Gezondheid alle pijlers

Help, dik ooglid

09-12-2010 09:08 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen werd ik wakker met een gigantisch dik ooglid, alsof er vocht in zit, zo opgezet dat ik 3 plooien boven mijn oog heb en mijn oog 'hangt'. Zie er dus als een monster uit. Vorig jaar heb ik dat ook een paar keer gehad zonder duidelijke oorzaak. Ik heb geen andere producten gebruikt dan normaal qua cremes en er zit ook geen wondje ofzo. Heeft iemand dit wel eens en wat doe jij er dan aan? Ik heb er wat kalmerende creme met antibiotica werking opgedaan en wacht nu geduldig af.
Geprikt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Verwijder je je oogmake-up met babyolie ?
Had er afgelopen zomer ook last van. Na wat koelen en wat geduld was het de volgende dag weg. Weet nog steeds niet precies wat het was. Gok op een muggenbult, maar die zal jij nu wel niet hebben. Misschien verkeerd gelegen ofzo?
Ik had dat ook toen ik Gosh mascara had gebruikt. Bleek ik gewoon niet tegen te kunnen. Na een tijdje rust was het over, maar het is wel balen.
Ik heb het ook wel eens, mijn zus ook. Wij noemen dat ons gnoom-oog. Vervelend maar volgens mij niets aan te doen. Het is zeker geen steek van een insect. Wat het dan wél is weet ik niet. Laatste keer had ik het aan 2 ogen tegelijk. Toen kon ik echt niks zien. Ben een paar uur in bed blijven liggen totdat het iets beter ging. In de loop van de dag trekt het meestal weer helemaal weg. Of uiterlijk de volgende dag.
Ik zou even langs de huisarts gaan. Het kan zo een verstopt traanbuisje zijn of een lichte oogontsteking. Ik zou er niet zomaar een creme op smeren. Verder even geen make-up op.
Misschien dit?

http://www.purelijfkracht.nl/oogleden_gezwollen
Bedankt voor de adviezen. Voor dit soort kwaaltjes ga ik liever niet naar de huisarts, dat vind ik onzin. Ik heb wel eens een ontstoken oog gehad en dat was heel wat anders, daar waren wel medicijnen voor nodig. Traansbuisje ziet er ook prima uit dus het zal wel iets onschuldigs zijn. Geduldig wachten denk ik zo te lezen.
Ik kreeg het van de eczeem (krabben elders en dan in mijn ogen wrijven). Misschien wrijf je een bacterie die je onder de leden hebt in je oog? Ik heb het ook eens gehad nadat ik mijn lenzen was vergeten uit te doen.
Ik hield er altijd een wattenprop gedrenkt in zo heet mogelijk water tegenaan en binnen enkele uren was het dan weg maar ik weet niet hoe het gegaan was zonder die behandeling.
quote:schorpioentje29 schreef op 09 december 2010 @ 09:44:

Bedankt voor de adviezen. Voor dit soort kwaaltjes ga ik liever niet naar de huisarts, dat vind ik onzin. Ik heb wel eens een ontstoken oog gehad en dat was heel wat anders, daar waren wel medicijnen voor nodig. Traansbuisje ziet er ook prima uit dus het zal wel iets onschuldigs zijn. Geduldig wachten denk ik zo te lezen.

Ik ken iemand die dit één keer in de zoveel tijd heeft. Het lijkt net of iemand haar een blauw oog heeft geslagen. Dit was wel een aandoening: ik weet niet meer hoe het heet.

Het kan natuurlijk ook van make-up komen. Maar als je geen oplossing vind, misschien toch even naar de HA?
Ontstoken talgbultje?
Klinkt voor mij toch als een ontsteking. Als je er sneller vanaf wilt moet je volgens mij toch naar de huisarts voor een antibioticazalf.

Met je oog make up kan je eventueel jezelf wel weer herbesmetten, dus oude mascara weggooien, en je oogpotlood ontsmetten met alcohol.
Misschien moet je je huid gaan wassen met neutral? Of je hebt je mascara vannacht opgehouden en daar ben je allergisch voor? Ik krijg van bepaalde mascara's ook vreselijk jeuk, en ik kan er donder op zeggen dat ik dan ineens een oogontsteking heb. Heb trouwens deze dagen sowieso "prutterige"(ieuwh) ogen. Komt door de koude buiten denk ik.
En geen lenzen gebruiken zolang het nog niet over is. 's Ochtends kun je je oog ook schoonmaken met een wattenstaafje en gekookt water.
kan een ingeroeid wimperhaartje zijn misschien
Je zou eens kunnen googlen op angio oedeem gezicht.

Angio oedeem is vaak onderdeel van urticaria(netelroos), maar hoeft niet altijd samen te gaan.

Vaak is er een zwelling van de lip/lippen of oogleden.

Ik heb het vrij regelmatig. Maar in mijn geval in combinatie met chronische urticaria. Heel vervelend.
Verstopt traanbuisje?

Ik moest trouwens heel erg lachen toen ik je avator zag
Je vindt jouw oog niet belangrijk genoeg om er voor naar de huisarts te gaan? Ik zou met oogproblemen juist veel sneller naar de ha gaan dan bijv een zeer been.

het kan van alles zijn, maar als het maar 1 oog is, moet je naar iets zoeken wat je niet bij het andere oog gedaan hebt....

Koelen met ijs/water mag natuurlijk altijd.
Nogmaals bedankt, het ooglid wordt langzaam dunner. Ik zat zelf ook te denken aan een allergische reactie. Misschien heb ik vannacht in mijn slaap eerst de poes geaaid en daarna in mijn oog gewreven ofzo.

Vind dit kwaaltje inderdaad nog steeds bepaald niet huisarts waardig. Als iedereen voor dit soort dingen de deur van de dokter platloopt heeft die geen tijd meer voor echt belangrijke dingen. Uitzonderingen natuurlijk als het de oogbol zelf betreft, iets wat lang aanhoudt en niet wegtrekt of verbetert of andere nare dingen zoals oogontsteking.

Verder trouwens geen lenzen, make-up eraf gehaald, beide ogen zelfde cremes gebruikt, geen wonderolie etc etc.

Ga eens Googlen nav de tips.
quote:schorpioentje29 schreef op 09 december 2010 @ 12:22:

Vind dit kwaaltje inderdaad nog steeds bepaald niet huisarts waardig. Als iedereen voor dit soort dingen de deur van de dokter platloopt heeft die geen tijd meer voor echt belangrijke dingen. Uitzonderingen natuurlijk als het de oogbol zelf betreft, iets wat lang aanhoudt en niet wegtrekt of verbetert of andere nare dingen zoals oogontsteking..Het is je bekend dat je door een ooglidontsteking een verminderd zicht kan krijgen? Als er een 'bult' in je ooglid zit, kan ie de druk op je oogbol veranderen. Zie wiki.

Wist ik ook niet hoor,maar mijn huisarts vertelde me dat toen ik met een monstrueus ooglid daar zat omdat het toch wel erg storend werd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven