Help! Ik snurk!

vrijdag 9 augustus 2013 om 13:02
Help! Ik snurk! En nog wel vaker en harder dan mijn echtgenoot.
Een vervelend probleem, want naast het feit dat ik het eigenlijk genant vind, er zelf nog weleens van wakker wordt, is mijn man smorgens gebroken.
Is er iemand met een goede tip die ik nog niet heb geprobeert?
Aparte slaapkamer is een laatste oplossing;-), maar liever niet, hahaha.
Oordopjes vindt mijn man niet lekker slapen,dan hoort ie zijn eigen bloedsomloop;-).
Ik heb van die pleisters over de neus gekocht, maar heb niet het idee dat die helpen.
Er is ook spray te koop, maar die kan ik niet gebruiken.
Ik probeer zo min mogelijk op mijn rug te liggen, maar dat lukt niet altijd. En daarnaast lig ik ook te knorren als ik op mijn zij of buik slaap. Aldoende mij ega.
Help?
Een vervelend probleem, want naast het feit dat ik het eigenlijk genant vind, er zelf nog weleens van wakker wordt, is mijn man smorgens gebroken.
Is er iemand met een goede tip die ik nog niet heb geprobeert?
Aparte slaapkamer is een laatste oplossing;-), maar liever niet, hahaha.
Oordopjes vindt mijn man niet lekker slapen,dan hoort ie zijn eigen bloedsomloop;-).
Ik heb van die pleisters over de neus gekocht, maar heb niet het idee dat die helpen.
Er is ook spray te koop, maar die kan ik niet gebruiken.
Ik probeer zo min mogelijk op mijn rug te liggen, maar dat lukt niet altijd. En daarnaast lig ik ook te knorren als ik op mijn zij of buik slaap. Aldoende mij ega.
Help?

vrijdag 9 augustus 2013 om 13:29
Misschien moet je man even doorzetten met die oordoppen.
Ik had ook dat ik het hoorde suizen en mijn hart kon horen bonzen maar het went heel snel en nu slaap ik lekker terwijl vriend een bos omzaagt naast me.
Ik snurk zelf overigens ook regelmatig sinds ik ben aangekomen.(en na het drinken van alcohol is het helemaal gezellig)
Ik had ook dat ik het hoorde suizen en mijn hart kon horen bonzen maar het went heel snel en nu slaap ik lekker terwijl vriend een bos omzaagt naast me.
Ik snurk zelf overigens ook regelmatig sinds ik ben aangekomen.(en na het drinken van alcohol is het helemaal gezellig)

vrijdag 9 augustus 2013 om 14:26
Hier ook een snurker, denk er al een tijdje over om er iets aan te doen want je wordt vast zelf ook uitgeruster wakker als je niet snurkt. Bij mij speelt overgewicht een rol en het roken, maar heb altijd al gesnurkt, van kinds af aan al.
Tot die tijd idd oordopjes voor mijn bedpartner, die slaapt er niet minder om al blijf ik het genant vinden dat het moet Die vindt die pleisters ed onzin omdat hij het toch niet hoort.
Heb ook zo'n plastic ding geprobeerd dat je neusgaten open zou moeten houden maar die is 's ochtends altijd foetsie en het is lastig zoeken naar zo'n doorzichtig ding.
Tot die tijd idd oordopjes voor mijn bedpartner, die slaapt er niet minder om al blijf ik het genant vinden dat het moet Die vindt die pleisters ed onzin omdat hij het toch niet hoort.
Heb ook zo'n plastic ding geprobeerd dat je neusgaten open zou moeten houden maar die is 's ochtends altijd foetsie en het is lastig zoeken naar zo'n doorzichtig ding.

vrijdag 9 augustus 2013 om 15:27
Ik snurkte altijd heel erg, maar aangezien ik geen partner heb hadden alleen mijn kinderen er last van als ze eens een keer bij mij op de kamer sliepen.
Onlangs is gebleken dat ik niet alleen snurk, maar daarbij een flinke slaapapneu had, waar ik wel behoorlijk verschijnselen bij had.
Nu is mijn nieuwe missie om iedereen die snurkt toch minstens aan te raden om slaapapneu in gedachten te houden, want dan is het naast vervelend voor je partner ook nog es heel ongezond voor jezelf.
Onlangs is gebleken dat ik niet alleen snurk, maar daarbij een flinke slaapapneu had, waar ik wel behoorlijk verschijnselen bij had.
Nu is mijn nieuwe missie om iedereen die snurkt toch minstens aan te raden om slaapapneu in gedachten te houden, want dan is het naast vervelend voor je partner ook nog es heel ongezond voor jezelf.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 9 augustus 2013 om 16:12
Naaaaah! Ik moet gewoon op dieet!
Ik ben inderdaad wel aangekomen afgelopen jaar, weeg nu 85 kilo. Dat is niet echt superzwaar overgewicht, maar wel voor het goede 10 a 15 kilo teveel.
Wat raar dat de dokter daar niks over gezegd heeft?
Dat is dus wel de goedkoopste tip... afvallen.
En kijken of het daaraan ligt. Alhoewel ik eerder in mijn leven weleens bijna 95 kilo woog, maar toen snurkte ik niet.
Oeh 800 euro voor een apparaatje is wel veel zeg.dan slapen we wel apart;-).
En die oordopjes: als meneer niet meer wil, dan wil ie niet...maar tis ook wel een piepert, want de vogeltjes zingen smorgens ook al te hard...
Slaapapneu: ik heb ook vaak een stokkende ademhaling, maar voor zover ik weet niet zo vaak dat t echt een apneu is. Mijn man schrikt er weleens van, dan denkt ie: doet ze het nog wel, en dan ineens adem ik weer;-).
Na het drinken van wijn dan is het helemaal erg ja. Gelukkig voor mijn man drink ik niet zo vaak;-).
Dames bedankt voor jullie input! Ik vrees dat t dan aan mijn eigen vreetzucht te danken is... dat ik (en de dokter) daar nou niet op gekomen ben. Afvallen dus maar...behalve voor mijn eigen gezondheid ook nog eens beter voor mijn huwelijk...
Ik ben inderdaad wel aangekomen afgelopen jaar, weeg nu 85 kilo. Dat is niet echt superzwaar overgewicht, maar wel voor het goede 10 a 15 kilo teveel.
Wat raar dat de dokter daar niks over gezegd heeft?
Dat is dus wel de goedkoopste tip... afvallen.
En kijken of het daaraan ligt. Alhoewel ik eerder in mijn leven weleens bijna 95 kilo woog, maar toen snurkte ik niet.
Oeh 800 euro voor een apparaatje is wel veel zeg.dan slapen we wel apart;-).
En die oordopjes: als meneer niet meer wil, dan wil ie niet...maar tis ook wel een piepert, want de vogeltjes zingen smorgens ook al te hard...
Slaapapneu: ik heb ook vaak een stokkende ademhaling, maar voor zover ik weet niet zo vaak dat t echt een apneu is. Mijn man schrikt er weleens van, dan denkt ie: doet ze het nog wel, en dan ineens adem ik weer;-).
Na het drinken van wijn dan is het helemaal erg ja. Gelukkig voor mijn man drink ik niet zo vaak;-).
Dames bedankt voor jullie input! Ik vrees dat t dan aan mijn eigen vreetzucht te danken is... dat ik (en de dokter) daar nou niet op gekomen ben. Afvallen dus maar...behalve voor mijn eigen gezondheid ook nog eens beter voor mijn huwelijk...
vrijdag 9 augustus 2013 om 18:19
quote:Amand, 4 uur geleden
Aparte slaapkamers nemen. Samen slapen is sowieso voor paupers. En wanneer je allebei goed uitgerust bent, gaat je seksleven er ook nog eens op vooruit. Win-win, lijkt me.
Ik zou niet anders meer willen.
Wij zijn geen paupers!
Wij zijn geen paupers!
Maar we slapen wel in de weekenden samen. Wat maakt ons dat dan?
Aparte slaapkamers nemen. Samen slapen is sowieso voor paupers. En wanneer je allebei goed uitgerust bent, gaat je seksleven er ook nog eens op vooruit. Win-win, lijkt me.
Ik zou niet anders meer willen.
Wij zijn geen paupers!
Wij zijn geen paupers!
Maar we slapen wel in de weekenden samen. Wat maakt ons dat dan?
vrijdag 9 augustus 2013 om 18:20
quote:Dames bedankt voor jullie input! Ik vrees dat t dan aan mijn eigen vreetzucht te danken is... dat ik (en de dokter) daar nou niet op gekomen ben. Afvallen dus maar...behalve voor mijn eigen gezondheid ook nog eens beter voor mijn huwelijk...Nou, tip van amand in acht nemen dan maar. Apart slapen is beter voor je seksleven. Seks is verbranden. Verbranden is afvallen. Afvallen is minder snurken. Briljant!
vrijdag 9 augustus 2013 om 18:22
quote:tantetilly schreef op 09 augustus 2013 @ 16:12:
Stokkende ademhaling is wel een indicatie voor apneu.
Ik had er zo'n 100 per uur, nooit iemand iets van gemerkt.
Stokkende ademhaling is wel een indicatie voor apneu.
Ik had er zo'n 100 per uur, nooit iemand iets van gemerkt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning