Gezondheid alle pijlers

Help Xan aan een goede nachtrust!

02-03-2010 09:47 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers!

Inderdaad: help Xan de nacht door

Sinds ik zwanger ben, snurk ik namelijk ineens . Het is óf een onbewuste wraak op de altijd snurk-achtige Xan óf het is een zwangerschapskwaaltje, want eerst snurkte ik nooit. Google leverde op:

Meer een weetje dan een tip en vooral vervelend voor je partner: de kans is heel groot dat je tijdens je zwangerschap opeens gaat snurken. Je lichaam houdt namelijk meer vocht vast en je aderen zijn beter doorbloedt. Daardoor zwelt je neusslijmvlies op en inderdaad, daar ga je van snurken.

Anyway, aangezien het best sneu voor Xan is dat ik hem de halve nacht wakkersnurk, bedacht ik mij dat jullie wellicht handige anti-snurktips hebben. Nu wordt een van ons af en toe verbannen naar de logeerkamer, maar het is toch leuker als dat niet hoeft. Afgelopen weken heb ik Snurdim geprobeerd, omdat dat een homeopathisch middel is. Ik wil namelijk nu geen rare middeltjes gebruiken.

Dus: help Xan aan een goede nachtrust!

Erwtje
Peas on earth!
Kan ie alvast wennen aan de slapeloze nachten als er eenmaal 'n jankend kind in huis is.
Zo probeerde ik het eerst ook te verkopen, waarop hij zei dat hij daarom juist nú nog even lekker wilde slapen
Peas on earth!
Hebben jullie een hond?
Bij het prikbord staat een topic of iemand een anti-snurkmiddel wil hebben. Weet alleen niet of dat middel mag als je zwanger bent.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
whahah! Bij de apotheek heb je toch van die dingen ehm.. condooms van die sprays om je slijm wat dikker te maken? Maar weet niet of dat mag ivm je zwangerschap

(Van de condooms is een grapje hoor, ik word vandaag door iedereen verkeerd begrepen )
Uit onderzoek blijkt dat 30% van de zwangere vrouwen ineens begint te snurken. Dit wordt veroorzaakt door het zwellen van de slijmvliezen in je neus waardoor de luchtdoorgang kleiner wordt. Hoe zwaarder je was voordat je zwanger werd en hoe meer gewicht je aankomt in de zwangerschap, hoe groter de kans is dat je last krijgt van snurken. Probeer dan ook niet te veel aan te komen (lijnen mag niet, maar opletten met wat je eet is heel verstandig). Gelukkig gaat het weer over als de baby geboren is, maar tot die tijd is het wel zo prettig voor jezelf en je partner om het snurken zoveel mogelijk binnen de perken te houden. Slaap bij op je zij, in rugligging wordt het snurken erger omdat je zwaarder wordende lichaam op je luchtwegen drukt. De voorkeur heeft de linkerzijde. Zet het hoofdeinde van je bed iets omhoog. Heb je geen bedbodem die omhoog kan, leg dan een paar boeken onder je matras op zo’n manier dat je matras gelijkmatig iets oploopt. Gebruik geen alcohol, vermijd rookinademing en gebruik geen slaaptabletten.
Geen hond hier. Zou die hond mijn snurkprobleem kunnen oplossen dan?

Die snurkmiddeltjes wil ik dus liever niet gebruiken. Xan gebruikt zelf zo'n middeltje waar in de bijsluiter staat dat het niet aangeraden wordt tijdens zwangerschap.

Ik heb wel een verstelbare lattenbodem, misschien helpt het inderdaad om die íetsjes omhoog te zetten. Op mijn rug of op mijn zij... het maakt niets uit namelijk, want ik snurk gestaag door. Ik schijn 's nachts ook herhaaldelijk 'sorry' te zeggen als Xan weer eens in mijn rug prikt en zegt 'je snurkt joh!', maar ik weet er niets meer van
Peas on earth!
Misschien moet ik trouwens even bij de apotheek vragen

*vraagt zich af of je hersenactiviteit wordt aangetast door dat zwangerzijn*
Peas on earth!
Haha ja dat is wel een goed idee, en je hersenactiviteit is niet aangepast hoor, je hebt nu 2 paar hersens hahah!
Bij mijn eerste heb ik nergens last van gehad, maar nu??? Ik heb er gewoon keelpijn van! Ik hoop nu al dat ik in het ziekenhuis een eenpersoonskamer zal krijgen, puur voor de nachtrust van de mede moeders...

Heb al neusspray gebruikt om te kijken of het slijmvlies daar al wat minder opgezwollen van zou raken maar helaas pindakaas....
Ja, dat vind ik echt.
Oh Mamasaar, jij hebt dus hetzelfde probleem

Ook nog geen oplossing gevonden dus?
Peas on earth!
Bevallen over een hele korte tijd lijkt me de meest effectieve oplossing

Maar heb wel intens medelijden met mijn man Ach ja, heft zich weer op tijdens de bevalling
Ja, dat vind ik echt.
Snurdim! Haha! Net zo'n rare naam als Fluimicil!

(Sorry, verder geen zinvolle toevoeging; ik snurkte niet tijdens mijn zwangerschap)
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 02 maart 2010 @ 09:57:

Misschien moet ik trouwens even bij de apotheek vragen

*vraagt zich af of je hersenactiviteit wordt aangetast door dat zwangerzijn*Ja, dat heet zwangerschapsdementie en daar mag je vijf jaar een beroep op doen, in alle voorkomende gevallen.
Ik snurk altijd en ben niet zwanger Tips heb ik niet. Het enige wat Xan kan doen is oordopjes in zijn oren duwen

Succes Erwtje, oja, Xan ook
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 02 maart 2010 @ 09:57:

Geen hond hier. Zou die hond mijn snurkprobleem kunnen oplossen dan? Nee. Het politiek correct antwoord zou zijn geweest dat Xander dan in het hondenhok gaat slapen. Maar als ik Xander was dan zou dat scenario nog even besproken worden...
Bij de apotheek heb je een soort van pleisters, meer dunne strips eigenlijk. die plak je op je neus en dan worden je neusvleugels een ietsje opengetrokken. hierdoor is er meer ruimte en snurk je niet/minder.

heb ze wel eens geprobeerd en werkt! plus, je neemt niks in, dus geen nadeel voor zwanger..
quote:saded schreef op 02 maart 2010 @ 10:31:

Bij de apotheek heb je een soort van pleisters, meer dunne strips eigenlijk. die plak je op je neus en dan worden je neusvleugels een ietsje opengetrokken. hierdoor is er meer ruimte en snurk je niet/minder.

heb ze wel eens geprobeerd en werkt! plus, je neemt niks in, dus geen nadeel voor zwanger..

Voelt dat niet gek dan? Of valt dat mee? Dat is misschien wel de moeite van het proberen waard

Geve, ik denk dat Xan niet akkoord gaat met je voorstel, gelukkig hebben we ook een logeerkamer

Mamasaar, bevallen lijkt me inderdaad het meest effectief

Moppetoet, ik noteer de komende vijf jaar even in mijn agenda. Altijd handig om een excuus klaar te hebebn liggen
Peas on earth!
Ik merk dat het snurken achterin mijn keel is, dus niet in mijn neus. Het is echt het slijmvlies dat opzwelt.

Had ook al gedacht aan pleisters maar het lijkt me gewoon niks uithalen omdat het snurken bij mij niet daar zit.

*zucht*
Ja, dat vind ik echt.
Oordoppen blijken hier in huis de enige oplossing (en dan vooral voor zijn gesnurk maar soms ook voor dat van mij ).

Ik heb sinds kort van die siliconen oordoppen. Die voegen zich echt helemaal naar je oor en maken het restgeluid echt heel veel minder. Ze werken veel beter dan 'normale' oordoppen en zitten ook nog prettiger (ik voel er niets van als ik ze in heb).
Ja, dat herken ik wel. Het lijkt inderdaad meer áchterin te zijn. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat die pleisters wel kunnen helpen omdat je meer ruimte in je neus krijgt en door je neus kunt ademen (en dus niet meer achterin snurkt).

*zucht ook*
Peas on earth!
De bank
quote:Lunax schreef op 02 maart 2010 @ 10:59:

Oordoppen blijken hier in huis de enige oplossing (en dan vooral voor zijn gesnurk maar soms ook voor dat van mij ).

Ik heb sinds kort van die siliconen oordoppen. Die voegen zich echt helemaal naar je oor en maken het restgeluid echt heel veel minder. Ze werken veel beter dan 'normale' oordoppen en zitten ook nog prettiger (ik voel er niets van als ik ze in heb).

Hoe doe je dat dan als je 's morgens wakker moet worden van de wekken?

*Zou wel een optie zijn voor manlief als ik zijn wekker uit zou maken...hmmmmm *
Ja, dat vind ik echt.
Airmax Snurkers, een raar plastic ding dat je neusgaten openhoudt. Ziet er niet uit, maar helpt bij mij en Lief wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven