Gezondheid alle pijlers

Het nicotinemonstertje

07-09-2014 20:58 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week maandag 15 september is het zover en ga ik stoppen met roken.

Ik zeg dat nu heel stelling, maar bij eerdere stoppogingen kreeg ik soms na een paar uur gestopt te zijn al last van het nicotinemonstertje.

Wat gebeurt er dan?

Ik ga in discussie met mezelf en kom al vrij snel tot de conclusie dat dit niet het juiste moment is om te stoppen, want:

a) nu vakantie, ik wil me kunnen ontspannen;

b) het is nu nog erg druk op mijn werk;

c) overmorgen moet ik naar de tandarts;

d) etc etc etc

Kortom, ik vind elke keer wel een argument dat dit niet het juiste moment is. En ik weet inmiddels heel goed dat het juiste moment er nooit komt, en dat er altijd wel wat is en dat ik het gewoon moet DOEN. Maar.. Hoe bied ik weerstand aan dat monstertje? Hoe zorg ik dat IK de discussie volgende week win en niet het monstertje?

Daarnaast ben ik heel bang voor agressie en woedeaanvallen als ik gestopt ben. Ik ben normaal heel kalm en rustig, maar ik schrik gewoon van mezelf en maakte echt dingen (en soms ook relaties) kapot door mijn woedeaanvallen bij het stoppen met roken. Help!!

Wie o wie heeft de gouden tip?

Alvast bedankt!!
VRÉSELIJK SJACHERIJNIG zelfs, grrrrrrrr
quote:Keausje schreef op 12 september 2014 @ 09:19:

VRÉSELIJK SJACHERIJNIG zelfs, grrrrrrrr Ik ook. En down en zit vol stress. Bléhhh. Ben nu 12 dagen rookvrij, heb ook geen behoefte aan een sigaret (dat is dan wel weer positief), maar verder... Ik hoop voor mezelf en mijn omgeving dat dit snel over gaat. Veel sterkte voor ons, de stoppers!
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
quote:toedeledokie schreef op 12 september 2014 @ 09:24:

[...]

Ik ook. En down en zit vol stress. Bléhhh. Ben nu 12 dagen rookvrij, heb ook geen behoefte aan een sigaret (dat is dan wel weer positief), maar verder... Ik hoop voor mezelf en mijn omgeving dat dit snel over gaat. Veel sterkte voor ons, de stoppers!

Oh, jij ook

Wel goed dat jij geen behoefte aan een sigaret hebt, wil ik óók.

De omgeving moet er maar begrip voor hebben dat we nu niet te genieten zijn, want stoppen met roken is geen sinecure, merk ik.

Voor wat afleiding ga ik maar in het huis bezig: stofzuigen, dweilen, plinten stoffen, sanitair schoonmaken, ramen lappen, hondenmand in de wasmachine doen, onkruid tussen de stenen weghalen, tuin aanvegen, boodschappen doen, was opvouwen, van alles maar niet roken

Jij (en je omgeving) ook sterkte!
Haha...dus bij jou is het al net zo schoon als bij mij? En ach...mijn hond...die moet het ook bezuren. "Toe nou, loop nou door...moppermopper." Het arme beest.

Nou ja, komt goed. We houden vol... (hoop ik)
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Met Electronisch roken blijft het monstertje weg, want je blijft nicotine verslaafd.. Toch geniet je wel van alle andere voordelen van het niet roken.. Je gezondheid, je huid, het geld..

Ik was zonder problemen binnen 3 dagen van het roken af.. En heb mijn reuk /smaak terug, mijn huid ziet er vele malen beter uit.. Mijn conditie ging met sprongen vvooruit en ik hou financiële meer geld over..

De moeite waard om te proberen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet

Dankzij de supersnelle mod staat dit topic nu op gezondheid, wie weet dat meer stoppers dit topic nu eerder ontdekken en mee willen schrijven of stoppers willen steunen met adviezen ed.

Een goede rookvrije dag toegewenst!

*mijn sjacherijnige bui begint gelukkig wat af te zwakken nu
Ik heb heel veel gehad aan mijn damper (zonder nicotine). Dan had ik in ieder geval nog iets van de verslaving, namelijk de handeling.

De damper ging ik onbewust steeds minder gebruiken en na een tijdje vergat ik hem zelfs.

Heel af en toe krijg ik nog eens de drang om te inhaleren en dan pak ik de damper erbij (1 x in de maand ofzo). Ik ben nu 9 maanden gestopt.
Wat mij destijds het meeste hielp was om het per dag te bekijken. Het idee om nooit meer te mogen roken maakte me panisch.

Dus ik dacht ... Oke,vandaag rook ik niet! Morgen zie ik wel verder. Supertrots dat me die ene dag gelukt was,stimuleerde me juist om het nog 1 dagje te proberen enz. Ik ontweek de eerste week ook situaties waarbij de verleiding groot was.

Uiteindelijk heb ik het 1 jaar volgehouden en ben in een stressvolle periode toch weer gezwicht.

Ik hoop die wil nog een keer te krijgen en niet dezelfde fout te maken.

Want maar 1 trekje is géén optie,want voor je het weet ga je weer voor de bijl.

Succes!
quote:tzippa2 schreef op 12 september 2014 @ 10:46:

Ik heb heel veel gehad aan mijn damper (zonder nicotine). Dan had ik in ieder geval nog iets van de verslaving, namelijk de handeling.

De damper ging ik onbewust steeds minder gebruiken en na een tijdje vergat ik hem zelfs.

Heel af en toe krijg ik nog eens de drang om te inhaleren en dan pak ik de damper erbij (1 x in de maand ofzo). Ik ben nu 9 maanden gestopt.Bij mij helpt de damper ook , ik ben blij dat ik 'm heb, alleen zit 'ie nu in het stopcontakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven