Gezondheid alle pijlers

Help! aambei :-(

06-07-2015 15:47 51 berichten
Hoi allemaal!

Zo goed als weg :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:bambi92 schreef op 06 juli 2015 @ 16:03:

[...]Bedankt voor de reactie! Hij is eigenlijk gewoon huidskleurig. Ik leef keurig alle tips na maar vind het zo deprimerend dat ik na een paar dagen nog niks merk. Maar misschien ben ik te ongeduldig :-)

Dat is een 'gewone' aambei. Wees maar blij dat je geen getromboseerde aambei hebt. Je weet niet waar je het zoeken moet van de pijn, tot overgeven van de pijn. Niet kunnen zitten, liggen, staan. Vreselijk.

De arts die zijn scalpel erin zet (ter verlichting van de pijn), kun je na afloop wel zoenen. Als het vaker voor gaat komen zou ik zeker naar de arts terug gaan voor een verwijzing naar de proctoloog.
quote:bambi92 schreef op 06 juli 2015 @ 18:13:

[...]

goed idee, en dan vernoem ik 'm naar jou Nou ja. Ik krijg bijna spijt dat ik zo serieus op je gereageerd heb. Mensen geven gewoon aan (ter geruststelling eigenlijk!) dat een aambei niets is om je voor te schamen. En terecht. Natuurlijk wil je hem niet, maar er is niets geks of beschamends aan. En dan zo reageren vind ik nogal cru.
Er zijn inderdaad aambeien waar je niet blij van wordt, immens grote uitstulpingen als een tweede bil en een donutkussen waar je op moet zitten. Die doen al pijn als je er naar wijst. Maar een doperwtje is echt niet iets om je voor te schamen. Ach to is nog jong en dan heb je vaak gewoon nog weinig beschamende dingen meegemaakt.
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 06 juli 2015 @ 18:33:

Er zijn inderdaad aambeien waar je niet blij van wordt, immens grote uitstulpingen als een tweede bil en een donutkussen waar je op moet zitten. Die doen al pijn als je er naar wijst. Maar een doperwtje is echt niet iets om je voor te schamen. Ach to is nog jong en dan heb je vaak gewoon nog weinig beschamende dingen meegemaakt.Zo is het dan, denk ik. Mijn getromboseerde aambei was zo groot als een (donkerblauwe) aardbei en het kon me niet schelen dat ik op mijn knieen voor mijn huisarts moest liggen om het ding open te laten snijden want ik kon echt niets meer, niet eens werken, van de pijn. Wat een gemene, stekende, zeurende rotpijn.
quote:lionlily schreef op 06 juli 2015 @ 18:24:

[...]

Nou ja. Ik krijg bijna spijt dat ik zo serieus op je gereageerd heb. Mensen geven gewoon aan (ter geruststelling eigenlijk!) dat een aambei niets is om je voor te schamen. En terecht. Natuurlijk wil je hem niet, maar er is niets geks of beschamends aan. En dan zo reageren vind ik nogal cru.Ik denk dat Bambi het ook met een knipoog bedoelt..
Vreselijk lijkt me dat Lionlily.. moet er niet aan denken, was blij met mijn "erwt" na de bevalling en had ook plaatjes gezien op internet waar je niet blij van wordt. Kan me helemaal voorstellen dat je je kont graag richting scalpel beweegt. Ooit een abces gehad, die is ook opengesneden.. ahhh de verlossing.

Na dergelijke dingen en uitstrijkjes en bevallingen enz. is een heel stuk van die vroegere schaamte verdwenen.
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 06 juli 2015 @ 18:46:

Vreselijk lijkt me dat Lionlily.. moet er niet aan denken, was blij met mijn "erwt" na de bevalling en had ook plaatjes gezien op internet waar je niet blij van wordt. Kan me helemaal voorstellen dat je je kont graag richting scalpel beweegt. Ooit een abces gehad, die is ook opengesneden.. ahhh de verlossing.

Na dergelijke dingen en uitstrijkjes en bevallingen enz. is een heel stuk van die vroegere schaamte verdwenen.Haha, ja, daar moet ik eind van het jaar aan geloven, maar gelukkig is de schaamte (ook na de medische molen) wel volledig verdwenen. Niet dat het hele dorp erin mag kijken, maar als ze het zouden doen, zou ik daar niet veel bij voelen, denk ik
zou geen ibuprofen zomaar nemen, is bloedverdunnend, als hij dan open spat....

en ibu is er in 200 of 400 mg, hoger in nl alleen op recept, waarschijnlijk bedoel je paracetamol

als hij ook inwendig zit kan je er beter zetpillen bij gebruiken

als hij uitwendig zit zou de zalf voldoende moeten zijn , sperti heb je bv ook in een cooling variant en die kan dus meer verlichting geven

het heeft even tijd nodig, neusspray,nog nooit van gehoord

tis echt niet het einde van de wereld, succes
kan het mij best voorstellen dat je het genant vindt. Echt sexy is het niet.
Hoort een poepgat dan sexy te zijn?

Denk je dat iedereen aan je ziet dat je een aambei hebt als je voorbij loopt? Echt, als dit al een genant wereldprobleem is, dan wens ik je veel succes in de loop van je leven met echt genante aandoeningen die ongetwijfeld nog gaan komen.
Kee, bedankt allemaal, toch even afwachten dus :-). Morgen maar curanol bestellen.
8 jaar geleden ook curanol gebruikt bij mijn eerste zwangerschap. Superspul.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Oeps, wat een commotie allemaal. Ik ben juist blij met alle reacties. @ollekebollekeknolleke mijn opmerking 'dan vernoem ik 'm naar jou' was inderdaad met een knipoog bedoeld.. ik vond het wel passen bij mijn knobbel down under. Tegelijkertijd vind ik opmerkingen over leeftijd en strings (?) Ook een beetje generaliserend en ik heb zonder moeite de vinger van mijn arts erin laten glijden dus ik denk dat het met mijn gêne wel meevalt. Tegelijkertijd schaam ik me ook niet dat ik me ervoor geneer als ik dit onderwerp met onbekenden wil bespreken. Maar lekker off topic dit allemaal.
quote:bambi92 schreef op 06 juli 2015 @ 19:12:

Oeps, wat een commotie allemaal. Ik ben juist blij met alle reacties. @ollekebollekeknolleke mijn opmerking 'dan vernoem ik 'm naar jou' was inderdaad met een knipoog bedoeld.. ik vond het wel passen bij mijn knobbel down under. Tegelijkertijd vind ik opmerkingen over leeftijd en strings (?) Ook een beetje generaliserend en ik heb zonder moeite de vinger van mijn arts erin laten glijden dus ik denk dat het met mijn gêne wel meevalt. Tegelijkertijd schaam ik me ook niet dat ik me ervoor geneer als ik dit onderwerp met onbekenden wil bespreken. Maar lekker off topic dit allemaal.Oh gelukkig, ik dacht echt even dat je heel bot reageerde. Dan neem ik mijn pinnige reactie terug, want ik weet ook juist heel goed hoe naar het is. De eerste keer dat ik er eentje had, wist ik echt even niet waar ik het zoeken moet. Ik hoop dat het snel wegtrekt.
quote:suusje3378 schreef op 06 juli 2015 @ 18:51:

zou geen ibuprofen zomaar nemen, is bloedverdunnend, als hij dan open spat....

en ibu is er in 200 of 400 mg, hoger in nl alleen op recept, waarschijnlijk bedoel je paracetamol

als hij ook inwendig zit kan je er beter zetpillen bij gebruiken

als hij uitwendig zit zou de zalf voldoende moeten zijn , sperti heb je bv ook in een cooling variant en die kan dus meer verlichting geven

het heeft even tijd nodig, neusspray,nog nooit van gehoord

tis echt niet het einde van de wereld, succes400 mg dan ook goed. Openspattende aambei heb ik nog nooit gehad wel gefolikeerd en super groot dat zelfs de dokter ervan schrok. En dan nog van een aambei aan je kont bloed je echt niet dood ofzo. Wel beetje veel bloed maar dat is altijd als je hem opensnijd. En ibu doet toch echt iets wat paracetamol niet kan met aambeien.
fietsen varen vrouwelijk doen
zoals?? ibu is een nsaid en echt niet zo super om zomaar even in te nemen, als je er gevoelig voor bent heeft het grote gevolen,jammer dat er nog steeds zoveel mensen zijn die denken dat alles wat bij de drogist te koop is niet schadelijk is

curanol is meer homeopatish en heeft daardoor een bredere werking,waardoor het denk ik bij meerdere mensen beter aanslaat, verschil tussen theranal en sperti is dat theranal ook nog lidocaïne bevat, dit werkt pijnstillend
Zoals dat van je kunt niet meer zitten staan liggen, je er helemaal niks meer van voelt.

Zetpillen en smeerseltjes van spertie met of zonder lidocaine werkt bij mij dan weer voor geen centimer. Die zetpillen daar ga ik van onderuit. Misschien adverteer ik zo wel een paardemiddel maar was toch een spaanse arts die mij met een hele grote zak vol met ibu en laxeermiddel (moxicolon zoiets) weer aan boord stuurde.
fietsen varen vrouwelijk doen
quote:bambi92 schreef op 06 juli 2015 @ 16:03:

[...]

Bedankt voor de reactie! Hij is eigenlijk gewoon huidskleurig. Ik leef keurig alle tips na maar vind het zo deprimerend dat ik na een paar dagen nog niks merk. Maar misschien ben ik te ongeduldig :-)

Weet je zeker dat het een aambei is? Een aambei en abces zien er namelijk nogal vaak hetzelfde uit.

In principe zou je huisarts een aambei moeten kunnen behandelen als deze op knappen staat.

De huisarts had mij Trianal voorgeschreven. Werkte bij mij goed (idd na bevalling....)
Je hoeft echt geen enorme pijn te hebben van een aambei hoor, je gaat alleen door de grond als het een beknelde aambei is en dan kan de huisarts dat ding open halen. Bij een niet-beknelde aambei hoeft niet acuut ingegrepen te worden, maar verdwijnt ie vanzelf na wat smeren. En ik mag hopen dat een arts het verschil tussen een aambei en een abces ziet.

Overigens heb ik het ook niet zo op artsen in het buitenland die zware medicijnen uitdelen als waren het snoepjes of apotheken die de antibiotica vrijelijk in het zelfzorgschap hebben liggen.
Helemaal niet generaliserend bedoeld. Ik moest mijn strings ook achterin de kast laten liggen met mijn aambei en ik ben 30. Met een aambei wil je geen string aan want dat kan de boel erger maken.quote:bambi92 schreef op 06 juli 2015 @ 19:12:

Oeps, wat een commotie allemaal. Ik ben juist blij met alle reacties. @ollekebollekeknolleke mijn opmerking 'dan vernoem ik 'm naar jou' was inderdaad met een knipoog bedoeld.. ik vond het wel passen bij mijn knobbel down under. Tegelijkertijd vind ik opmerkingen over leeftijd en strings (?) Ook een beetje generaliserend en ik heb zonder moeite de vinger van mijn arts erin laten glijden dus ik denk dat het met mijn gêne wel meevalt. Tegelijkertijd schaam ik me ook niet dat ik me ervoor geneer als ik dit onderwerp met onbekenden wil bespreken. Maar lekker off topic dit allemaal.
@waterval70 volgens de ha is het een aambei dus dat zal dan wel :-) Vroeg mij vooral af of wat zij aanraadde -theranal- wel el effectief was omdat ik nog geen resultaat zie en er verder ook niet veel enthousiaste reacties over las, meer over curanol dus denk dat ik dat zo maar ga bestellen
quote:zeefietser1 schreef op 06 juli 2015 @ 20:43:

Zoals dat van je kunt niet meer zitten staan liggen, je er helemaal niks meer van voelt.

Zetpillen en smeerseltjes van spertie met of zonder lidocaine werkt bij mij dan weer voor geen centimer. Die zetpillen daar ga ik van onderuit. Misschien adverteer ik zo wel een paardemiddel maar was toch een spaanse arts die mij met een hele grote zak vol met ibu en laxeermiddel (moxicolon zoiets) weer aan boord stuurde.

Ja in het buitenland zijn ze vaak een stuk scheutiger met medicijnen, en das niet perse een goed iets.

Niet zulke doseringen ibu nemen please, heb je straks een kapotte maag en een kapotte kont
Hier wat tips.

http://www.gezondheid.be/ ... seaction=art&art_id=15239
Ik dacht te hebben gelezen dat vochtig toiletpapier juist niet mocht, ivm irritatie? Ik heb er soms ook 1. Een weekje ongeveer en dan is ie gelukkig weg. En ik ga dan echt niet doggy stylen in bed hoor, super genant toch? Of laten jullie hem in vol ornaat zien?
quote:beetjegek schreef op 07 juli 2015 @ 16:03:

Ik dacht te hebben gelezen dat vochtig toiletpapier juist niet mocht, ivm irritatie? Ik heb er soms ook 1. Een weekje ongeveer en dan is ie gelukkig weg. Er is speciaal vochtig toiletpapier voor met werkzame stoffen tégen aambeien, die verkoelen en verzachten goed, gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven