Gezondheid alle pijlers

hielspoor

20-01-2013 13:51 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb hielspoor. Vooral sochtends en na een tijd zitten heb ik pijn. Ga naar de fysiotherapeut binnenkort, maar heeft er iemand tips?? Hoelang duurt dit voordat het over is?
Bij mij is het vanzelf niet over gegaan.

Ik heb eerst pillen geslikt om het over te laten gaan, maar dat werkte niet. Daarna heb ik een cortisonenspuit in mijn voet gehad. Daarna is het wel beter geworden maar het is nu weer terug aan het komen.

Sowieso steunzolen laten maken met een uitsparing voor hielspoor, dat is al stap 1.

Sterkte! Het is een ellende!
668, the neighbour of the Beast
Mijn moeder was gebaat bij crocs. Gelukkig hebben ze tegenwoordig ook charmantere modellen
Hoi aafke, ik heb het ook gehad duurde een maand of 8 voor het beter werd het is idd ontzettend pijnlijk ! Later heb ik het ook weer terug gekregen toen heb ik er een bijna een jaar last van gehad toen heb ik gel zooltjes aanlaten meten ! daarmee ging het langzaam weer beter ,ik draag vaak nike airs dat dempt goed met lopen ! Nu ben ik er gelukkig weer vanaf sterkte ermee!
Crocs inderdaad. Is wel slecht voor je seksleven uiteraard.
Ik heb er al jaren last van( in beide voeten),zelfs met zolen en na verschillende cortisonen spuiten gehad te hebben....

Momenteel gaat het redelijk na een aantal shockwave behandelingen maar het blijft een zwakke plek en trimmen of lang wandelen zit er voor mij niet meer in.
Ohh pijnlijk he!

Ik heb ook veel last gehad. Steunzolen gekregen via de podoloog. Dat hielp wel wat. Maar ik heb het meest plezier van mijn fitflopslippers. Onwijs duur, maar ze lopen super! Toen ik na de zomer weer meer op schoenen liep verergerden mijn klachten weer. Ik heb laarzen besteld, ook van fitflop. En nu lijkt het of de hielspoor beetje bij beetje over gaat.. Het is een flinke uitgave, maar ik wil niet anders meer!
Heb eerst een paar dagen absolute rust gehad (kon er op geen enkele manier op lopen). Huisarts geweest die gaf het advies 3 maanden rust (in de zin van niet hardlopen zodra ik weer gewoon kon wandelen).

Vervolgens gelijk naar de sportfysitherapeut geweest. Die heeft gedurende een aantal weken 3 keer per week frictie uitgevoerd op het aanhectingspunt van de voetpees aan het hielbot om de doorbloeding te stimmuleren. Iets wat ontzettend pijnlijk was maar op een of ander manier gelijk daarna wel spanning wegnam.

Na 2 1/2 week mocht ik op basis van pijnsignalen weer beginnen met hardlopen.(dove pijn was oke, bij scherpe pijn of liever voordat die optrad stoppen met belasten) En serieuze trainingen heb ik vrij kort daarna al weer op kunnen pakken.

Doffe pijn heb ik nog heel lang gevoeld bij langdurige belasting. En een scherpe en venijnige drukpijnlijkheid is nog ruim een jaar gebleven.

Dit is inmiddels weer jaren geleden en heb geen terugval meer gehad.

Best een positief verhaal dus.

Volgens mijn fysio was de rust die de huisarts had voorgeschreven een heel slecht advies. Omdat rust wel de pijnklachten zou doen verdwijnen maar de belastbaarheid werd intussen niet opbouwd. Bij het weer belasten na een rustperiode zouden dan de klachten snel weer terug komen (iets wat ik van vele andere lopers met hielspoorproblemen vaak had gehoord)
Ik heb het jaren geleden (toch al zo'n jaar of 10 geleden denk ik) ook gehad, speciale zolen gekregen en ik was er echt vanaf na n paar maanden, en het is nooit meer teruggekomen tot nu toe.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als je er veel last van hebt en (nog) geen steunzolen hebt, dan kan een kleine verhoging onder je hak helpen. Denk aan een opgevouwen tissue onder je zool (de dikte moet je even aanvoelen), zelfde geldt voor half bierviltje oid. Klinkt heel 'amateuristisch', maar verminder wel de pijn. Sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven