Gezondheid alle pijlers

Helpt menthol 10 poeder tegen muggenbeten?

30-06-2010 13:44 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Op de reclame zag ik dat je menthol 10 poeder kan gebruiken als je last hebt van muggenbeten. Ik zelf reageer zo erg op muggenbulten dat ik bijna denk dat ik er allergisch voor ben; het zijn geen gewone muggenbultjes maar het worden bulten van een paar cm en ze worden hard (klinkt niet zo fijn ) en ze doen zeer met lopen. Heel vervelend dus.

Maar, op de reclame zag ik dus dat je menthol 10 poeder kan gebruiken. Zijn er mensen die dit wel is hebben gebruikt op muggenbeten? En wat zijn je ervaringen?

Thnxs !
quote:singalala schreef op 30 juni 2010 @ 14:31:

Ik weet dat huisartsen zeker niet altijd verstand hebben van medicatie en dat dit beter is in de apotheken. Maar je verloskundige (en nee, ik ben er geen) weet het echt wel hoe het exact met algemene middelen zoals antihistaminica en zwangerschap zit.

Persoonlijk heb ik meerdere malen onzinnig advies van apothekersassistenten aangehoord qua medicatieadviezen. En hoewel ik ook weleens dagen in een apotheek heb gewerkt en het leuke mensen zijn, vertrouw ik ze niet blind. Dus ik raad iedereen aan om gewoon zelf de bijsluiter te lezen en ook advies in te winnen als er bijzondere dingen zoals zwangerschap spelen.

En ja, ik heb meer vertrouwen in verloskundigen dan apothekersassistenten. Ik denk ook dat ze meer van de veiligheid over dit specifieke, simpele middel en zwangerschap weten en ook alternatieven aan kunnen dragen dan apothekersassistenten.Ik weet dan niet naar welke apotheek jij gaat, maar voor dit soort advies heb ik 4 jaar lang in de studie-banken gezeten en ik heb er hard voor geleerd. Daarnaast hebben wij, mocht ik iets niet uit mijn hoofd weten (tja, sorry maar mijn hoofd is nou eenmaal niet zo groot dat ik alles weet) een boek waarin precies staat wat wel en niet mag bij zwangerschap inclusief alternatief etc. Dus ik snap nniet wat een verloskundige daar nog meer aan advies over kan geven dan wij. Maar goed, ga lekker met je vragen naar de verloskundige en laat mensen die wel vertrouwen hebben in onze kunde gewoon naar ons toe komn. Krijgen we iig ook niet van die mutsen aan de balie die denken dat ze alles beter weten. Scheelt een hoop ergernis!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet gewoon naar je huisarts met je allergische reactie. Ik had het een keer vermeld bij mijn huisarts dat mijn zoontje nogal heftige bulten kreeg, weinig reactie. Toen langs geweest toen hij zijn hand haast niet meer kon gebruiken omdat die compleet opgezwollen was (je weet wel zoals bij een lijk dat een week in het water heeft gelegen, tenminste zo ziet dat er bij CSI uit, haha), huisarts schrok zich rot. Zo'n heftige reactie had hij nog niet gezien (jaja, moeders overdrijven altijd). Anyway, nu heb ik op recept een drankje dat de allergische reactie tegen gaat. Zo snel mogelijk innemen. Gaat overal mee naar toe. Ben altijd zo bang dat hij in zijn keel geprikt wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven