Gezondheid alle pijlers

Hm, ontkleurde ontlasting?

10-02-2017 09:29 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja, niet heel lekker, maar toch, ik heb sinds twee weken een rare kleur ontlasting, licht beige... klopt niet, en ik heb al maanden vage pijn rechts, ben ervoor naar huisarts gegaan en die hebben drie maanden terug een echo gemaakt om te kijken of er galstenen waren. Er was niks te zien.

Nu dus ineens ontkleurde ontlasting. En weer vage pijn, rechts. Ik heb afgelopen twee weken 2 avonden alcohol gedronken (ik hou wel van een wijntje en normaal drink ik wel wat vaker een wijntje) en verder veel thee, gezond eten etc.

Ik heb vanochtend weer de huisarts gebeld maar kan vandaag niet terecht. Alles vol. Toch maak ik me zorgen, want het enge internet (tóch kijken, zo stom!) vertelt wel dat als je gal niet weg kan, dit kan leiden tot vervelende pancreas ontstekingen etc. Daar heb ik weinig trek in.

Iemand bekend met het hebben van zulke lichte ontlasting? Kan je dit even aanzien, of moet ik echt harder aan de bel trekken bij de huisarts?

Dank voor meedenken!
Voor wanneer kon je wel een afspraak maken?
Had mijn kind ook 2 dagen, na diarree (buikgriepje). Even huisarts afwachten maar, wanneer kan je er terecht?
Je vraagt om medisch advies, dat mag hier niet. Mijn advies is dan ook nogmaals bellen met de HA.
Huisarts bellen en er vandaag nog naartoe.

Er mag geen diagnose gesteld worden hier dus dat ga ik ook niet doen maar ik zou wel even naar de HA gaan vandaag.

Ik heb hetzelfde gehad.
Sorry had niet gezien dat je niet terecht kan.

Is een vervanger een optie?
Vervanger geen optie... de arts gaat me wel bellen ergens vandaag....

Ik ben misschien ook erg ongeduldig, maar aan de andere kant, met het weekend in zicht, heb ik weinig zin in gedoe. Dus liefst vandaag duidelijkheid. Mijn moeder is overleden aan leverfalen, dat is een traumaatje, dus ik kan dit moeilijk loslaten. Ik zoek geruststelling denk ik.
Waren het bij jou galstenen eleonora?
Ik weet oprecht niet of ik mag zeggen wat ik had....
Terugbellen !
quote:Eleonora-1 schreef op 10 februari 2017 @ 09:44:

Ik weet oprecht niet of ik mag zeggen wat ik had....

Dit vind ik dus het ergerlijke aan dat verbod op medisch advies.

Vragen om ervaringen is niet hetzelfde als vragen om een diagnose.
Wanneer kan je wél bij de huisarts terecht? Leg hem ook voor wat er met je moeder gebeurd is en dat je daar angstig door bent geworden. Hij/zij kan daar dan rekening mee houden.
Weet de huisarts dat je wel van een wijntje houdt? Ik zou dit anders in ieder geval tijdens het telefonisch consult even aangeven. Ook dat je moeder is gestorven aan leverfalen.
Je hebt niet toevallig veel gember gegeten de laatste tijd?
quote:Eleonora-1 schreef op 10 februari 2017 @ 09:44:

Ik weet oprecht niet of ik mag zeggen wat ik had....heeft geen zin toch, om het te zeggen?
quote:lilalinda schreef op 10 februari 2017 @ 10:03:

[...]

heeft geen zin toch, om het te zeggen?

Nee..want het kan meerdere oorzaken hebben.

To moet de huisarts even afwachten.
"Iemand bekend met het hebben van zulke lichte ontlasting? Kan je dit even aanzien, of moet ik echt harder aan de bel trekken bij de huisarts?"

De tweede vraag is volgens de huisregels niet toegestaan, want het almachtige VIVA forum kan jou geen advies geven of jij dit moet aanzien of dat je er stante pede mee naar een dokter moet.

De eerste vraag kan ik wel beantwoorden: ja, ik heb dit een paar keer gehad nadat ik flinke diaree of andere buikklachten had. Duurde bij mij een paar dagen voordat het weer goed was.
Mijn hond krijgt dit als hij teveel botten heeft gegeten. Maar dan alleen maar een gedeelte van de ontlasting. Ik neem aan dat jij geen botten-pica hebt?

Als de passage snel is, dan is de ontlasting vaak ook zachter en lichter van kleur. Snelle passage gebeurt o.a. als je darm dat noodzakelijk vindt. Die wil dan dat de boel snel je lijf verlaat, simpel gezegd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Jinne1971 schreef op 10 februari 2017 @ 09:39:

Ik ben misschien ook erg ongeduldig, maar aan de andere kant, met het weekend in zicht, heb ik weinig zin in gedoe. Dus liefst vandaag duidelijkheid.En je bent na twee weken aanzien ineens heel ongerust? Heb je zitten googlen?
Dank allen, ik snap dat er niks gezegd kan worden met zekerheid. Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Om wat antwoorden terug te geven, huisarts weet dat ik van een wijntje hou en kent de geschiedenis van mijn moeder. Juist vanwege het feit dat ik dat heb meegemaakt ben ik wat angstiger aangelegd en heel open over mijn leefstijl, om vraagtekens te vermijden.

Aanvankelijk dacht ik zelf aan een virusje ofzo, vandaar dat ik niet direct gealarmeerd was. Maar nu ik na twee weken nog steeds rare kleur ontlasting heb, ben ik inderdaad eens gaan googelen op galstenen. Niet slim wellicht inderdaad Boomklever.

Ik heb afgelopen week al eerder contact gehad met huisarts, daarbij ook gemeld dat ik lichte ontlasting had. Huisarts reageerde laconiek, dat dat best eens voor kon komen,

Ik eet inderdaad weinig bot, retrostar ik heb onze hond wel even aangekeken en haar gevraagd of ik soms iets van haar heb opgepikt maar nee...

Ik wacht belletje van de arts af. Mocht er wat uitkomen dan laat ik het nog wel weten. Dank!
Is je urine ook donker(der)?
In dit soort redelijk dringende gevallen heeft de ha echt nog wel een gaatje hoor. Daar houden ze echt wel plek voor vrij.

Gewoon nog even bellen dus. Klinkt niet goed vind ik en zou persoonlijk alles op alles zetten om wél naar de ha te gaan.
quote:lilalinda schreef op 10 februari 2017 @ 10:03:

[...]

heeft geen zin toch, om het te zeggen?

Nee, geen zin in een ban of zo.

Verder zie ik er zelf geen kwaad in te zeggen wat IK had.

Dat wil niet zeggen dat een ander dat ook heeft.
quote:MarindaH schreef op 10 februari 2017 @ 09:51:

[...]

Dit vind ik dus het ergerlijke aan dat verbod op medisch advies.

Vragen om ervaringen is niet hetzelfde als vragen om een diagnose.Is waar.
Ik zou de doktersassistente even bellen en vragen waar je last van kan krijgen als je ineens een afgesloten galweg hebt. Koorts? Gele ogen? Gele huid? Pijn onder rechterribben? Colakleurige urine? Jeuk?

Dan weet je in iede geval waar je dit weekend op moet letten (en of het nu al spoed is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven