Gezondheid alle pijlers

Helicobacter bacterie

16-01-2021 14:32 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Na een tijd gelopen te hebben met maagklachten en dan vooral maagzuur.
Is er uitgekomen dat ik antistoffen in mijn bloed heb van de helicobacter bacterie. En heb een hele rits aan pillen gekregen vooral antibiotica. Nu lees ik over die kuur de meest vreselijk verhalen en vraag me af zijn er mensen hier met goede ervaringen?
En of er misschien nog een andere natuurlijke oplossing voor is?
Alle tips zijn welkom!
BVD
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook een maagbeschermer zoals omerprazol erbij gekregen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Deze bacterie kan erg veel schade aanrichten en wordt zelfs in verband gebracht met het ontstaan van kanker als het onbehandeld blijft. Het is dus echt heel belangrijk om de behandeling zoals voorgeschreven door de arts te volgen, en vooral niet zelf te gaan dokteren met alternatieve geneeswijzen.
Alle reacties Link kopieren
En vooral niet teveel op internet zoeken; daar staan vooral de horror verhalen en niet de verhalen van mensen die er zonder al teveel problemen vanaf zijn gekomen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf wel een maagbeschermer vragen of zelf kopen (is vrij verkrijgbaar, ook gewoon bij de etos of de kruidvat). Die antibiotica irriteert de maag behoorlijk en je maag is al van slag door de bacterie. Wanneer je het niet kunt binnen houden van werkt het niet goed.

Ik zou bij de apotheek een maagbeschermer vragen. Deze neem je meestal in de ochtend in en dan 10-15 min daarna je andere medicijnen. Ik zou apotheek of ha om advies vragen.

Bij mij waren ze de maagbeschermer vergeten en dat was idd niet zo een leuke ervaring. Ik kreeg veel maagpijn van de antibiotica.

Tevens kun je als bijwerking een schimmelinfect krijgen in de vagina. Ik zou gefermenteerde producten en schimmelproducten ff laten staan en een creme kopen bij de apotheek wanneer je last krijgt.

Het is idd even doorbijten deze kuur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ugh ja de kuur was erger dan de kwaal, maar ja je moet iets als je ervan af wil.
Bij mij hielp het om echt goed op te letten dat ik voldoende water dronk. Ik voelde me echt slechter als ik te weinig gedronken had icm de medicatie.

Even doorbijten! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kuur gekregen van 2 soorten antibiotica en een maagbeschermer. Daarna wel schimmel maar dat was ook zo verholpen. Verder geen last gehad.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Geen ervaring, maar ik zou na een antibiotica kuur wel altijd probiotica nemen om je microbioom weer te herstellen. Vraag je apotheek of huisarts eventueel welke. Redelijk wat huisartsen raden dat tegenwoordig aan maar zeker niet allemaal
Geen ervaring met de kuur, maar mijn tante is overleden aan maagkanker en dat was volgens de arts dus hoogstwaarschijnlijk omdat ze diezelfde bacterie niet goed behandelt hadden. Dus ik zou absoluut niet met natuurlijke middeltjes aan de slag gaan, ja voor erbij eventueel. Maar in deze zou ik toch echt op de reguliere geneeskunde vertrouwen en even dealen met de vervelende kwaaltjes die erbij horen.
Ik ken iemand die erg veel last kreeg/ziek was, maar ook iemand die niks merkte van hele kuur. Ja, de klachten verdwenen. Heel verschillend dus!

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is een.pittige kuur, maar daarna geen klachten meer. Maakte het helemaal waard
Alle reacties Link kopieren
tigri schreef:
16-01-2021 15:15
Geen ervaring, maar ik zou na een antibiotica kuur wel altijd probiotica nemen om je microbioom weer te herstellen. Vraag je apotheek of huisarts eventueel welke. Redelijk wat huisartsen raden dat tegenwoordig aan maar zeker niet allemaal
👍
Alle reacties Link kopieren
Ja het is echt een kuurverpakking met alle drie de medicijnen in een.
viva-amber schreef:
16-01-2021 14:38
Heb je ook een maagbeschermer zoals omerprazol erbij gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Dat lees ik dus ook overal en ben daardoor een beetje huiverig.
Dankzij de laatste antibiotica had ik 8 maanden een hele dunne stoelgang dit is nu eindelijk enigszins normaal.

TouchOfPink schreef:
16-01-2021 15:06
Ugh ja de kuur was erger dan de kwaal, maar ja je moet iets als je ervan af wil.
Bij mij hielp het om echt goed op te letten dat ik voldoende water dronk. Ik voelde me echt slechter als ik te weinig gedronken had icm de medicatie.

Even doorbijten! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ok, dank jullie wel voor de reacties.
Als ik het zo lees ga ik maandag maar beginnen.
Heb al een probiotica besteld en een kuur met zink. Dat zou de boel een beetje moeten stimuleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou meteen beginnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Diamond1983 schreef:
16-01-2021 16:13
Ok, dank jullie wel voor de reacties.
Als ik het zo lees ga ik maandag maar beginnen.
Heb al een probiotica besteld en een kuur met zink. Dat zou de boel een beetje moeten stimuleren.
Pas andere middelen gaan nemen als de antibioticakuur is afgelopen, want het laatste wat je wil is dat de andere middelen de werking van de AB beïnvloeden en je daardoor nog langer aan de AB moet. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-01-2021 16:22
Ik zou meteen beginnen.
Ja ik ook. Waarom tot maandag wachten?

Ik heb het ook gehad en ook een kuur gehad en heb een dag krom van de pijn gelegen. Had toen ook geen maagbeschermer. Tegenwoordig moet ik die elke dag slikken en heb wel vaker bacteriën gehad. Ben er denk ik veel vatbaarder voor dan man.
Alle reacties Link kopieren
Nou omdat het advies is probiotica te slikken tijdens de antibiotica en die word als het goed is maandag geleverd.
En je moet ze twee keer per dag nemen dus nu is het al te laat. Dus dacht dan maandag beginnen.
Alle reacties Link kopieren
To, heb je een maagzweer?

Ik zou niet op die zelfzorgmiddelen wachten. Ik zie die maagbeschermer innemen en een kwartier later de antibiotica.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nou eigenlijk heb ik op dit moment niet zo heel erg veel klachten alleen wat weeïg af en toe. Behalve als ik iets met azijn neem laatst had ik salade met balsamico nou toen had ik behoorlijk veel last drie dagen. Verder is het vooral zuurbranden snachts.
Alle reacties Link kopieren
Je kan in de nacht beter niet helemaal plat liggen. Beter is om je boven lichaam wat te verhogen door bijv op je rug op 2 kussens te slapen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven