Gezondheid alle pijlers

Help! Eczeem in gezicht en op het hoofd

02-07-2013 22:20 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb eczeem over mijn hele lichaam. Het is een soort atopisch eczeem waar je dus vaker een soort van aanvallen krijgt waarbij je eczeem over je hele lichaam krijgt :(

Ik vind de eczeem in mijn gezicht en hoofdhuid echt het allerergste! Ik heb al zoveel zalven gehad van de arts, maar niks werkt. Dus ik wil over op oa homeopathisch of iets anders? Weet iemand wat goed werkt? En dan vooral voor het gezicht en hoofdhuid.
Gebruik je voor je gezicht al wel een crème zonder parfum en dergelijke?

Ik heb geen idee wat voor middelen echt kunnen helpen, sorry. Maar het is geloof ik wel belangrijk om het vet en soepel te huiden met een crème zonder allerlei toevoegingen.
Het enige wat bewezen helpt (en dan vaak nog niet volledig) is een strikt zalfregime met de goede zalf evt in combinatie met medicatie.

Ben je onder behandeling in een ziekenhuis? En zo ja, ben je al gewisseld van ziekenhuis voor een nieuwe frisse blik?
Medicinale shampoo (uit Amerika) zou uitkomst moeten bieden. Sterkte!
Ik weet hoe vervelend het is, ben zelf 23 jaar en heb constitutioneel eczeem in een heftige variant. Vorig jaar zelfs in ziekenhuis gelegen hiervoor. Wat erg belangrijk is maar makkelijker gezegd dan gedaan is zo min mogelijk stressen erom. Vraag voor je hoofdhuid een soort menthol shampoo tegen de jeuk,( even kijkdn hoe die van mij heet *denorex rx shampoo) ,slaap met katoenen handschoenen aan en hou je huid ( vooral als je gewoon thuis bent) goed vettig. Niet onder een hete douche en niet langer dan 20 min in bad!

Ik heb sinds november fijne medicijnen en ben daarnaast naar een alternatieve therapeut gegaan en ik heb er vanaf maart 80% minder last van!

Probeer het even vol te houden, maar je komt er doorheen! Succes
Zinkzalf. Helaas zit er een witte kleurstof in, het zgn zinkwit. Maar dat verzacht eczeem.
Bij mij helpen de aquasource producten van Biotherm erg goed. Ik heb heel veel last van eczeem gehad, ik zag eruit alsof ik brandwonden in mijn gezicht had. Verder gebruik ik Lacaster zonnebrandcreme voor het gezicht hoger dan factor 50. Niet te veel vet gebruiken, dat stikt, ook geen wax in je haar!! Succes
dankje voor alle goeie reacties!

@snoozer: ik gebruik niks en nooit iets op mijn gezicht, want dat durf ik gewoon niet. en als ik al bij grote uitzondering iets gebruik is het altijd zonder de rotzooi erin.

@bootje: ik ben bij verschillende artsen geweest, heb meer dan 25 zalven gehad, maar ook medicatie. ik hou me aan een heel streng dieet, omdat ik voor veel allergisch ben. Ik heb zelfs in het ziekenhuis gelegen met mijn eczeem. Teertherapie, lichttherapie, niks hielp.

@Lara: hoe heet die shampoo? waar te koop?

@orchidee: o jij weet helemaal hoe het voelt. Ik heb ook in het ziekenhuis gelegen :( Ik snap alleen dat vettig houden nooit zo. Als ik dan krab, krab ik een grote vochtige wond. Uitdrogen en niks smeren lijkt bij mij beter te werken. Dankje voor je steun, geweldig dat jij ervanaf bent.

@Blommit: zinkzalf.... het zal best mensen helpen, maar ik heb er hele slechte ervaringen mee.

@jacky74: aquasource producten van Biotherm. Welke precies? En dat kun je gewoon op de eczeem smeren en dat werkt?
Wat 100% natuurlijk is en het proberen waard is kokosolie. Je kunt het kopen bij de natuurvoedingswinkel. Ik heb zelf de geurloze en het is echt een fijn product om te smeren. Mijn zus raadde het mij aan ivm mijn eczeemklachten. Zij smeert het bij haar zoontje ivm eczeem en het helpt echt goed!

Natuurlijk weet ik niet of het jou helpt, maar ik wilde het toch even noemen. Succes en sterkte!

dankje Yvonne77

weet je toevallig of je het op de ogen en gezicht kan smeren?

is het duur? kan ik het kopen bij de reformwinkel?
Ik geloof dat zo'n pot van 500ml rond de ¤7,- kost. Het is te koop bij de reformwinkel als het goed is. Je kunt het op je gezicht smeren, bij je ogen zou ik voorzichtig zijn.

Kokosolie is onder de 25 graden een vast product. Het smelt in je hand en wordt dan olie. Als je het rond je ogen smeert denk ik dat het ook in je ogen loopt. Lijkt me geen aanrader

Verder kun je het ook eten, er in bakken, etc... Dat doe ik allemaal niet, maar mijn zus smijt het geloof ik overal in en het heeft veel kwaaltjes verholpen bij hun.
quote:Yvonne77 schreef op 03 juli 2013 @ 01:20:

Ik geloof dat zo'n pot van 500ml rond de ¤7,- kost. Het is te koop bij de reformwinkel als het goed is. Je kunt het op je gezicht smeren, bij je ogen zou ik voorzichtig zijn.

Kokosolie is onder de 25 graden een vast product. Het smelt in je hand en wordt dan olie. Als je het rond je ogen smeert denk ik dat het ook in je ogen loopt. Lijkt me geen aanrader

Verder kun je het ook eten, er in bakken, etc... Dat doe ik allemaal niet, maar mijn zus smijt het geloof ik overal in en het heeft veel kwaaltjes verholpen bij hun.Ik gebruik ook kokosolie en zelfs op mijn oogleden gaat dat prima. is heel zacht en verzorgend voor je huid.
Oké super bedankt! Ik ga het halen!

Is er nog een speciaal merk ervan dat het best is? Of maakt het niks uit?

Ik voel me door eczeem helemaal een wrak :( slaap slecht, lijk moeite te hebben met ademhalen soms. Lig er echt van in bed!
Zowel mijn dochter als zoon hebben last van eczeem. Vooral bij mijn zoon werkt Dermalex heel goed. Dit is homeopatisch en verkrijgbaar bij apotheek en drogisterij.
de kokosolie is binnen :D sorry, ik ben een beetje blij omdat ik het gevoel heb dat het wel eens zou kunnen gaan werken
succes Nonduoo!

Eczeem is echt shit!
Ik gebruik een shampoo op basis van zeezout om mijn haar te wassen, dit is prettig voor mijn hoofdhuid.

Heb al sinds mijn geboorte constitutioneel/atopisch eczeem en de laatste tijd is het gelukkig redelijk onder controle.

Ondanks dat die zalf rotzooi is werkt het wel als ik 2 weken braaf smeer, het is bij mij een kwestie van volhouden maar vind zalf op vaselinebasis zo smerig aanvoelen
quote:nonduoo schreef op 03 juli 2013 @ 13:15:

de kokosolie is binnen :D sorry, ik ben een beetje blij omdat ik het gevoel heb dat het wel eens zou kunnen gaan werken Ik ben benieuwd of het je helpt. Ik hoop het.
.
Oddjobx: ik ben het helemaal met je eens. Maar ik heb 3 jaar lang bij verschillende dermatologen gelopen. Ik ben zelfs opgenomen geweest in een academisch ziekenhuis. Maar wat ze daar deden is zinkzalf en teer. en natuurlijk pillen en zo. Niks hielp. O ja, en prednison zetten ze ook graag in mijn bil. Maar ik wil dat allemaal niet meer!!

Ik reageer beter op homeopatisch en ga ook naar de homeopatische arts.

Ik heb trouwens in 2012/2013 bakken met medicatie geslikt, vooral anti biotica. en ik denk dat dit de manier is hoe het eruit komt!!!

Ik heb toen straks gesmeerd met de kokos olie en het heeft me echt al wat verzacht. Ik weet dat het ook van binnenuit komt, maar het is toch fijn als het wat verzacht.
Nonduoo, ik hoop dat de kokosolie je helpt ! Ik heb geen eczeem maar gebruik kokosolie als huid-en haarverzorging, zonnebrandcreme , bij wondjes en infecties, om te bakken en braden.... zelfs de verbrande neus van mijn hond genas binnen een enkele smeerbeurt met kokosolie . En nog een tip: neem 1 eetlepel per dag gewoon direct in je mond. .. dan gebeurt er van binnenuit ook het nodige . Het is een super natuurlijk produkt . Sterkte !
.
Ik lees dat de reacties al zijn van een paar dagen geleden, maar wil toch even reageren.

Ik heb helaas ook sinds mijn geboorte al eczeem en smeer hiervoor de zwaarste klasse hormoonzalf. De middeltjes die hier genoemd worden (cocosvet, zinkzalf etc) hebben bij mij helemaal 0 effect.

Zelf merk ik dat als ik stress heb, mijn huid daar heel erg op reageert.

Ik las al dat je een dieet volgt ivm voedingsallergie. Zelf heb ik pas geleden opnieuw in een nieuw ziekenhuis testen laten uitvoeren en hier kwam uit dat ik een fikse allergie heb op kippen ei eiwit, en dat ik reageer op de stof cocapropyl betaine. (deze stof zit in veel zepen, bodylotions, shampoo's en haarverf ) Nu ik hier op let, merk ik het verschil wel!

Ik raad je aan om een goede dermatoloog te zoeken. als je er een hebt, is het misschien een idee om eens te kijken in een ander ziekenhuis.
Ik wil even melden dat de kokosolie tot nu toe een heel groot succes is!! Ik denk wel dat het komt door de combinatie met de medicatie die ik ervoor krijg, maar dat maakt me allemaal niks uit. Ik smeer lekker 2 keer per dag en dan ben ik weer een bounty :D

Super super bedankt!!!!

@Ninthe: wat erg dat je ook zo'n eczeem hebt! :( inderdaad, stress is inderdaad niet goed en dan ga ik ook veel krabben. En dat geeft weer stress, en zo verder....

Ik heb de voedselallergietest laten doen voor 300 euro bij een homeopatisch arts, omdat ze in het ziekenhuis niet alles testen. Ik heb een heel boekwerk met meer dan 300 producten waarop ik getest ben. Ik merk echt groot verschil sinds ik me aan mijn dieet hou. echt heel groot.

In ziekenhuizen, dus ook dermatologen, bestrijden ze eigenlijk alleen maar. Dus zalven, zelfs prednison heb ik vaak gehad. Maar de oorzaak wordt niet naar gekeken! Mijn homeopatisch arts zag meteen een schimmelinfectie en schreef me tabletten voor, Ik was zo sceptisch, maar het schijnt dat toch te zijn. Mijn eczeem wordt met de dag minder. Ik moet me natuurlijk wel aan mijn dieet houden, dat ook niet altijd makkelijk is! Veel mensen vinden mijn dieet overdreven: geen ei, melk, soja, rijst, veel fruit niet, sommige groenten niet en ik mag nog meer dingen niet. Maar ik merk gewoon echt veel verschil!! Maar ik mag echt nooit meer melk en ei... waar andere mensen 0,35 scoren, scoor ik hoger dan 100, dus echt zwaar allergisch. Dat heb ik ook altijd zo ervaren als ik iets van zuivel at....

Ik zou alleen nog naar dermatologen gaan als het echt echt erg uit de hand loopt. Ik ben 3 jaar veel ziekenhuizen en dermatologen af gegaan, maar niemand kon me helpen, alleen maar zware zalven, prednison. er werd wel getest, maar minimaal. Nee, ik ben blij met mijn homeopatisch arts. en met jullie natuurlijk, want daarom heb ik nu 50% minder eczeem!
quote:nonduoo schreef op 05 juli 2013 @ 13:46:

Ik wil even melden dat de kokosolie tot nu toe een heel groot succes is!! Ik denk wel dat het komt door de combinatie met de medicatie die ik ervoor krijg, maar dat maakt me allemaal niks uit. Ik smeer lekker 2 keer per dag en dan ben ik weer een bounty :D

Super super bedankt!!!!

Wat fijn dat het je helpt!

(Zelf heb ik dus de geurloze, want ik werd helemaal naar van die kokos-lucht na een tijdje.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven