Gezondheid alle pijlers

hernia

06-05-2010 11:46 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vanmorgen eindelijk de duidelijkheid over mijn pojn&duizeligheid van de afgelopen maanden.

Op de scan was een duidelijke hernia te zienin mijn wervelkolom.

Nu gaan ze morgen overleggen of íe eruit wordt gehaald via een operatie of dat het alleen therapie wordt.

Ik ben zelf helemaal voor die operatie,heb er al maanden last van.

Iemand ervaring met een hernia?
Mijn vriend is 2 jaar geleden aan een hernia in 3 wervels geopereerd. De herniapijn is gelijk weg net als de uitvalsverschijnselen.

Echter, de kans op littekenweefsel is erg groot. Bij hem is het nu zo erg dat hij bijna niet meer kan lopen van de pijn. Het weefsel drukt op een zenuw. De operatie om littekenweefsel weer te verwijderen is niet altijd succesvol.

Ik ben hier naar op zoek, andere manieren om hem van die pijn af te helpen. Kan het alleen nog niet zo vinden helaas.

Ik zou dus nog eens goed de voors en tegens met je arts bespreken. Als het met therapie kan, zou ik toch echt daar voor gaan.

Sterkte met je keuze en met de pijn. Ik weet hoe erg het kan zijn.
Waarom ben je zo voor operatie? De resultaten van niet opereren zijn vaak net zo goed en je hoeft er dus geen operatie voor te doorstaan. Nu je weet wat je hebt kan je er ook (oefen)therapie voor krijgen in combinatie met goede pijnstilling (je hoeft dus niet net zoveel te lijden als de afgelopen maanden).
Er wordt tegenwoordig niet zo snel meer geopereerd aan een hernia als vroeger. Het is de vraag of dat de goede oplossing is. Ik hoor regelmatig dat mensen op de langere termijn niet beter af zijn door littekenweefsel enz. en de klachten kunnen terugkomen.

Ik heb al een aantal keer ischias gehad en heb nu een vastzittend bekkengewricht incl. uitstraling naar het been, dus ik weet hoe pijnlijk het kan zijn. Nu ik Tramadol slik is de pijn draaglijk.
ik zou ook eerst de therapie proberen hoor, opereren kan altijd nog. Bij mijn man is nu ruim een jaar geleden een hernia geconstateerd bij de lendewervels. Hiervoor therapie gehad, maar dat hielp bij hem niet, het was echter het proberen waard.

Uiteindelijk wel operatie gehad, nu 3 maanden geleden.

Heel veel pijn en uitvalsverschijnselen na deze operatie en 3 dagen later zware rugoperatie gehad.

Nu na 3 maanden kan hij nog steeds niet veel en we vragen ons af of het nog goed komt..
Ik heb er twee gehad, en bij mij zijn ze allebei zonder operatie verdwenen. Therapie helpt, maar ook goed bewegen en aangepast sporten. Stoppen met roken ook (als je dat zou doen, er komen bij rokers meer hernia's en rugklachten voor).

Voordat het 'over' is, kun je maanden verder zijn en dat is echt heel vervelend, je hebt het gevoel dat het nooit meer goedkomt. Maar zoals hier gezegd is een operatie zeker niet zaligmakend.
Ik was niet erg duidelijk in mijn openingspost.

Ik heb een nekhernia,niet in mijn rug.

Deze veroorzaakt bahalve veel pijn ook verlammingsverschijnselen,op sommige dagen voel ik zelfs mijn benen niet meer,laat staan lopen of sporten.

Vanmiddag naar de neurochirurg,en dan hoor ik wat íe besloten heeft.bedankt voor jullie reacties.
Ja, da's inderdaad andere koek. Ben benieuwd wat de neurochirurg gaat zeggen. Hij is toch de deskundige hierin. Laat je het weten? En sterkte gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven