Het grote ik-ben-verkouden-lotgenoten topic

woensdag 7 oktober 2009 om 08:01
Gisteravond kreeg ik keelpijn (altijd het eerste teken van een aankomende verkoudheid bij mij) en die werd in de loop van de nacht steeds erger. Ben wel op mijn werk, maar voel me toch niet helemaal super. Moe, keelpijn en beetje slapjes. Ik ben niet zo van het ziekmelden bij het minste of gerinste en ik durf me ook niet goed ziek te melden, want het is de eerste week op mijn nieuwe werk. Maar ja, als je ziek bent ben je ziek natuurlijk...
Wie is er ook verkouden of ziekjes? Hier mag je klagen en mopperen
Wie is er ook verkouden of ziekjes? Hier mag je klagen en mopperen
woensdag 7 oktober 2009 om 08:04
woensdag 7 oktober 2009 om 08:06
Ja hier nog zo een. Het ergste is gelukkig wel voorbij (geen pijnlijke nek/hals en keel meer) maar nog wel flink verkouden. Ook ik ben net begonnen bij een nieuwe werkgever en ik heb me ook niet ziek gemeld. Het ging ook best: dikke sjaal om, dropjes binnen handbereik en ibuproven in mn mik.
Beterschap!
Beterschap!
woensdag 7 oktober 2009 om 08:21

woensdag 7 oktober 2009 om 09:02
woensdag 7 oktober 2009 om 09:07
Pfff, hier nog 1, zit op mijn werk. heb keelpijn, het doet zeer achter in mijn neus en mijn ogen zijn dik en mijn lenzen zitten niet zo lekker.
Omdat ik bij het opstaan al een beetje bagger voelde, heb ik een soepjurk aangetrokken. Daar heb ik nu zo'n spijt van, want het bevordert nou niet bepaald mijn geestelijke gesteldheid...
...maar we zullen doorgaan!
beterschap allemaal!
Omdat ik bij het opstaan al een beetje bagger voelde, heb ik een soepjurk aangetrokken. Daar heb ik nu zo'n spijt van, want het bevordert nou niet bepaald mijn geestelijke gesteldheid...
...maar we zullen doorgaan!
beterschap allemaal!

woensdag 7 oktober 2009 om 09:09
Meld!! Donderdag begon het, ook met keelpijn zoals altijd bij mij. Ik ga elke avond slapen met de verwachting de volgende dag weer beter wakker te worden. Maar vannacht ging het alleen maar slechter: nare kriebelhoest waarmee ik vooral mijn vriend heb wakker gehouden. En gisteren werd ik ineens duizelig en benauwd op het werk, terwijl het eergisteren al veel beter ging.
Maar goed, hij heeft een dikke week (mexicaanse?) griep gehad, die lag in bed. Dus ik ben al lang blij dat ik slechts flink verkouden ben. Hoewel ik hoop dat ik een midle mexicaanse griep heb, dan krijg ik het niet later alsnog.
beterschap iedereen!
Maar goed, hij heeft een dikke week (mexicaanse?) griep gehad, die lag in bed. Dus ik ben al lang blij dat ik slechts flink verkouden ben. Hoewel ik hoop dat ik een midle mexicaanse griep heb, dan krijg ik het niet later alsnog.
beterschap iedereen!

woensdag 7 oktober 2009 om 09:27
woensdag 7 oktober 2009 om 11:52
Pff ben niet verkouden, wel een paar keer flinke diarree gehad... Lekker onderwerp!!!
Verder ben ik vooral ONTZETTEND shagerijnig en loop ik op iedereen te mopperen die ik zie (erg lastig op werk) en op een zeurende vriend op msn... Moet me inhouden om geen ***opmerkingen te maken. Grrrr.
Pff wat ben ik in een ***bui...
Zou ik ongesteld moeten worden??
Verder ben ik vooral ONTZETTEND shagerijnig en loop ik op iedereen te mopperen die ik zie (erg lastig op werk) en op een zeurende vriend op msn... Moet me inhouden om geen ***opmerkingen te maken. Grrrr.
Pff wat ben ik in een ***bui...
Zou ik ongesteld moeten worden??

woensdag 7 oktober 2009 om 11:55
quote:Annie Ooi schreef op 07 oktober 2009 @ 09:07:
Als ik ziek ben ga ik me juist helemaal netjes aankleden, opmaken en haar föhnen. Dan voel ik me al een stuk beter.
Gaat wel tegen m'n gevoel in. Het liefst zou ik een hele grote trui en joggingbroek aantrekken. Maar daar voel ik me juist zieker/zieliger door.
Als ik ziek ben ga ik me juist helemaal netjes aankleden, opmaken en haar föhnen. Dan voel ik me al een stuk beter.
Gaat wel tegen m'n gevoel in. Het liefst zou ik een hele grote trui en joggingbroek aantrekken. Maar daar voel ik me juist zieker/zieliger door.

woensdag 7 oktober 2009 om 13:21
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 07 oktober 2009 @ 11:55:
Hoeveel snot past er wel niet in mijn hoofd?
Dat denk ik ook al 2 weken! Normaal ben ik zo weer beter maar nu wil het niet echt. Dat snot blijft maar komen:-|, echt irritant.
Gelukkig ben ik de keelpijn, zere ogen en algehele lamlendigheid voorbij! Nu alleen nog een beetje hoesten en snuiten, véél snuiten
Hoeveel snot past er wel niet in mijn hoofd?
Dat denk ik ook al 2 weken! Normaal ben ik zo weer beter maar nu wil het niet echt. Dat snot blijft maar komen:-|, echt irritant.
Gelukkig ben ik de keelpijn, zere ogen en algehele lamlendigheid voorbij! Nu alleen nog een beetje hoesten en snuiten, véél snuiten
woensdag 7 oktober 2009 om 13:48
quote:Pinkwin schreef op 07 oktober 2009 @ 13:21:
[...]
Hmm... het duurt bij mij nu 3 dagen, dus ik vind jouw berichtje niet bepaald hoopvol
Ik ga zo maar eens even stomen denk ik!
[...]
Hmm... het duurt bij mij nu 3 dagen, dus ik vind jouw berichtje niet bepaald hoopvol
Ik ga zo maar eens even stomen denk ik!
Peas on earth!

donderdag 8 oktober 2009 om 21:23
Supervervelend is dit he? Hier ook een zwaar verkouden forummer. Mag van mezelf niet ziek thuisblijven, dat 'mag' pas als ik ook buik-ziek ben en dus moet overgeven en zo slap als een vaatdoek ben.
Tipje mijnerzijds: Otrivin (eindelijk weer lucht!!) en Echinaforce, maar dat neem ik dan wel in wat ik een 'overdosis' noem: elk uur een berg tabletjes - er zijn ook druppels, maar wat zijn die allejezus smerig zeg...
Beterschap allemaal!!
Tipje mijnerzijds: Otrivin (eindelijk weer lucht!!) en Echinaforce, maar dat neem ik dan wel in wat ik een 'overdosis' noem: elk uur een berg tabletjes - er zijn ook druppels, maar wat zijn die allejezus smerig zeg...
Beterschap allemaal!!

zondag 14 februari 2010 om 16:15
Hier nog een. Ik ben al sinds september aan het kwakkelen, Ik word er gek van. Griep, verkouden en voorhoofdsholteontsteking wisselen elkaar al maanden af.
Ik heb me 2 weken geleden nog een dag ziek gemeld omdat ik echt niet kon werken. Nu voel ik me sinds vrijdag alweer beroerd. Moest mezelf gister echt naar mijn werk slepen. Was eigelijk gewoon een vrije dag maar ik had belooft een paar uurtjes te komen. Morgen weer en ik durf me echt niet meer ziek te melden dus hoop dat het morgen beter gaat.
Iemand misschien nog tips om het lamlendige gevoel te onderdrukken zodat morgen toch een beetje de dag doorkom.
Ik heb me 2 weken geleden nog een dag ziek gemeld omdat ik echt niet kon werken. Nu voel ik me sinds vrijdag alweer beroerd. Moest mezelf gister echt naar mijn werk slepen. Was eigelijk gewoon een vrije dag maar ik had belooft een paar uurtjes te komen. Morgen weer en ik durf me echt niet meer ziek te melden dus hoop dat het morgen beter gaat.
Iemand misschien nog tips om het lamlendige gevoel te onderdrukken zodat morgen toch een beetje de dag doorkom.