Gezondheid alle pijlers

Het grote ik-ben-verkouden-lotgenoten topic

07-10-2009 08:01 32 berichten
Gisteravond kreeg ik keelpijn (altijd het eerste teken van een aankomende verkoudheid bij mij) en die werd in de loop van de nacht steeds erger. Ben wel op mijn werk, maar voel me toch niet helemaal super. Moe, keelpijn en beetje slapjes. Ik ben niet zo van het ziekmelden bij het minste of gerinste en ik durf me ook niet goed ziek te melden, want het is de eerste week op mijn nieuwe werk. Maar ja, als je ziek bent ben je ziek natuurlijk...

Wie is er ook verkouden of ziekjes? Hier mag je klagen en mopperen
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf niet, maar mijn dochter wel weer voor de zoveelste x. Dus daar gaat mijn dagje, wordt weer een dag met rennen, geduld bewaren en kinderprogramma's bekijken. Maar begrijp dat het voor haar ook heel vervelend is, maar ja mog ff klagen en mopperen van je. hihi.

Beterschap
Ik wil ook klagen.....ben eg ongesteld,buikpijn,rugpijn,iedereen moet mij vandaag maar een beetje ontzien...anders hebben ze een probleem!!!

Leaf;beterschap!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Ja hier nog zo een. Het ergste is gelukkig wel voorbij (geen pijnlijke nek/hals en keel meer) maar nog wel flink verkouden. Ook ik ben net begonnen bij een nieuwe werkgever en ik heb me ook niet ziek gemeld. Het ging ook best: dikke sjaal om, dropjes binnen handbereik en ibuproven in mn mik.

Beterschap!
Heerlijk, zo even klagen. Was ik net een paar weken van mijn verkoudheid af, ben ik verdorie weer flink verkouden, met droge keel en hoesten Je zou denken dat er een limiet aan aantal verkoudheden per persoon zou moeten zijn, net als dat je de griep maar 1 keer krijgt per griepronde... Ach ja...
Hier meld ik me ook even. Krijg bijna geen lucht en mijn keel doet zo'n pijn!
Ja, al drie en een halve week verkouden.

Begin het goed zat te worden.

Ik heb zelfs Echinea gekocht, terwijl ik niet in dat soort onzin geloof.
Ja hier ook, bah! Al bijna een week, wat ik ondraaglijk lang vind.

Ik heb ook nog eens spierpijn, stramme ledematen?! Ik lijk wel bejaard. Zucht. Nee, niet ziek gemeld, lekker zielig lopen doen tegen collega's. En het leed verspreiden ;).
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Pfff, hier nog 1, zit op mijn werk. heb keelpijn, het doet zeer achter in mijn neus en mijn ogen zijn dik en mijn lenzen zitten niet zo lekker.

Omdat ik bij het opstaan al een beetje bagger voelde, heb ik een soepjurk aangetrokken. Daar heb ik nu zo'n spijt van, want het bevordert nou niet bepaald mijn geestelijke gesteldheid...

...maar we zullen doorgaan!

beterschap allemaal!
t begon vrijdag met keelpijn......ondertussen uitgegroeid tot de griep! Net wakker, dichtgeplakte ogen, droge pijnlijke keel, verstopte neus en pijn in elk deel van mn lichaam! K*TZOOI.........beterschap iedereen
Meld!! Donderdag begon het, ook met keelpijn zoals altijd bij mij. Ik ga elke avond slapen met de verwachting de volgende dag weer beter wakker te worden. Maar vannacht ging het alleen maar slechter: nare kriebelhoest waarmee ik vooral mijn vriend heb wakker gehouden. En gisteren werd ik ineens duizelig en benauwd op het werk, terwijl het eergisteren al veel beter ging.

Maar goed, hij heeft een dikke week (mexicaanse?) griep gehad, die lag in bed. Dus ik ben al lang blij dat ik slechts flink verkouden ben. Hoewel ik hoop dat ik een midle mexicaanse griep heb, dan krijg ik het niet later alsnog.

beterschap iedereen!
Ja! Begon met keelpijn vrijdag, gister de hele dag op de bank. Vandaag moet ik echt de deur uit voor een afspraak... Maar ik voel me enorm draaierig, misselijk en vervelende hoofdpijn. Bah.

Beterschap zieken en snotteraars!
Yes! Runner meldt zich!

Al een week. Lijkt wel weer de goede kant op te gaan. Bij mij begon het ook met keelpijn. 's Ochtends en 's avonds was ik steeds griperig, overdag gewoon verkouden. Nu ben ik de hele tijd alleen verkouden. Is ook niet leuk.

Beterschap allemaal
Pff ben niet verkouden, wel een paar keer flinke diarree gehad... Lekker onderwerp!!!

Verder ben ik vooral ONTZETTEND shagerijnig en loop ik op iedereen te mopperen die ik zie (erg lastig op werk) en op een zeurende vriend op msn... Moet me inhouden om geen ***opmerkingen te maken. Grrrr.

Pff wat ben ik in een ***bui...

Zou ik ongesteld moeten worden??
Check!

Hoeveel snot past er wel niet in mijn hoofd?
Peas on earth!
quote:Annie Ooi schreef op 07 oktober 2009 @ 09:07:

Omdat ik bij het opstaan al een beetje bagger voelde, heb ik een soepjurk aangetrokken. Daar heb ik nu zo'n spijt van, want het bevordert nou niet bepaald mijn geestelijke gesteldheid...

Als ik ziek ben ga ik me juist helemaal netjes aankleden, opmaken en haar föhnen. Dan voel ik me al een stuk beter.

Gaat wel tegen m'n gevoel in. Het liefst zou ik een hele grote trui en joggingbroek aantrekken. Maar daar voel ik me juist zieker/zieliger door.
Ik heb hetzelfde als jij Einstein. Ik heb ook de neiging om lekker in mijn pyama op de bank te gaan liggen, maar de ervaring heeft geleerd dat ik me toch wat fitter en beter voel als ik aangekleed ben.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 07 oktober 2009 @ 11:55:

Hoeveel snot past er wel niet in mijn hoofd?

Dat denk ik ook al 2 weken! Normaal ben ik zo weer beter maar nu wil het niet echt. Dat snot blijft maar komen:-|, echt irritant.

Gelukkig ben ik de keelpijn, zere ogen en algehele lamlendigheid voorbij! Nu alleen nog een beetje hoesten en snuiten, véél snuiten
quote:Pinkwin schreef op 07 oktober 2009 @ 13:21:

[...]

Dat denk ik ook al 2 weken! Normaal ben ik zo weer beter maar nu wil het niet echt. Dat snot blijft maar komen:-|, echt irritant.

Gelukkig ben ik de keelpijn, zere ogen en algehele lamlendigheid voorbij! Nu alleen nog een beetje hoesten en snuiten, véél snuiten

Hmm... het duurt bij mij nu 3 dagen, dus ik vind jouw berichtje niet bepaald hoopvol

Ik ga zo maar eens even stomen denk ik!
Peas on earth!
Pfff, hier is de verkoudheid in alle hevigheid losgebarsten. Neus zit potdicht, keelpijn is weg, maar nu heb ik een droge keel. Ben wel weer op werk. Hoop dat het gaat lukken vandaag.

Hoe is het met jullie?
Supervervelend is dit he? Hier ook een zwaar verkouden forummer. Mag van mezelf niet ziek thuisblijven, dat 'mag' pas als ik ook buik-ziek ben en dus moet overgeven en zo slap als een vaatdoek ben.

Tipje mijnerzijds: Otrivin (eindelijk weer lucht!!) en Echinaforce, maar dat neem ik dan wel in wat ik een 'overdosis' noem: elk uur een berg tabletjes - er zijn ook druppels, maar wat zijn die allejezus smerig zeg...

Beterschap allemaal!!
Mag ik deze uppen?

Zo nee dan hoor ik het wel. Hier al een paar dagen verkouden, en telkens denk ik de volgende ochtend beter wakker te worden, maar nee. :( Nog meer zieligerds?
Ben inmiddels (samen met de rest van de ned. bevolking) verkouden.
Ik hoest al meer dan een week de longen uit m'n lijf. Had eerst zelf allerlei verkoudheidsmiddeltjes bij de drogist gehaald, maar omdat dat allemaal niet hielp, krijg ik sinds gister codeine op doktersrecept.
Hier nog een. Ik ben al sinds september aan het kwakkelen, Ik word er gek van. Griep, verkouden en voorhoofdsholteontsteking wisselen elkaar al maanden af.

Ik heb me 2 weken geleden nog een dag ziek gemeld omdat ik echt niet kon werken. Nu voel ik me sinds vrijdag alweer beroerd. Moest mezelf gister echt naar mijn werk slepen. Was eigelijk gewoon een vrije dag maar ik had belooft een paar uurtjes te komen. Morgen weer en ik durf me echt niet meer ziek te melden dus hoop dat het morgen beter gaat.

Iemand misschien nog tips om het lamlendige gevoel te onderdrukken zodat morgen toch een beetje de dag doorkom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven