Hoe heet die luizenkam ook alweer?
maandag 7 juli 2014 om 23:08
Een paar weken geleden was er iemand op het forum die vroeg over luizen bij haar stiefdochter. Iemand adviseerde toen een heel goede luizenkam. Ik weet de naam helaas niet meer en kan het niet terugvinden. Vanavond bij jongste 7 luizen uit het haar gehaald met waardeloze luizenkam van princess die vastloopt en zo'n siliconenluizengoedje van kruidvat. Ik zit nu zelf met met zo'n luizengoedje in het haar van kruidvat op siliconenbasis. Ik heb heel lang haar en kom er niet doorheen, heb wel 1 luis in mijn haar ontdekt. Ik had al een week jeuk op mijn hoofd, dacht dat het door transpireren van het warme weer kwam Wie weet hoe die kam heet? Het is een kam met lange ijzeren tanden en de neten en luizen dood zou drukken.
donderdag 10 juli 2014 om 10:16
Inmiddels heb ik jongste dochter en mezelf ook maar behandeld met prioderm lotion omdat ik nog steeds babyluisjes tegenkwam met met uitkammen. Het idee dat ik een babyluisje zou missen met het uitkammen vind ik niet fijn. Met het kammen met gaasje blijven er ondanks azijn toch neten in haar achter van dochter. Ik heb ze er bij haar zoveel mogelijk uitgetrokken. Ik heb iemand op mijn hoofd laten kijken en die vertelde dat ik dus ook heel veel neten heb. Hopelijk zijn ze wel allemaal dood maar ik wil die dingen er uit hebben. Is het nog zinvol om er speciaal spul voor te kopen als azijn niet werkt? Dochter van 9 kam ik iedere dag zorgvuldig, tot nu toe geen luizen of neten ontdekt, zal ik die voor de zekerheid toch maar behandelen met het niet schadelijke siliconenspul?
donderdag 10 juli 2014 om 10:33
Nadeel aan behandelen vond ik altijd dat het voor die dag helpt. Morgen gaan ze naar school. Zit er weer nieuwe luizen familie. Ik HAAT luis. Ik had voor de basisschool fase van de kinderen geen weet van de omvang van dit probleem.
Kammen. Elke middag uit school kammen.
Preventief heeft geen nut netniet. Zou dus de oudste laten. Wel kammen.
Kammen. Elke middag uit school kammen.
Preventief heeft geen nut netniet. Zou dus de oudste laten. Wel kammen.