Gezondheid alle pijlers

helllp. tips tegen extreme tandpijn

31-07-2013 07:40 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Sinds 2 dagen zo'n pijn in mijn mond.

Ik weet dat het mijn eigen schuld is. Al jaren niet naar de tandarts geweest. Heb een grote angst fobie voor de tandarts. Het begint nu toch vreselijk pijn te doen. Ik heb 4 openliggende tanden en het trekt door mijn hele mond heen. En heb dus gisteren de tandarts gebeld en kan morgen pas terecht. Ik hou het niet meer vol en heb de paracetamol dosering al overschreven. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik kan niks. Niet eten. Alleen water houd ik binnen. Als ik een hap van een botheram neem gil ik het uit van de pijn. Ohh ik zou nu dolgraag eindelijk dat spuitje willen hebben.

Ik heb al alles geprobeerd. Behalve alcohol. Ben Niet van plan om ff een dure fles whisky te kopen. Ik wilde ook wel naar spoedtandarts. Maar of ik ff 200 euro mee moest nemen. Pardon. Niet iedereen kan het missen. IK hoop dater iemand is met een tip die misschien voor mij kan werken.

Xxx
Zo werkt dat met noodtandartsen, dat heb ik al eerder begrepen hier van een ander topic. En terecht. Jij gaat jaren niet als het je zo uitkomt en als je opeens veel last krijgt moet de tandarts maar hemel en aarde bewegen om je direct te helpen? Ja, het is een zorgverlener maar je snapt toch zelf ook wel dat het zo niet werkt?
27 mensen vinden dit leuk.
Ipv paracetamol ibuprofen nemen, dat werkt hierbij beter.

En verder, voortaan gewoon naar de tandarts gaan. Scheelt een hoop gedoe. En ik zou even je zorgverzekering nakijken, want het kan best zijn dat je voor de behandeling bij de gewone tandarts ook moet betalen als je niet aanvullend verzekerd bent hiervoor. Hou daar dus rekening mee.
Bij zenuwpijn helpt een combinatie van aleve en paracetamol met coffeïne het beste! Verder helpt bij gevoelige tanden groene elmex erg Gied, maar ik weet niet of dat ook zo is wanneer het zo erg is als bij jou...

Is het geen goed idee om de tandarts nog een keer te bellen en uit te leggen hoe veel pijn het doet? Misschien kunnen ze wat voorschrijven of kan je toch vandaag al terecht? Veel sterkte
Tegen zware zenuwpijn werkt niets. Ook al slik je elk uur 'n ibu600 + een paracetamol 500, je blijft het voelen.

Enige dat werkt tegen een ontsteking in 'n kies is antibiotica en 'n wortelkanaalbehandeling.
Zelf vond ik trouwens water met ijsblokjes wel 'n klein beetje verlichting geven.
Geen tips, maar let op met de paracetamol, teveel is schadelijk.
Cum non tum age
Het is vast niet erg lekker, maar kauwen op kruidnagel werkt ook pijnstillend.
Wet Ivetje zegt, ben je wel verzekerd voor de tandarts?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kruidnagelolie op de tanden smeren. Kun je halen bij de reformwinkel.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Als je zoveel pijn hebt, zou ik toch kijken of je aan die 200 euro kunt konen. Ik had het er wel voor over, als het echt zo erg is.
Hallo?!
Volgens mij is dat het 'instaptarief' en wordt zeker nog niet alles gedaan en moet ze alsnog naar haar eigen tandarts.
En wat verwacht je van 'dat spuitje' TO? Denk je dat je daarmee weer voor jaren van je tandpijn af bent?

Grote kans dat je een flinke ingreep (of meerdere) moet ondergaan.
Ik denk dat ik in Belgie 150 euro kwijt was aan 'n wortelkanaal behandeling inclusief 2 keer x-rays en verdoving. Maar die tandarts betaal ik cash.
Je hebt maar één tandarts gebeld? Stond je daar na al die jaren nog in het systeem dan?
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Dat klinkt als ontstoken tandvlees en wellicht ook dieper liggende ontstekingen?

Vraag bij de apotheek naar de oplosbare poedervorm van Ibuprofen. Werkt op de 1 of andere manier veel beter tegen kiespijn dan pillen en schrijft mijn tandarts ook altijd voor bij ontstekingen e.d. (Ik weet niet zeker of het zonder recept verkrijgbaar is. Zo niet, even de huisarts vragen om recept).

Verder heel goed spoelen om de bacterien uit je mond kwijt te raken. Wat heel goed werkt (ook al is het echt heel erg goor) is Molkosan (verkrijgbaar bij reformzaak).

En tot slot, verwacht niet teveel van een "spuitje". Als je een ontsteking hebt, dan moet dat eerst weg voor de tandarts iets kan doen. En waar het ontstoken is, kan de tandarts het helaas niet verdoven. Zorg er dus voor dat je zsm de ontsteking(en) weg krijgt mbv bovenstaande tips.
quote:noa schreef op 31 juli 2013 @ 08:05:

Geen tips, maar let op met de paracetamol, teveel is schadelijk.Inderdaad, niet over de maximale dosering heen gaan! Teveel paracetamol kan zelfs dodelijk zijn! Het zijn geen snoepjes.
quote:NummerZoveel schreef op 31 juli 2013 @ 08:52:

Dat klinkt als ontstoken tandvlees en wellicht ook dieper liggende ontstekingen?

Vraag bij de apotheek naar de oplosbare poedervorm van Ibuprofen. Werkt op de 1 of andere manier veel beter tegen kiespijn dan pillen en schrijft mijn tandarts ook altijd voor bij ontstekingen e.d. (Ik weet niet zeker of het zonder recept verkrijgbaar is. Zo niet, even de huisarts vragen om recept).

Verder heel goed spoelen om de bacterien uit je mond kwijt te raken. Wat heel goed werkt (ook al is het echt heel erg goor) is Molkosan (verkrijgbaar bij reformzaak).

En tot slot, verwacht niet teveel van een "spuitje". Als je een ontsteking hebt, dan moet dat eerst weg voor de tandarts iets kan doen. En waar het ontstoken is, kan de tandarts het helaas niet verdoven. Zorg er dus voor dat je zsm de ontsteking(en) weg krijgt mbv bovenstaande tips.oplosbare ibuprofen die jij via je tandarts krijgt is 600mg en dat krijg je alleen op recept. Dus ernaar vragen bij de apotheek heeft weinig zin. Je hebt alleen neurofen 400mg bruisgranulaat wat zo te koop is.
Ik ben verzekerd. Zit in aanvullende verzekering 2. Doordat ik al jaren depriesief ben durf ik niet. Ik ben bang. Waarvoor dat mag Joost weten. Ik ben vroeger mijn voortand kwijt geraakt door een val. En heb na dat het gemaakt is een paar maanden niet Kunnen eten. Mijn hele mond was kapot. En misschien ben ik daar wel bang voor.dat ik dadelijk niks meer kan eten. Ik heb al 2 dagen niks gegeten. En kan Alleen nog maar janken van de pijn. Ik heb in tottaal 5 uren geslapen in 3 dagen tijd. Ik heb een zoon van 20 mnd en dat maakt het er niet makkelijker op om ergens heen te gaan. Dus moet altijd paar dagen van te voren oppas regelen ik werk Niet en heb dus ook geen vaste oppas. Ik weet dat het mijn eigen schuld is en is ook heel dom van me om niet te gaan in al die jaren. Elke keer denk ik Ooh het gaat nog wel. Maar ik ga nu kapot van de Pijn. De tandarts weet ook van mijn angst af. Ebrufen heb ik al op en moet nog naar de apotheek ik hoop dat het mij tot morgen ochtend kan redden bedankt voor jullie reacties.
Ontstekingsremmende mondwater halen om te spoelen bij de apotheek.

Poetsen met Sensodyne rapid zou pijn verlichten in 60 seconden. Een andere tandarts bellen, waar je wel eerder terecht kan, na 4 jaar is dit toch niet helemaal je tandarts meer.

En eventueel zou je kunnen bellen naar ACTA , daar is het voordeliger. (tandarts academie)
Er is toch wel iemand die op je kind wil passen als jij vanwege hevige pijn naar de tandarts moet?!
Btw ik sta ingeschreven bij de tandarts van mijn vriend. Maar ben daar nog nooit geweest. Mijn vriend heeft dat kunnen regelen voor mij. Omdat ze het er over hebben gehad weten ze van mijn situatie
Wauw, maar liefst 4 openliggende tanden?

Ik heb met je te doen. Tand/kiespijn is de meest rottige pijn die er is.

En wat zonde dat je je eigen gebit zo verwaarloosd hebt.

Ben bang dat je het met 200 euro niet gaat redden want het zal wellicht niet bij 1 behandeling blijven.

Volg de goede raad op om na deze behandelingen op tijd naar de tandarts te gaan, al is het maar voor een controle.

Een goede gezondheid begint ook bij een goed gebit.

Sterkte!
Dus je gaat om twee redenen niet naar de tandarts: vanwege je kind en de kosten.

Je kind kan je meenemen (liever een noodoppas, maar goed) en je bent verzekerd, zeg je. Je gaat dus niet vanwege de angst?

Ik zou toch echt gaan.

Wat verwacht je? Dat we hier een middeltje kunnen noemen dat over een week (maand/jaar) nog steeds helpt?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Kun je je kind niet naar de vader of je ouders brengen?

Als je niet gaat wordt het alleen maar erger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven