Heftige menstruatie door Mirena?
maandag 6 juni 2011 om 16:08
Ben benieuwd naar jullie ervaringen..
Vorige maand tijdens de menstruatie een mirena laten plaatsen door de gyn. Dit omdat ik na 15 jaar pil het slikken wel zat ben. Met pil ben ik altijd een dag of 3 heel licht ongesteld. Nu deze eerste maand op advies van de gyn ook de pil nog even blijven slikken. Word ik me in de stopweek toch ongesteld! Echt een dikke week! Zou dit nou kunnen liggen aan een 'dubbele dosis' hormonen(pil en spiraal, moet ik tot een controle over 2 weken) of behoor ik tot een van de "gelukkigen"die veel zwaardere menstruaties krijgt door de mirena? (of is het misschien gewoon nog wennen aan de spriaal...)
Ik hoor graag hoe het bij jullie was!
Vorige maand tijdens de menstruatie een mirena laten plaatsen door de gyn. Dit omdat ik na 15 jaar pil het slikken wel zat ben. Met pil ben ik altijd een dag of 3 heel licht ongesteld. Nu deze eerste maand op advies van de gyn ook de pil nog even blijven slikken. Word ik me in de stopweek toch ongesteld! Echt een dikke week! Zou dit nou kunnen liggen aan een 'dubbele dosis' hormonen(pil en spiraal, moet ik tot een controle over 2 weken) of behoor ik tot een van de "gelukkigen"die veel zwaardere menstruaties krijgt door de mirena? (of is het misschien gewoon nog wennen aan de spriaal...)
Ik hoor graag hoe het bij jullie was!
maandag 6 juni 2011 om 16:27
Ik heb een mirena gehad. maar kreeg toen niet het advies om de pil erbij te slikken. Had idd de eerste 3 dagen wat licht bloedverlies daarna een maand niks en vervolgens elke maand een (voor mij doen) zware menstruatie. In elk geval zwaarder dan wanneer ik geen voorbehoedsmiddel gebruik. Was het na een jaar zo zat dat ik hem heb laten verwijderen en de pil weer ben gaan gebruiken. Volgens de arts die ik had kan het gebeuren dat je een zware menstruatie hebt, niet bij alle vrouwen blijft deze uit na het plaatsen van een spiraal.
Erger u niet, verwonder u slechts!
maandag 6 juni 2011 om 16:27
maandag 6 juni 2011 om 16:29
Het is niet gek. Er zijn vrouwen die niet meer ongesteld worden met de mirena, maar ook vrouwen die heel heftig ongesteld worden.
Ik behoor tot de laatste groep en heb hem daarom na een jaar laten verwijderen en ben weer terug aan de pil.
Ik was 10 dagen ongesteld waarvan ik er zeker 5 à 6 dagen bijna leegliep en soms na een uur al doorlekte met de zwaarste tampon.
Ik behoor tot de laatste groep en heb hem daarom na een jaar laten verwijderen en ben weer terug aan de pil.
Ik was 10 dagen ongesteld waarvan ik er zeker 5 à 6 dagen bijna leegliep en soms na een uur al doorlekte met de zwaarste tampon.
maandag 6 juni 2011 om 17:17
Je moet je lichaam 6 maanden de tijd geven aan de mirena te wennen, daarna weet je pas hoe het voor jou zal zijn. Ik heb na het plaatsen van de mirena 2 maanden aan een stuk bloed verlies gehad. Daarna 10 maanden geen bloeding (gaf ook borstvoeding) en nu 3 weken geleden voor het eerst weer een menstruatie gehad. Het is voor iedereen anders, dus geef het de tijd.
maandag 6 juni 2011 om 17:37
Na het plaatsen ben ik een aantal weken lang ongesteld geweest. Variërend van heftig tot heel mild..
Ook de pijn hield ik niet vol.. Na 1 jaar heb ik hem laten verwijderen.
Neem ff de tijd en laat je lijf wennen aan de mirena. Geen lijf is gelijk.. Misschien heb jij er straks helemaal geen last meer van ..
Ook de pijn hield ik niet vol.. Na 1 jaar heb ik hem laten verwijderen.
Neem ff de tijd en laat je lijf wennen aan de mirena. Geen lijf is gelijk.. Misschien heb jij er straks helemaal geen last meer van ..