Gezondheid alle pijlers

Herkent iemand dit? Help

06-06-2018 21:34 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik hoop dat iemand me kan adviseren of gerust kan stellen, vandaag is me namelijk iets vreemds overkomen.

Ik ben gisteren ongesteld geworden (vrouw begin 20) en had zoals elke maand last van hevige krampen. Gisteren enkel 4 x paracetamol ingenomen en vanochtend 1.

In de loop van de ochtend voelde ik de krampen ineens verergeren en kreeg ik sterk het gevoel dat er iets geks aan het gebeuren was daaronder. Ik ging naar het toilet en tot mijn grote schrik plaste ik een soort vleesachtig/weefselachtig prop uit. Ik vond het zo apart en eng(!) dat ik het met een papiertje heb aangeraakt en tot m’n grote verbazing voelde het ook echt als een stukje vlees.

Ik raakte in paniek en spoelde het meteen door. Heb meteen de huisarts gebeld en kon vandaag al terecht. Huisarts vermoed dat het weefsel van m’n baarmoeder afkomstig maar weet het niet zeker. Ik moet een echo laten maken en kan jammer genoeg pas volgende week maandag terecht voor de echo.

Nou kan ik best goed relativeren maar ik voel me de hele ochtend al heel slecht en angstig en ook verward. Heb het namelijk nooit eerder meegemaakt en vraag me toch echt af hoe zo iets mogelijk is. Ik ben ook best een taaie maar moest zojuist huilen van de angst. Ik vind het vooral eng omdat ik helemaal niets ‘geks’ doe of gebruik. Ik ben niet seksueel actief en gebruik geen pil en/of iets anders.

Herkent iemand dit ? Hoop dat iemand me een beetje gerust kan stellen want ik ben me toch een partij zenuwachtig en bang. :(
nachtvlinder1977 schreef:
06-06-2018 22:24
Hier kun je zien hoe een uitstrijkje wordt gemaakt:
https://www.ziekenhuis.nl/onderzoek-dia ... /item27038

De kans is groot dat je een stukje van een vleesboom/poliep o.i.d. bent verloren.
Bedankt voor het delen!

Is dat iets ernstigs? Een vleesboom of poliep? Betekent het nu dat ik er voor de rest van m’n leven last van zal hebben (elke maand weer)? Of dat ik onvruchtbaar zou kunnen zijn? :(
Saartjehetpaardje schreef:
06-06-2018 23:00
Bedankt voor het delen!

Is dat iets ernstigs? Een vleesboom of poliep? Betekent het nu dat ik er voor de rest van m’n leven last van zal hebben (elke maand weer)? Of dat ik onvruchtbaar zou kunnen zijn? :(
Misschien is het handig om jezelf eens te verdiepen in je cyclus en wat er precies gebeurd :)

Of je vruchtbaar bent weet je pas als je een kind gebaard hebt
Dit heb ik één keer gehad, deed veel pijn ook. Heb vaker stolsels, maar dit keer was het echt vleesachtig en behoorlijk groot!. Toen ik het later aan de huisarts vroeg (was er voor een andere reden, maar ik dacht ik vraag dit nog even) dacht ze aan een miskraam. Maar dat was uitgesloten. Weet niet wat het nou geweest is, maar nooit meer gehad.
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 07-06-2018 00:50
3.83% gewijzigd
Bedankt voor het delen!

Doe nou maar gewoon even rustig.

Poliepen en vleesbomen zijn, als dat al nodig is, te behandelen.
Bedankt voor het delen!

Ik zei dat de kans groot is dat het zoiets onschuldigs is, niet dat het dat ook zeker is. Als je het zeker wil weten moet je naar een arts gaan.
Ik heb dat 1x gehad, 2 stukjes weefsel kwamen eruit (was geen stolsel). Ik heb het eruit gevist en ben er mee naar de dokter gegaan. Zij zei niks ernstigs kan wel eens gebeuren. Volgende menstruatie opletten maar heb het nooit meer gehad.
anoniem_644d786e61fba wijzigde dit bericht op 07-06-2018 08:40
1.68% gewijzigd
ostara. schreef:
06-06-2018 23:06
Misschien is het handig om jezelf eens te verdiepen in je cyclus en wat er precies gebeurd :)

Of je vruchtbaar bent weet je pas als je een kind gebaard hebt
Meestal krijg je dat wel een maandje of zeven eerder in de gaten ;-D

TO, het is niet erg dat je dingen niet weet, maar het is wel handig als er iets anders gaat dan wat je gewend bent. Een twintigjarige die nog nooit van een uitstrijkje heeft gehoord is niet zo gek hoor, hier is de gemiddelde leeftijd wat hoger en zit het merendeel al in het volksonderzoeksprogramma. Ga googlen, en lees je in. Het klinkt inderdaad als een decidual cast, dat is dat het slijmvlies in één keer naar buiten komt. Ik, toen al verpleegkundige en heus op de hoogte van de ins en outs van het menselijk lichaam, had daar ook nog nooit van gehoord. Dacht dat ik een miskraam kreeg ofzo. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je er van schrok.

Mocht je je er nog onzeker over voelen, kun je prima de huisarts bellen. Kans is groot dat de assistente je al kan geruststellen.
Chickeletta schreef:
06-06-2018 22:17
Nou nou.
Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt en ik zou ook behoorlijk schrikken. Zo normaal zou het voor mij niet zijn.
Ik denk dat Kokoro bedoelt wat een paniek vanuit de ha, niet zozeer van to. Niet echt een geruststellende actie van de ha. En eens met Kokoro. To, wacht rustig de echo af en ga je niet druk maken over vanalles, heeft totaal geen nut. Hoe oud ben je?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
07-06-2018 07:25
Ik denk dat Kokoro bedoelt wat een paniek vanuit de ha, niet zozeer van to. Niet echt een geruststellende actie van de ha. En eens met Kokoro. To, wacht rustig de echo af en ga je niet druk maken over vanalles, heeft totaal geen nut. Hoe oud ben je?
Was inderdaad wat ik bedoelde :).
Huisarts geweest en gelukkig niets ernstigs
Wat moet je soms lang wachten op een uitslag, he ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven