Gezondheid alle pijlers

Hoe heet die luizenkam ook alweer?

07-07-2014 23:08 27 berichten
Een paar weken geleden was er iemand op het forum die vroeg over luizen bij haar stiefdochter. Iemand adviseerde toen een heel goede luizenkam. Ik weet de naam helaas niet meer en kan het niet terugvinden. Vanavond bij jongste 7 luizen uit het haar gehaald met waardeloze luizenkam van princess die vastloopt en zo'n siliconenluizengoedje van kruidvat. Ik zit nu zelf met met zo'n luizengoedje in het haar van kruidvat op siliconenbasis. Ik heb heel lang haar en kom er niet doorheen, heb wel 1 luis in mijn haar ontdekt. Ik had al een week jeuk op mijn hoofd, dacht dat het door transpireren van het warme weer kwam Wie weet hoe die kam heet? Het is een kam met lange ijzeren tanden en de neten en luizen dood zou drukken.
Alle reacties Link kopieren
Assy

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zweer bij Assy. Verkrijgbaar bij Etos.
Nissa

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn
Nissa doet hier niks.
Het beste is een kam met een dubbele tandenrij.
Ik heb ze allebei liggen en ook altijd een fles siliconen-shampoo.

Kom maar op kleine vieze huftertjes!

Luizen zijn een van de weinig zaken die mij echt agressief kunnen krijgen. Triest maar waar.
Oneens Istar. Assy heeft maar 1 rij maar ik garandeer dat je iedere luis en meet eruit kamt met dat ding.
quote:Suze02 schreef op 07 juli 2014 @ 23:14:

Oneens Istar. Assy heeft maar 1 rij maar ik garandeer dat je iedere luis en meet eruit kamt met dat ding.Echt? Ik heb jeugdtrauma's van die kam.
quote:Enn schreef op 07 juli 2014 @ 23:14:

Ik heb ze allebei liggen en ook altijd een fles siliconen-shampoo.

Kom maar op kleine vieze huftertjes!

Luizen zijn een van de weinig zaken die mij echt agressief kunnen krijgen. Triest maar waar.

Al jarenlang had ik dat flesje siliconenspul gekocht voor je weet maar nooit. Ook een luizenkam er bij gelegd die een paar jaar geleden nog heel goed gevonden werd. een plastic ding met een dubbele rij ijzeren tanden. Dat spul lag nog in de la, paar weken geleden die kam er nog bij zien liggen en arghhhh, nu ik het nodig heb, kwijt. Het was inderdaad de assy waar ze het over had. Zal ik mezelf daar goed mee kunnen kammen? Of zal ik voor mezelf met dat lange haar toch ook maar prioderm halen?

Jongste vanavond behandeld, ik kwam er pas tegen bedtijd achter dat ze luizen had, niet het bed verschoond want ik had geen puf meer, heb daar nu wel spijt van. Morgen naar etos voor die assy.
quote:Enn schreef op 07 juli 2014 @ 23:10:

Assy

[img]https://encrypted-tbn0.gstatic.com/shop ... -&usqp=CAE[/img]Ja, de Assy moet je hebben! Echt, die haalt alle neten en luizen eruit! Geen chemische troep meer nodig. Ik vind het een verademing en een grote kostenbesparing met drie kinderen die wel eens met luizen thuis komen. Je moet dan wel 2 weken consequent kammen, veel werk. Maar mijn dochters vinden dat niet erg. Het haar eerst goed uitkammen en dan natmaken helpt goed om het daarna makkelijker met de assy te kammen.
Ik gebruik eerst Licener en kam dan het haar.

Daarna gebruik ik de conditioner van Millium en die weekt de neten van de haren af. En daarna kammen kammen kammen maar.
Ik gebruik altijd en zooi én een kam. Kan me niet schelen wat het advies is. Dood moeten de krengen.
quote:netniet schreef op 07 juli 2014 @ 23:22:

[...]

Al jarenlang had ik dat flesje siliconenspul gekocht voor je weet maar nooit. Ook een luizenkam er bij gelegd die een paar jaar geleden nog heel goed gevonden werd. een plastic ding met een dubbele rij ijzeren tanden. Dat spul lag nog in de la, paar weken geleden die kam er nog bij zien liggen en arghhhh, nu ik het nodig heb, kwijt. Het was inderdaad de assy waar ze het over had. Zal ik mezelf daar goed mee kunnen kammen? Of zal ik voor mezelf met dat lange haar toch ook maar prioderm halen?

Jongste vanavond behandeld, ik kwam er pas tegen bedtijd achter dat ze luizen had, niet het bed verschoond want ik had geen puf meer, heb daar nu wel spijt van. Ik kan die assy toch wel bij etos of kruidvat krijgen neem ik aan?

Ik heb hem ook bij mezelf gebruikt en heb lang haar. Ik kamde er zo meerdere luizen uit . Dat gaat prima, eerst grondig alle klitten eruit halen en dan streng voor streng kammen en tussendoor de kam in heet water afkloppen, dan gaan de luizen eruit en zie je ook of je luizen hebt.

Ik heb hem gekocht bij bol.com maar de apotheek heeft ze hier ook gewoon zag ik later.
quote:Enn schreef op 07 juli 2014 @ 23:24:

Ik gebruik eerst Licener en kam dan het haar.

Daarna gebruik ik de conditioner van Millium en die weekt de neten van de haren af. En daarna kammen kammen kammen maar.Gelukkig bijna vakantie, ik ben luizenmoeder op school, kon met controleren op het oog echt geen luis bekennen bij jongste, ik had heel lang gekeken met leesbril op zelfs. Ik ga het maar afzeggen, ik ben een waardeloze luizenmoeder. Ik had al een week jeuk op mijn hoofd, en die krengen hebben ook in mijn nek gebeten. Ik ga nu maar douchen en mijn bed verschonen, of hoeft dat tegenwoordig ook niet meer? Ik heb eigenlijk geen puf meer ben moe.
quote:Enn schreef op 07 juli 2014 @ 23:26:

Ik gebruik altijd en zooi én een kam. Kan me niet schelen wat het advies is. Dood moeten de krengen.

Ik ook

Ik kam boven een wit vel papier, dan zie je ze zo vallen.
quote:netniet schreef op 07 juli 2014 @ 23:30:

[...]

Gelukkig bijna vakantie, ik ben luizenmoeder op school, kon met controleren op het oog echt geen luis bekennen bij jongste, ik had heel lang gekeken met leesbril op zelfs. Ik ga het maar afzeggen, ik ben een waardeloze luizenmoeder. Ik had al een week jeuk op mijn hoofd, en die krengen hebben ook in mijn nek gebeten. Ik ga nu maar douchen en mijn bed verschonen, of hoeft dat tegenwoordig ook niet meer? Ik heb eigenlijk geen puf meer ben moe.

He joh.... je was gewoon druk en je moest nog zoveel toch? Gewoon blijven zoeken hoor! We hebben mensen zoals jij echt nodig op scholen.
Gaasje over de kam doen werkt motiverend (want je ziet wat je vangt) en houdt je k schoon. I k ben fan van de Nisska, en luizenspul van XT luis, stinkt niet en ontklit haar
quote:Enn schreef op 07 juli 2014 @ 23:26:

Ik gebruik altijd en zooi én een kam. Kan me niet schelen wat het advies is. Dood moeten de krengen. Ben ik met je eens. Ik las dat een minivakantie al genoeg is om die beesten uit te hongeren. Volgende week hier vakantie, ben van plan om volgende week op vakantie te gaan, dus als we terug komen zijn ze hopelijk allemaal dood.
quote:netniet schreef op 07 juli 2014 @ 23:36:

[...]

Ben ik met je eens. Ik las dat een minivakantie al genoeg is om die beesten uit te hongeren. Volgende week hier vakantie, ben van plan om volgende week op vakantie te gaan, dus als we terug komen zijn ze hopelijk allemaal dood.Wel 2 weken lang 2x per dag kammen!
XT-luis en Assy, mijn succes recept in de luizenkill oorlog. Ik win, HA!
quote:Istar_ schreef op 07 juli 2014 @ 23:37:

[...]

Wel 2 weken lang 2x per dag kammen!1 keer per dag is niet genoeg? Ach, wat kan het me ook schelen, bijna vakantie.
quote:Suze02 schreef op 07 juli 2014 @ 23:37:

XT-luis en Assy, mijn succes recept in de luizenkill oorlog. Ik win, HA!

Slaap lekker voor straks Netniet.

Ik hoop dat het snel vrijdag voor je wordt,
Nou, ik ga nu maar douchen en bed verschonen, ik stink verschrikkelijk naar dat spul, ook nog azijn en cremespoeling er bij gedaan na de inwerktijd. Ik lees zo nog wel de tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven