Gezondheid alle pijlers

Help! aambei :-(

06-07-2015 15:47 51 berichten
Hoi allemaal!

Zo goed als weg :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee, maar wat doe je dan precies met die neusspray?
Op Internet werd dat aangeraden omdat het slijmvlies doet slinken. Kennelijk hebben veel zwangere vrouwen hier last van en die kregen dat als tip van de verloskundige. Baat het niet schaadt het niet dacht ik.
Naar de chirurg?! Mijn huisarts sneed de aambei zelf gewoon open, binnen 2 dagen was hij weg en dicht. Is je aambei donkerpaars? Dan is hij echt 'verstopt' en dan herstelt hij vaak niet meer uit zichzelf. Als hij rood is, kan dat nog wel, dan is de bloedtoevoer nog in orde.

Theranal heeft wel even nodig. Je kunt ook na het poepen een lauwwarm zitbad nemen, dan ontspant de kringspier zodat de aambei vaak weer naar binnen gaat. Ook moet je na het poepen zachtjes proberen de aambei terug te duwen, niet met je nagels! Gewoon heel zachtjes zuchten en naar binnen duwen. Moet je vaak een paar keer herhalen.

Vezels eten en veeeeeel water drinken. Gebruik vochtig toiletpapier tegen aambeien. En vooral: zit rustig op het toilet, laat het komen, ga niet duwen, zelfs als het 'klem' voelt. Het komt echt vanzelf, ook al kost het drie kwartier...

Succes, erg veel ervaring mee en het blijft vervelend!
Gewoon rustig afwachten en anders sperti erop. Het is ook weer niet levensbedreigend he... had er ook eentje na mijn bevalling.
Otrivin menthol ophalen en er op spuiten. De menthol verkoeld/verdoofd. 24 uur later ben je er sowieso vanaf.
quote:lipglossenluiers schreef op 06 juli 2015 @ 16:01:

Otrivin menthol ophalen en er op spuiten. De menthol verkoeld/verdoofd. 24 uur later ben je er sowieso vanaf.Dan heb jij aambeien die ik niet ken... Dat geldt niet voor alle aambeien helaas.
quote:lionlily schreef op 06 juli 2015 @ 15:59: