alle pijlers

Heftige menstruatie door Mirena?

06-06-2011 16:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar jullie ervaringen..

Vorige maand tijdens de menstruatie een mirena laten plaatsen door de gyn. Dit omdat ik na 15 jaar pil het slikken wel zat ben. Met pil ben ik altijd een dag of 3 heel licht ongesteld. Nu deze eerste maand op advies van de gyn ook de pil nog even blijven slikken. Word ik me in de stopweek toch ongesteld! Echt een dikke week! Zou dit nou kunnen liggen aan een 'dubbele dosis' hormonen(pil en spiraal, moet ik tot een controle over 2 weken) of behoor ik tot een van de "gelukkigen"die veel zwaardere menstruaties krijgt door de mirena? (of is het misschien gewoon nog wennen aan de spriaal...)

Ik hoor graag hoe het bij jullie was!
dat is een bizar verhaal! Ik ben door het zetten van de spiraal (Mirena) al acht jaar (heb inmiddels mijn 2e) niet meer ongesteld!
oh ik zit nu te denken, na het plaatsen had ik wel eerst een paar dagen en nog wat onregelmatig licht zeer licht bloed verlies. Maar na 2 maanden was dat echt helemaal weg!
Ik had wel tot een dag of 3 na het plaatsen een heel klein beetje bloedverlies, en wat buikpijn maar daarna helemaal geen last
gek hoor, zou het navragen aan de arts! Succes!!
Ik heb een mirena gehad. maar kreeg toen niet het advies om de pil erbij te slikken. Had idd de eerste 3 dagen wat licht bloedverlies daarna een maand niks en vervolgens elke maand een (voor mij doen) zware menstruatie. In elk geval zwaarder dan wanneer ik geen voorbehoedsmiddel gebruik. Was het na een jaar zo zat dat ik hem heb laten verwijderen en de pil weer ben gaan gebruiken. Volgens de arts die ik had kan het gebeuren dat je een zware menstruatie hebt, niet bij alle vrouwen blijft deze uit na het plaatsen van een spiraal.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Ik had een maand lang iedere dag bloedingen, maar zat niet in dezelfde situatie, ik slikte niet de pil terwijl ik de mirena al had, en had m niet laten plaatsen tijdens de menstruatie...

Ik zou het gewoon even navragen als het vervelend is ...
Het is niet gek. Er zijn vrouwen die niet meer ongesteld worden met de mirena, maar ook vrouwen die heel heftig ongesteld worden.

Ik behoor tot de laatste groep en heb hem daarom na een jaar laten verwijderen en ben weer terug aan de pil.

Ik was 10 dagen ongesteld waarvan ik er zeker 5 à 6 dagen bijna leegliep en soms na een uur al doorlekte met de zwaarste tampon.
Je moet je lichaam 6 maanden de tijd geven aan de mirena te wennen, daarna weet je pas hoe het voor jou zal zijn. Ik heb na het plaatsen van de mirena 2 maanden aan een stuk bloed verlies gehad. Daarna 10 maanden geen bloeding (gaf ook borstvoeding) en nu 3 weken geleden voor het eerst weer een menstruatie gehad. Het is voor iedereen anders, dus geef het de tijd.
Ik heb hem na ruim een half jaar laten verwijderen omdat ik vanaf moment van plaatsen van de 4 weken cyclus er 3 ongesteld was....
het eerste jaar met de mirena had ik elke 3-4 maanden een bloeding van 2 weken. Niet heftig, te doen met inlegkruisjes ipv tampons en maandverband maar wel lang dus. Sindsdien al 3 jaar niet meer ongesteld, dus nu ben ik er erg blij mee.
Na het plaatsen ben ik een aantal weken lang ongesteld geweest. Variërend van heftig tot heel mild..

Ook de pijn hield ik niet vol.. Na 1 jaar heb ik hem laten verwijderen.

Neem ff de tijd en laat je lijf wennen aan de mirena. Geen lijf is gelijk.. Misschien heb jij er straks helemaal geen last meer van ..
Thanks voor de reacties! Ik snap dat het voor iedereen anders is. Zal het nog een paar maanden aankijken en zoieso over 2 weken laten nakijken of ie goed zit.

Hopelijk wordt het inderdaad minder...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven