Gezondheid alle pijlers

Het mantelzorg topic

08-05-2023 08:22 71 berichten
Hoi
Ik ben mantel zorger voor mijn dove partner,voor mij houd dat in dat ik zijn telefoontjes pleeg dokters afspraken,
Mee ga naar het zh ,dingen op zijn werk regel.en nog wat meer zaken .
Mantelzorger kent vele vormen .

Ik vind het soms lastig ik doe het met liefde omdat hij mijn man is ,maar ik haat bellen door mijn neuro diverse brein.

En ik heb er soms moeite mee en vind het bij tijde zwaar en voel mij vaak moe en verdrietig en machteloos .
Het lijkt mij wel fijn om eens met anderen mensen erover te praten,
Natuurlijk weet ik dat het wel mee valt en er mensen zijn die die veel meer zorg verlenen dan ik doe.
Maar juist ook om te relativeren open ik dit topic
Dus doe jj mantel zorg welke vorm dan ook ?.
Werk je ernaast ?
Hoe ervaar je het ?.
Wat zijn voor jou mindere kanten
En de mooie kanten ?.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of dit onder mantelzorg valt, maar ik help mijn vader.
Mijn moeder is er niet meer en overige broers/zussen wonen een eind weg.
Hij is wat moeilijker ter been en ik help hem met boodschappen, breng hem naar ziekenhuis afspraken, neem hem mee op uitstapjes etc..

Ik heb een fulltime baan ernaast en het valt voor mij allemaal reuze mee maar soms heb ik het idee dat ik het nooit goed kan doen voor hem. Hij reageert ook zijn frustraties vooral op mij af en de anderen kunnen niets fout doen:(.

Maar ik doe het met veel plezier hoor:). Ik vraag mij soms wel eens af, gaat er later voor mij zo iemand zijn die mij zo helpt als ik hulpbehoevend wordt?
Summersun2023 schreef:
08-05-2023 08:41
Ik weet niet of dit onder mantelzorg valt, maar ik help mijn vader.
Mijn moeder is er niet meer en overige broers/zussen wonen een eind weg.
Hij is wat moeilijker ter been en ik help hem met boodschappen, breng hem naar ziekenhuis afspraken, neem hem mee op uitstapjes etc..

Ik heb een fulltime baan ernaast en het valt voor mij allemaal reuze mee maar soms heb ik het idee dat ik het nooit goed kan doen voor hem. Hij reageert ook zijn frustraties vooral op mij af en de anderen kunnen niets fout doen:(.

Maar ik doe het met veel plezier hoor:). Ik vraag mij soms wel eens af, gaat er later voor mij zo iemand zijn die mij zo helpt als ik hulpbehoevend wordt?
Ja dat vraag ik mij ook wel eens af
Ik denk dat je vader juist frustratie uit op jou omdat jj de diegene bent die hij het meeste ziet ?. En de zorgende rol hebt ? Hij zal ook niet zo bedoelden denk ik maar helaas uit hij het op jou .

Mijn man zegt heel vaak ik ben niet boos op jou maar op de situatie en jj bent in de buurt ,dus ja dan zeg ik het tegen jou, alhoewel hij mij wel altijd bedankt als ik iets regel of hem help

Ik werk zelf ook 40 uur ik ervaar het soms wel als zwaar
Wat een mooi topic zelf geen mantelzorger, maar ik lees mee. Want ik verwacht dat het in de toekomst wel nodig zal zijn, door ouderdom.

Voor mijn eigen ouders zou ik het met liefde en plezier doen, maar die zijn zelden moeilijk. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik wel zo opperen of ze dan een schoonmaker zouden kunnen betalen, want het zijn beide geen poetsers, dus daar zou ik dan enorm veel tijd aan kwijt zijn naast mijn eigen huishouden.
Eventueel zou ik een bijdrage doen voor de poets, maakt me ook niet uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauweelf41 schreef:
08-05-2023 08:55
Ja dat vraag ik mij ook wel eens af
Ik denk dat je vader juist frustratie uit op jou omdat jj de diegene bent die hij het meeste ziet ?. En de zorgende rol hebt ? Hij zal ook niet zo bedoelden denk ik maar helaas uit hij het op jou .

Mijn man zegt heel vaak ik ben niet boos op jou maar op de situatie en jj bent in de buurt ,dus ja dan zeg ik het tegen jou, alhoewel hij mij wel altijd bedankt als ik iets regel of hem help

Ik werk zelf ook 40 uur ik ervaar het soms wel als zwaar
Klopt dat denk ik ook, en de 'ruzies' zijn meestal ook binnen enkele uren weer over..

Maar jij hebt het ook wel zwaar met je zorg voor je man.
suikerspinx schreef:
08-05-2023 09:01
Wat een mooi topic zelf geen mantelzorger, maar ik lees mee. Want ik verwacht dat het in de toekomst wel nodig zal zijn, door ouderdom.

Voor mijn eigen ouders zou ik het met liefde en plezier doen, maar die zijn zelden moeilijk. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik wel zo opperen of ze dan een schoonmaker zouden kunnen betalen, want het zijn beide geen poetsers, dus daar zou ik dan enorm veel tijd aan kwijt zijn naast mijn eigen huishouden.
Eventueel zou ik een bijdrage doen voor de poets, maakt me ook niet uit.

Wat mooi dat je de overwegen nu al maakt ,
Mijn ouders willen niet dat ik of mijn broer gaan mantelzorgen .al zou ik wel helpen met ondersteuning maar echte zorg willen ze absoluut niet van ons.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zorg voor mijn man.
Is zeer zwaar hart patiënt en heeft daardoor heel weinig energie.
Door het ingebouwde hulpmiddel kan hij ook niet makkelijk bukken e.d. en heeft hij het heel snel benauwd. Door langdurige IC opname heeft hij ook problemen met een been waardoor lopen niet makkelijk gaat.
Zijn telefoontjes doet hij zelf en alle ziekenhuisbezoeken (indien gewoon voor controle) zoveel mogelijk met de taxi. Het behandelend ziekenhuis zit op een uur enkele reis vanaf ons huis. En hij heeft meerdere afspraken per week. De grotere afspraken waarbij behandelplannen e.d. worden uitgezet, ga ik uiteraard wel mee.

Ik werk 40uur, doe ons huishouden binnen en buiten en help man. En heb zelf reuma. Met de huidige medicatie zijn mijn klachten goed onder controle, maar ben ik wel 36uur in de twee weken compleet knock-out.

En ja, af en toe is dat heel ruk. Er komt nooit een eind aan en gaat ook geen eind aan komen. Het ergste vind ik nog, dat ik mij altijd zorgen maak om man. En ook dat gaat nooit meer weg zolang hij nog leeft.

Mijn tip: probeer aan jezelf te denken en dingen voor jezelf te blijven doen.
Zo ben ik bewust bij een koor gaan zingen en zit ik bij een wekelijks wandelclubje.

Verder blijken er vaak ook dingen mogelijk waar je misschien nog niet aan gedacht had. Andere mensen die best een keer met man naar een afspraak willen of dus hulp vanuit de zorgverzekering, man mag nu met de taxi naar het ziekenhuis.
groenebroek schreef:
08-05-2023 09:22
Ik zorg voor mijn man.
Is zeer zwaar hart patiënt en heeft daardoor heel weinig energie.
Door het ingebouwde hulpmiddel kan hij ook niet makkelijk bukken e.d. en heeft hij het heel snel benauwd. Door langdurige IC opname heeft hij ook problemen met een been waardoor lopen niet makkelijk gaat.
Zijn telefoontjes doet hij zelf en alle ziekenhuisbezoeken (indien gewoon voor controle) zoveel mogelijk met de taxi. Het behandelend ziekenhuis zit op een uur enkele reis vanaf ons huis. En hij heeft meerdere afspraken per week. De grotere afspraken waarbij behandelplannen e.d. worden uitgezet, ga ik uiteraard wel mee.

Ik werk 40uur, doe ons huishouden binnen en buiten en help man. En heb zelf reuma. Met de huidige medicatie zijn mijn klachten goed onder controle, maar ben ik wel 36uur in de twee weken compleet knock-out.

En ja, af en toe is dat heel ruk. Er komt nooit een eind aan en gaat ook geen eind aan komen. Het ergste vind ik nog, dat ik mij altijd zorgen maak om man. En ook dat gaat nooit meer weg zolang hij nog leeft.

Mijn tip: probeer aan jezelf te denken en dingen voor jezelf te blijven doen.
Zo ben ik bewust bij een koor gaan zingen en zit ik bij een wekelijks wandelclubje.

Verder blijken er vaak ook dingen mogelijk waar je misschien nog niet aan gedacht had. Andere mensen die best een keer met man naar een afspraak willen of dus hulp vanuit de zorgverzekering, man mag nu met de taxi naar het ziekenhuis.

Wauw dat is ook heftig voor jou heel veel sterkte ,
Fijn dat je man alleen naar zh kan

Mijn man kan lopen en zelf auto rijden maar hij verstaat de dokters gewoon niet ,vandaar ik mee moet
We hebben helaas niemand in de omgeving die mee kan ,
We hopen dat hij een doorverwijzing naar nijmegen krijgt

Ik denk ook aan mijzelf ik doe veel studies en hobbys dat lijdt gelukig af
Blauweelf41 schreef:
08-05-2023 09:07
Wat mooi dat je de overwegen nu al maakt ,
Mijn ouders willen niet dat ik of mijn broer gaan mantelzorgen .al zou ik wel helpen met ondersteuning maar echte zorg willen ze absoluut niet van ons.
Ja tuurlijk overweeg ik dit nu al. Mijn ouders hebben ook al die jaren voor mij gezorgd en zelfs nu nog zou ik bij ze terecht kunnen.
Uiteraard is er een grens sommige dingen moeten wel degelijk door professionals, maar waar ik kan help ik.

Scheelt ook wel dat ik super goede band met ze heb, voor schoonouders zou ik het ook wel doen, maar ik zou dan toch wel verwachten dat eigen kinderen eerst het oplossen/doen. En als echt niet anders kan dan spring ik bij.
Je moet elkaar een beetje helpen vind ik in deze wereld. Ik kan alleen maar hopen dat wanneer ik oud ben iemand dat voor mij ook doet. Helaas geen kinderen dus tja.
suikerspinx schreef:
08-05-2023 09:36
Ja tuurlijk overweeg ik dit nu al. Mijn ouders hebben ook al die jaren voor mij gezorgd en zelfs nu nog zou ik bij ze terecht kunnen.
Uiteraard is er een grens sommige dingen moeten wel degelijk door professionals, maar waar ik kan help ik.

Scheelt ook wel dat ik super goede band met ze heb, voor schoonouders zou ik het ook wel doen, maar ik zou dan toch wel verwachten dat eigen kinderen eerst het oplossen/doen. En als echt niet anders kan dan spring ik bij.
Je moet elkaar een beetje helpen vind ik in deze wereld. Ik kan alleen maar hopen dat wanneer ik oud ben iemand dat voor mij ook doet. Helaas geen kinderen dus tja.
Ja voor jou is het vanzelfsprekend maar niet voor iedereen plus niet iedereen is in staat ervoor uiteraad
Mijn ouders hebben duidelijk aangeven dat ze zorg inkopen en niet willen dat wij ze gaan verzorgen ,niet omdat wij geen goede band hebben
Hebben een prima band.
Maar.mijn.ouders willen dat gewoon niet dus ik zal hun wens ook respecteren , tis dus niet dat ik het niet wil
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ouders wonen in een mantelzorgerwoning in onze tuin. Het is fijn ze wat te kunnen ondersteunen. Maar dat doen ze minstens ook net zoveel bij ons. We zorgen met z'n allen voor elkaar. Onze dochter (7) heeft een trauma waardoor niet alles verloopt zoals bij de meeste kinderen. Dat vraagt extra zorg. Daarnaast blijkt onze zoon (13) een ernstige ziekte te hebben waardoor ik continu bezig ben met ziekenhuizen, therapieën, leerplichtambtenaar/ggd (hij kan niet naar school, dus hele dagen thuis) enz enz. Best een taak omdat ik zelf ook een handicap heb en zeer beperkt in energie.
Heb zoveel respect voor mijn man die fulltime werkt, en daarnaast voor 5 mensen zorgt. Het is bij ons een beetje 'de kreupele helpt de blinde' maar zo dankbaar dat we dit allemaal samen kunnen doen zo. Ook dat door de mantelzorgwoning mijn ouders ook zoveel tijd kunnen doorbrengen met hun kleinkinderen. Mooi om te zien hoe gelukkig dat ze maakt.
apiejapie wijzigde dit bericht op 08-05-2023 10:27
2.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik mantelzorg voor mijn moeder. Zij is dementerend en woont in een verpleegtehuis. Ik beheer haar financiën en administratie, koop persoonlijke verzorgingsspullen en kleding voor haar, overleg met de verzorging en arts van haar tehuis en bezoek haar natuurlijk regelmatig. Aangezien dat een reis van 2 uur enkele reis is, is dat ook tijdvretend.

Toen mijn vader nog leefde en mijn moeder nog met hem in hun eigen huis leefde heb ik administratie etc. ook een aantal maanden voor beiden gedaan.

Ik werk 4 dagen en heb een zoon van 9.
Ik vind het soms zwaar, als mijn werk ook pittig is en ik het gevoel heb dat ik continu voor iedereen moet zorgen. Ik vind het vooral lastig dat mijn moeder meestal niet doorheeft wat ik allemaal doe. Ze is wel heel blij als ik op bezoek kom. Helaas woont mijn broer in het buitenland en kan dus niet regelmatig bij elkaar op bezoek en ook niet helpen bij veel praktische zaken. Dus daarin sta ik er vaak alleen voor.
apiejapie schreef:
08-05-2023 10:22
Mijn ouders wonen in een mantelzorgerwoning in onze tuin. Het is fijn ze wat te kunnen ondersteunen. Maar dat doen ze minstens ook net zoveel bij ons. We zorgen met z'n allen voor elkaar. Onze dochter (7) heeft een trauma waardoor niet alles verloopt zoals bij de meeste kinderen. Dat vraagt extra zorg. Daarnaast blijkt onze zoon (13) een ernstige ziekte te hebben waardoor ik continu bezig ben met ziekenhuizen, therapieën, leerplichtambtenaar/ggd enz enz. Best een taak omdat ik zelf ook een handicap heb en zeer beperkt in energie.
Heb zoveel respect voor mijn man die fulltime werkt, en daarnaast voor 4 mensen zorgt. Het is bij ons een beetje 'de kreupele helpt de blinde' maar zo dankbaar dat we dit allemaal samen kunnen doen zo. Ook dat door de mantelzorgwoning mijn ouders ook zoveel tijd kunnen doorbrengen met hun kleinkinderen. Mooi om te zien hoe gelukkig dat ze maakt.
Wat fijn dat deze constructie werkt voor jullie ♥️
aikidoka schreef:
08-05-2023 10:24
Ik mantelzorg voor mijn moeder. Zij is dementerend en woont in een verpleegtehuis. Ik beheer haar financiën en administratie, koop persoonlijke verzorgingsspullen en kleding voor haar, overleg met de verzorging en arts van haar tehuis en bezoek haar natuurlijk regelmatig. Aangezien dat een reis van 2 uur enkele reis is, is dat ook tijdvretend.

Toen mijn vader nog leefde en mijn moeder nog met hem in hun eigen huis leefde heb ik administratie etc. ook een aantal maanden voor beiden gedaan.

Ik werk 4 dagen en heb een zoon van 9.
Ik vind het soms zwaar, als mijn werk ook pittig is en ik het gevoel heb dat ik continu voor iedereen moet zorgen. Ik vind het vooral lastig dat mijn moeder meestal niet doorheeft wat ik allemaal doe. Ze is wel heel blij als ik op bezoek kom. Helaas woont mijn broer in het buitenland en kan dus niet regelmatig bij elkaar op bezoek en ook niet helpen bij veel praktische zaken. Dus daarin sta ik er vaak alleen voor.

Ook heftig voor jou dat gevoel
Heb je nog wel dingen voor jezelf ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauweelf, is een tolk inschakelen af en toe een optie voor je man?
Alle reacties Link kopieren Quote
groenebroek schreef:
08-05-2023 09:22
Ik zorg voor mijn man.
Is zeer zwaar hart patiënt en heeft daardoor heel weinig energie.
Door het ingebouwde hulpmiddel kan hij ook niet makkelijk bukken e.d. en heeft hij het heel snel benauwd. Door langdurige IC opname heeft hij ook problemen met een been waardoor lopen niet makkelijk gaat.
Zijn telefoontjes doet hij zelf en alle ziekenhuisbezoeken (indien gewoon voor controle) zoveel mogelijk met de taxi. Het behandelend ziekenhuis zit op een uur enkele reis vanaf ons huis. En hij heeft meerdere afspraken per week. De grotere afspraken waarbij behandelplannen e.d. worden uitgezet, ga ik uiteraard wel mee.

Ik werk 40uur, doe ons huishouden binnen en buiten en help man. En heb zelf reuma. Met de huidige medicatie zijn mijn klachten goed onder controle, maar ben ik wel 36uur in de twee weken compleet knock-out.

En ja, af en toe is dat heel ruk. Er komt nooit een eind aan en gaat ook geen eind aan komen. Het ergste vind ik nog, dat ik mij altijd zorgen maak om man. En ook dat gaat nooit meer weg zolang hij nog leeft.

Mijn tip: probeer aan jezelf te denken en dingen voor jezelf te blijven doen.
Zo ben ik bewust bij een koor gaan zingen en zit ik bij een wekelijks wandelclubje.


Verder blijken er vaak ook dingen mogelijk waar je misschien nog niet aan gedacht had. Andere mensen die best een keer met man naar een afspraak willen of dus hulp vanuit de zorgverzekering, man mag nu met de taxi naar het ziekenhuis.
Hele goede tip! Sinds ik na jaren eindelijk tijd maak (als het zo lukt tussen alle afspraken door, soms is het niet anders te plannen) voor mijn sport/ hobby, vind ik het echt leuker allemaal. Soms is afschakelen zo belangrijk!
Azalea747 schreef:
08-05-2023 10:28
Blauweelf, is een tolk inschakelen af en toe een optie voor je man?

Dit kan alleen als je volledige gebaren taal beheerst wij kennen wel veel gebarentaal maar niet alles
Dan heb je nog een tik tolk maar die kun je niet inzetten met telefoneren en je moet het altijd paar weken van te voren aanvragen
apiejapie schreef:
08-05-2023 10:30
Hele goede tip! Sinds ik na jaren eindelijk tijd maak (als het zo lukt tussen alle afspraken door, soms is het niet anders te plannen) voor mijn sport/ hobby, vind ik het echt leuker allemaal. Soms is afschakelen zo belangrijk!

Ja ik kan gelukkig sporten 2 tot 3 keer in de week was een tijdje 4 keer maat was te veel.
Nu 2 tot drie keer en hobbys kan ik ook doen ik ben mij bewust dat mijn mantelzorg nogal weining is in vergelijking met anderen ,
Mijn man werkt nog en kan heel veel zelfstandig,
Maar somige dingen lukken gewoon niet alleen,
Ik merk dat de wereld nog steeds niet ingericht is op dove en slechthorende
En ook niet op blinde mensen of welke handicap dan ook .
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauweelf41 schreef:
08-05-2023 10:26
Ook heftig voor jou dat gevoel
Heb je nog wel dingen voor jezelf ?
Ja hoor, ik sport en ik zorg dat ik ook regelmatig leuke dingen doe, zoals theater, vrienden bezoeken etc. En ik lees graag en houd van koken. Als mijn man echter op reis is voor werk en alle zorg thuis ook op mij neerkomt, dan vind ik het echt zwaar. Maar meestal lukt het goed genoeg om ook zelf op te laden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat mooi hoe jullie dat allemaal doen! Wij zitten op het randje van wel of niet met schoonouders. Eigenlijk is het wel nodig maar ze laten het niet toe. Schoonmoeder heeft veel zorg nodig maar eist eigenlijk dat schoonpa dat doet want ze wil geen polonaise aan haar lijf. Wat er nu dus op neerkomt dat je in de ochtend niks van ze moet verwachten want eer dat ze beiden een keer gepoetst en gestreken zijn is het al in de loop van de middag en dat terwijl schoonpa elke dag om 8 uur opstaat.

Ook zo met afspraken in het ziekenhuis het is eigenlijk niet meer verantwoord dat schoonpa rijd dus wij geven steeds aan dat wij , of zwager, ze wel brengen maar dan geven ze niks door wanneer het is en gaan ze toch eigenwijs zelf. We houden ons hart vast af en toe.

Kleine vorm van mantelzorgen heb ik gedaan toen mijn zus in het hospice lag, helpen met eten bij de maaltijden die ik aanwezig was. Helpen met kleren aandoen en zorgen dat ze comfortabel was als ze op bed lag en kleine dingetjes zoals insmeren met een lekkere bodylotion, haar favoriete eten maken of halen.
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
meisjeviva33 schreef:
08-05-2023 11:03
Wat mooi hoe jullie dat allemaal doen! Wij zitten op het randje van wel of niet met schoonouders. Eigenlijk is het wel nodig maar ze laten het niet toe. Schoonmoeder heeft veel zorg nodig maar eist eigenlijk dat schoonpa dat doet want ze wil geen polonaise aan haar lijf. Wat er nu dus op neerkomt dat je in de ochtend niks van ze moet verwachten want eer dat ze beiden een keer gepoetst en gestreken zijn is het al in de loop van de middag en dat terwijl schoonpa elke dag om 8 uur opstaat.

Ook zo met afspraken in het ziekenhuis het is eigenlijk niet meer verantwoord dat schoonpa rijd dus wij geven steeds aan dat wij , of zwager, ze wel brengen maar dan geven ze niks door wanneer het is en gaan ze toch eigenwijs zelf. We houden ons hart vast af en toe.

Kleine vorm van mantelzorgen heb ik gedaan toen mijn zus in het hospice lag, helpen met eten bij de maaltijden die ik aanwezig was. Helpen met kleren aandoen en zorgen dat ze comfortabel was als ze op bed lag en kleine dingetjes zoals insmeren met een lekkere bodylotion, haar favoriete eten maken of halen.
Dat lijkt mij heel erg lastig
Voordat mijn schoonouders allebei overleden waren hadden ze op een geven moment ook hulp nodig wij (mijn man ik schoonbroer en zijn vrouw) werken allenmaal en konden dus niet 24 uur daar zijn
Hadden toen thuis zorg ingeschakeld maar schoonvader stuurde ze weg hij kon schoonmoeder wel verzorgen .
We hebben toen ook ons hart vastgehouden, uiteindelijk is hij opgenomen in het zh en is daar overleden, schoonmoeder is opgenomen in verpleeg huis heeft nog 4 jaar geleefd en is daar overleden.
Uiteindelijk is dit het beste geweest ,
We hadden nooit zelfs zo lang nog voor ze kunnen zorgen met 40 uur werken wat je tegen woordig wel moet ,
En daarbij mijn man kon fysiek wel aan maar ik absoluut niet .
En 24 uur erbij zijn gaat ook niet.

Mischien is thuis zorg of bemoei zorg of hoe dat heet 😅 wel iets
Soms dwingen vreemde ogen ,
Oke bij mijn schoonouders niet
Maar je weet het natuurlijk niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben mantelzorger voor gescheiden ouders.
Mijn vader heeft een slechte gezondheid, Copd en amputatie.
Hij kan zelf boodschappen doen maar verder doen mijn man en ik alles voor hem. En hij heeft huishoudelijke zorg, gelukkig.

Mijn moeder heeft wat minder hulp nodig, mijn man doet iedere week boodschappen met haar. Ik regel haar administratie en andere zaken.

Ik vind het zwaar, mijn vader lag de afgelopen twee jaar veel in het ziekenhuis. Hij verwacht dat ik met alles help. Zelf werk ik ook in de ouderenzorg,parttime en moeder van drie kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisjeviva33 schreef:
08-05-2023 11:03

Ook zo met afspraken in het ziekenhuis het is eigenlijk niet meer verantwoord dat schoonpa rijd dus wij geven steeds aan dat wij , of zwager, ze wel brengen maar dan geven ze niks door wanneer het is en gaan ze toch eigenwijs zelf. We houden ons hart vast af en toe.
ik kon mijn bejaarde vader ook niet overtuigen om niet meer te rijden. Ik was iedere keer weer ongerust. Heb het opgelost via zijn arts. Die kon hem wel overtuigen. Dat betekende wel dat ik vaak moest rijden maar dat had ik er graag voor over.
ik was liever knolselder....
pastinaak schreef:
08-05-2023 14:05
ik kon mijn bejaarde vader ook niet overtuigen om niet meer te rijden. Ik was iedere keer weer ongerust. Heb het opgelost via zijn arts. Die kon hem wel overtuigen. Dat betekende wel dat ik vaak moest rijden maar dat had ik er graag voor over.

Wat fijn dat het zo is opgelost
Heksenketels schreef:
08-05-2023 13:54
Ik ben mantelzorger voor gescheiden ouders.
Mijn vader heeft een slechte gezondheid, Copd en amputatie.
Hij kan zelf boodschappen doen maar verder doen mijn man en ik alles voor hem. En hij heeft huishoudelijke zorg, gelukkig.

Mijn moeder heeft wat minder hulp nodig, mijn man doet iedere week boodschappen met haar. Ik regel haar administratie en andere zaken.

Ik vind het zwaar, mijn vader lag de afgelopen twee jaar veel in het ziekenhuis. Hij verwacht dat ik met alles help. Zelf werk ik ook in de ouderenzorg,parttime en moeder van drie kinderen.

Pittig wat je op je bord hebt

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven