Gezondheid alle pijlers

Hij geeft elke ochtend over..

27-09-2012 08:21 30 berichten
Goedemorgen iedereen,

Dit topic gaat over mijn vriend. Bijna elke ochtend als hij wakker wordt moet hij overgeven. Hij rent dan als een malle naar de wasbak omdat hij niet snel genoeg bij de wc kan komen. Dit duurt nu al meer dan 2.5 maand)

Hij wil níet naar de dokter. Hij zegt dat hij dit eerder heeft gehad en daar al een keer geweest is (meer dan een half jaar geleden), dat alles gecheckt is en dat er niets aan de hand is. Hij zegt dat hij moet overgeven omdat elke ochtend zijn keel vol met slijm zit. Hij wordt daar zo misselijk van dat hij dus over zijn nek gaat. Er komt gelukkig geen bloed o.i.d. uit. Gewoon vocht en gal.

Hij rookt niet, maar heeft wel veel stress..

Herkent iemand dit? Heeft iemand een oplossing? Of anders een manier om mijn vriend alsnog naar de dokter te krijgen?

Hij is nie zwanger hoor ..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook en bij mij heeft het ook heel lang geduurd voor ze er achter kwamen wat het was.

Ik heb een gat in mijn middenrif waardoor mijn maag dus s'ochtends gedeeltelijk boven mijn middenrif zit (door het platliggen) en als je dan recht op gaat staan komt je maag een beetje in de verdrukking wat een misselijk gevoel geeft.

Er is helaas niets aan te doen.

Heeft hij overdag ook veel last van maagzuur? Dat zou een teken kunnen zijn dat hij ook een gat in zijn middenrif heeft (komt namelijk vrij vaak voor)
Een vraagje..Rookt je vriend..??

Mijn man had dat namelijk ook, sinds dat hij niet meer rookt was het binnen een week over.
Heb het inderdaad ook weleens vaker gehoord, zoals pepersteak hierboven zegt. Verder eigenlijk geen tips, als hij er al eens mee naar de dokter is geweest haalt dat niet uit!

Maar is er echt helemaal niets aan te doen ? Misschien doorverwijzen naar ziekenhuis? Andere onderzoeken?

Is wel heel vervelend zo,

Succes ermee !
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Heeft hij misschien erge spanningen? Die uiten zich vaak ook op deze manier
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Hey peppersteak je hebt mijn AVA gejat :-)
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Hij heeft wel veel stress maar rookt niet. Nooit gedaan ook.

Hmm een middenrif hernia.. Dat zou opzich kunnen maar daar heb je toch veel meer klachten van?

Hij zegt zelf dat het echt door het slijm komt.. Wellicht is er een manier om dat op te lossen (letterlijk), maar ik weet niet hoe :S..

Ik maak me wel steeds meeer zorgen. Het duurt al zo lang.
Ik zou toch opnieuw naar de huisarts gaan. Kennelijk is het overgeven 2.5 maand gelden opnieuw begonnen. Het kan zijn dat er nu wel een duidelijke oorzaak te vinden is.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... ernia.html

Misschien heb je iets aan bovenstaande link. Maar naar de dokter gaan lijkt me een bijzonder goed idee.

Het braken hoort ook bij de middenrifbreuk. Kijk maar op onderstaande link.

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... breuk.html
Dat is ook mijn gedachte neweve.. Maar hij vertikt het echt .
Ik zou zeker even naar de dokter gaan. Al is het maar omdat z'n tanden op deze manier helemaal naar de filistijnen gaan.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 27 september 2012 @ 08:38:

Ik zou zeker even naar de dokter gaan. Al is het maar omdat z'n tanden op deze manier helemaal naar de filistijnen gaan.Dat kan ik beamen. Na 9 maanden non-stop overgeven ben ik inmiddels een kies armer en 4 vullingen rijker.
Ja, ook erg slecht voor de tanden inderdaad.

Ik zou ook gewoon even terug gaan naar de huisarts, en je eventueel door laten verwijzen naar het ziekenhuis. Gewoon erop aan dringen dat er onderzoeken worden gedaan! Klaar

je hoort toch niet elke ochtend naar de wastafel te moeten rennen omdat je moet overgeven? Dat is niet goed hoor..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Oef, ja zijn tanden.. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Die zijn hem dierbaar dus wie weet krijg ik hem for teeth's sake wel naar de huisarts..
Lijkt me heel vervelend. Maar.... als het iedere dag zo is, waarom zet ie dan niet een emmertje klaar?

Wordt je wasbak niet zo smerig, raakt niet verstopt en vriend hoeft niet bang te zijn dat hij 'het niet haalt'. Lijkt me namelijk niet zo lekker wakker worden als je meteen moet rennen om te kotsen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Tjah tot nu toe is het alleen maar vocht.. Het spoelt zo weg, dus de wasbak raakt niet verstopt. De wasbak zit een metertje of 3 van ons bed af. Vandaar.
Als het een middenrifbreuk oid is, kun je proberen het hoofdeind van het bed te verhogen (stuk hout eronder), zodat je schuin ligt en het maagzuur niet in de slokdarm loopt. Bij mijn moeder heeft dit heel goed geholpen, lijkt me zeker het proberen waard.
.
anoniem_148516 wijzigde dit bericht op 27-09-2012 09:54
Reden: dubbel
% gewijzigd
lijkt me ook zeer onsmakelijk voor jou.

maar denk inderdaad dat het stress is, wat wordt hem teveel, te druk? praat hier eens met hem over. sterkte
Het lijkt mij wel iets om te onderzoeken. Hopelijk krijg je je vriend zo ver!
Slijm in je keel kan ook uit de neusholten komen. Dan zou een goede neusspray voor het slapen gaan kunnen helpen.
quote:palientje schreef op 27 september 2012 @ 10:19:

lijkt me ook zeer onsmakelijk voor jou.

maar denk inderdaad dat het stress is, wat wordt hem teveel, te druk? praat hier eens met hem over. sterkte

Dat hoef ik niet te vragen.. Dat is zijn werk.. Hij werkt in een heel andere sector dan waar hij voor gestudeerd heeft. Lang leve de recessie...... Hij is goed in zijn werk, maar hij vindt het niet leuk + de werkdruk is bizar hoog. Hij maakt hele lange dagen.

Ach, ik vind het voornamelijk erg rot om hem zo te zien en maak me zorgen. Feitelijk is het onsmakelijk, maar ik heb er op die wijze geen last van.
Ik zal straks eens kijken of ik ergens een paar plankjes kan vinden voor onder de bedpoten. En ik ga eens een neusspray halen.

Hopen dat het helpt! (Alhoewel ik hem nog steeds het liefst naar de dokter zie gaan )
Heeft er al iets geholpen?
Helaas niet. Ik probeer hem alsnog naar de dokter te krijgen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven