Gezondheid alle pijlers

Help! Wortelkanaalbehandeling en dikke wang/napijn?

29-12-2013 00:59 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een maand geleden een onschuldig gaatje laten vullen, alleen ik kreeg daarna juist last van mijn kies(bovenin). Ik ben toen terug naar de tandarts geweest, en heeft er wat afgeslepen omdat er misschien teveel vulling gezet was. Als de pijn aan bleef houden moest ik een afspraak maken voor een zenuwbehandeling. De pijn is nog erger geworden, ik heb er nu 2 weken echt hevig last van!! Een paar keer per dag heb ik zo'n half uur/uur hevige pijn.

Mijn tandarts is op vakantie dus ik wil naar een andere tandarts gaan komende maandag voor een zenuwbehandeling.

Ik heb nu een paar vragen waar ik gewoon echt geen antwoord op weet, en ik kan het ook nergens vinden.

Krijg je altijd een dikke wang na een zenuwbehandeling bij een kies bovenin? Of hevige napijn?

Ik wilde graag nieuwjaar gaan vieren, ik heb alles al geregeld en mensen rekenen op mij, maar met een dikke wang wil ik niet gezien worden.. Dat klinkt misschien stom maar daar voel ik me niet fijn bij. Verder kan ik er ook voor kiezen om het donderdag te doen, als mijn tandarts weer open is. Maar is dit niet te lang? wordt de ontsteking dan niet erger en heb ik dan meer kans dat de tand er uit moet?

Mijn tweede probleem is, dat als ik donderdag de zenuwbehandeling laat zetten, ik waarschijnlijk veel dagen last van napijn zal hebben. Aangezien meteen de maandag na mijn zenuwbehandeling mijn tentamenweek begint zal dit ook niet goed uit komen voor mij.

Heeft iemand hier ervaring mee of een antwoord op? Ik zou het fijn vinden als iemand hier een serieus antwoord op geeft want ik weet het echt niet!

Alvast bedankt!
Die druk van de ontsteking onder de vulling is inderdaad een vaker voorkomend verschijnsel. Vervelend hoor. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven