Gezondheid alle pijlers

Help! aambei :-(

06-07-2015 15:47 51 berichten
Hoi allemaal!

Zo goed als weg :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee, maar wat doe je dan precies met die neusspray?
Op Internet werd dat aangeraden omdat het slijmvlies doet slinken. Kennelijk hebben veel zwangere vrouwen hier last van en die kregen dat als tip van de verloskundige. Baat het niet schaadt het niet dacht ik.
Naar de chirurg?! Mijn huisarts sneed de aambei zelf gewoon open, binnen 2 dagen was hij weg en dicht. Is je aambei donkerpaars? Dan is hij echt 'verstopt' en dan herstelt hij vaak niet meer uit zichzelf. Als hij rood is, kan dat nog wel, dan is de bloedtoevoer nog in orde.

Theranal heeft wel even nodig. Je kunt ook na het poepen een lauwwarm zitbad nemen, dan ontspant de kringspier zodat de aambei vaak weer naar binnen gaat. Ook moet je na het poepen zachtjes proberen de aambei terug te duwen, niet met je nagels! Gewoon heel zachtjes zuchten en naar binnen duwen. Moet je vaak een paar keer herhalen.

Vezels eten en veeeeeel water drinken. Gebruik vochtig toiletpapier tegen aambeien. En vooral: zit rustig op het toilet, laat het komen, ga niet duwen, zelfs als het 'klem' voelt. Het komt echt vanzelf, ook al kost het drie kwartier...

Succes, erg veel ervaring mee en het blijft vervelend!
Gewoon rustig afwachten en anders sperti erop. Het is ook weer niet levensbedreigend he... had er ook eentje na mijn bevalling.
Otrivin menthol ophalen en er op spuiten. De menthol verkoeld/verdoofd. 24 uur later ben je er sowieso vanaf.
quote:lipglossenluiers schreef op 06 juli 2015 @ 16:01:

Otrivin menthol ophalen en er op spuiten. De menthol verkoeld/verdoofd. 24 uur later ben je er sowieso vanaf.Dan heb jij aambeien die ik niet ken... Dat geldt niet voor alle aambeien helaas.
quote:lionlily schreef op 06 juli 2015 @ 15:59:

Naar de chirurg?! Mijn huisarts sneed de aambei zelf gewoon open, binnen 2 dagen was hij weg en dicht. Is je aambei donkerpaars? Dan is hij echt 'verstopt' en dan herstelt hij vaak niet meer uit zichzelf. Als hij rood is, kan dat nog wel, dan is de bloedtoevoer nog in orde.

Theranal heeft wel even nodig. Je kunt ook na het poepen een lauwwarm zitbad nemen, dan ontspant de kringspier zodat de aambei vaak weer naar binnen gaat. Ook moet je na het poepen zachtjes proberen de aambei terug te duwen, niet met je nagels! Gewoon heel zachtjes zuchten en naar binnen duwen. Moet je vaak een paar keer herhalen.

Vezels eten en veeeeeel water drinken. Gebruik vochtig toiletpapier tegen aambeien. En vooral: zit rustig op het toilet, laat het komen, ga niet duwen, zelfs als het 'klem' voelt. Het komt echt vanzelf, ook al kost het drie kwartier...

Succes, erg veel ervaring mee en het blijft vervelend!Bedankt voor de reactie! Hij is eigenlijk gewoon huidskleurig. Ik leef keurig alle tips na maar vind het zo deprimerend dat ik na een paar dagen nog niks merk. Maar misschien ben ik te ongeduldig :-)
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 06 juli 2015 @ 16:00:

Gewoon rustig afwachten en anders sperti erop. Het is ook weer niet levensbedreigend he... had er ook eentje na mijn bevalling.Nee ik weet het, heb er ook niet heel veel last van qua pijn, tis vooral de gêne, ik weet dat er ergere dingen zijn maar tips zijn altijd welkom.
quote:lipglossenluiers schreef op 06 juli 2015 @ 16:01:

Otrivin menthol ophalen en er op spuiten. De menthol verkoeld/verdoofd. 24 uur later ben je er sowieso vanaf.heb ik en doe ik, combineer ik nu met de theranal (niet tegelijk uiteraars) Sinds zaterdag maar geen resultaat dus.
Haha, 'uiteraars' fijne typfout
Ik heb sinds de geboorte van mijn jongste ( 2008 ) last van een aambei. Nooit meer helemaal weg gegaan, voel er over het algemeen niet veel van. Heel wat zalfjes gesmeerd maar dan ging de pijn wel weg maar de uitstulping niet.
quote:ratatoeje schreef op 06 juli 2015 @ 16:19:

Ik heb sinds de geboorte van mijn jongste ( 2008 ) last van een aambei. Nooit meer helemaal weg gegaan, voel er over het algemeen niet veel van. Heel wat zalfjes gesmeerd maar dan ging de pijn wel weg maar de uitstulping niet.oh jee :/
Waarom vind je het zo erg en genant? Zoveel mensen hebben aambeien, dat geeft toch niks?!
Ik snap ook echt niet wat er genant aan is. Alsof mensen aan de buitenkant zien dan je een aambei hebt. Het zit bij je anus, boeiend. Mijn man inspecteert dat gebied nooit hoor.
Nou, dan vinden jullie het niet gênant, als ik mag kiezen tussen wel of niet een knobbel uit mijn kont dan weet ik het wel. Verder vroeg ik om tips, niet om kritiek.
Maar bedankt voor jullie bijdrage
Als je dat al kritiek vindt... teken er een emoticon op, kan je gemakkelijk communiceren op vakantie
Een knobbel uit je kont? Formaat erwt schrijf je. Als dat je grote, grote, genante probleem is, mag ik hopen dat je verder leed bespaart blijft want dat zou dan wel een probleem van wereldformaat zijn. Wie ziet dat ding nou?

Gewoon smeren, gaat vanzelf weg. Het ding(etje) zit niet bekneld, want dat doet echt verrotte zeer, dus over een paar dagen is het leed weer geleden.

En hou het goed schoon. Niet (voortdurend) peuren en voelen met ongewassen vingers. Douche er op na het poepen om het schoon te spoelen, smeren en verder afblijven.
Spertizalf! Gewoon te koop bij de drogist!
En oh ja neem ook een paar ibuprofen. 2 keer 500 mg, 4 keer per dag. Voel je er in ieder geval helemaal niks van.
fietsen varen vrouwelijk doen
En laat die string maar even in de kast liggen. Een flinke witte degelijke katoenen onderbroek doet wonderen.
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 06 juli 2015 @ 17:45:

Als je dat al kritiek vindt... teken er een emoticon op, kan je gemakkelijk communiceren op vakantie goed idee, en dan vernoem ik 'm naar jou
Het is vast de leeftijd, als je nog zo jong bent vind je snel iets gênant natuurlijk.
Ik heb curanol zalf gebruikt. Na mijn eerste bevalling 1 aambei gehad, curanol zalf gebruikt, nooit geen last meer van gehad. Daarna kreeg ik vlak voor mijn tweede bevalling opeens aambei, super in de stress gezeten ivm de bevalling. Nou hij was dus nog niet weg dus bevallen met aambei. Weer curanol zalf gebruikt, nu is de pijn weg maar er blijft een uitstulping zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven